Ringblommor



Min pallkrage fullkomligen översvämmas av ringblommor. Alla mina kryddor, jordgubbar, purjolök och morötter har för tillfället en ytterst skrymmande tillvaro. Men jag ska inte klaga, jag frossar iställer i stora härliga färgsprakande buketter. Jag har en stor bukett i köket som Luran hjälpte mig plocka in i går. De gula och orange blommorna är underbara färgklickar som dessutom tar igen färgerna i ränderna i mitt lila tyg som ni ser skymta på soffan och duken (även gardinerna).



Det blev så mysigt och höstlikt i köket att jag även fick inspiration att ta tag i vardagsrummet. Sent i går kväll putsade jag fönstren där och fick upp mina mörkbruna öljettlängder. Jag bytte de vita lampskärmarna till nya med ett orange/beige/brunt tryck, samt lite nya kuddar i soffan. Massor av ljuslyktor åkte även fram, och en bricka med stora gröna ljus med doft av vit jasmine. Det var verkligen mysigt när allt var klart och ljusen brann!

Just grönt och orange får bli fägklickar i mitt annars bruna och beiga vardagsrum. Jag vann ju en vacker mörkgrön Marimekko skål hos Creyla för en tid sedan, och i går kväll kom jag även på att jag har en sådan där värmeljussnurra modell större som var så modern för ett par år sedan. Den har just mörkgröna ljuskoppar, så den åkte bums upp på väggen då den sprider ett otroligt mysig sken - sedan skiter jag i att den är så "ute" som något i princip kan vara ;-)

Nu är det bara toaletterna, vårt sovrum och källaren kvar innan höststädningen är klar!


Ps. Glöm inte att anmäla dig till min tävling där
du kan vinna en seLes bräda med texten
"Bä,bä vita lamm" om du ännu inte gjort det! Ds.



Jenni säger

Nästa år måste jag vara ute i tid för att få tag på ringblommor, de är ju så fina! Går ju även bra att ha i sallader eller dekorera maten med :-)



Ha en fin söndag ni med!



Kram kram

2009-08-16 @ 10:04:19
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
HUSnrNIO säger

Så fina färger och blommor. Ha en bra söndag.

2009-08-16 @ 10:10:28
URL: http://hilajns.blogg.se/
Eva säger

Jag har en stor ljussnurra jag också, den sitter i hallen uppe. Och jag vägrar ta ner den då den ger sånt mysigt sken. :)

2009-08-16 @ 10:52:55
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Vendela säger

Vad du är pysslig! Får man kanske se bilder av vardagsrummet också? ;-)



Nämän är ljussnurrorna ute? Det har jag inte ens tänkt på, jag har ju en sån och tycker den är så fin när ljusen är tända. Men jag tycker inte man behöver bry sig om vad som är ute och inne egentligen, inredningsexperterna säger ju att man ska inreda sitt hem med det man tycker om...



Många kramar

2009-08-16 @ 12:30:04
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Nina säger

OJ oj så söt hon är =)

Tänk va tiden skuttar fram! Tyckte nyss hon bara va en liten skrutt! Nu är hon en stor dam!



Hade ju tänkt så stort att börja göra höst i sovrummet, men Sam är inte alls glad idag! Så det sket sig!

Hoppas ni haft en fin och mysig helg!

Kramen

2009-08-16 @ 15:50:21
URL: http://ninuz.blogg.se/
Mari säger

Vilka fina blommor och underbara färger, skulle sitta som en smäck i mitt kök :-)



Ha det så gott!!

2009-08-16 @ 20:00:08
URL: http://marityrenia.blogg.se/
lolla säger

hejsan

visst är det härligt att kunna in plocka in stora härliga buketter med blommor från sin egen trädgård....

gud vad du gör mig sugen igen på att göra höst hemma.. visa gärna några bilder på vardagsrummet ;)

måste nog börja i något rum snart tror jag.

kram lolla

2009-08-17 @ 07:01:27
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: