Vardagsrummet



Jag gjorde ju höst i vardagsrummet för någon vecka sedan, och några av er har frågat efter bilder, så håll till godo med dessa glimtar! De vita lampskärmarna och de vita spetsgardinerna åkte ner för att ersättas av bruna, lite grövre, gardiner och "ny gamla" lampskärmar, det vill säga lampskärmar som jag rotade fram ur mina gömmor.



Nu går alltså vardagsrummet i brunt, beige och lite orange/rost. Härliga höstfärger! Min mamma har dessutom lovat att sy två nya kuddfodral som ska skänka rummet lite mer färg (tyget har orange, vinröda och gröna inslag). De blir nog pricken över i:et när de kommer på plats.



Den gröna ljussnurran åkte också upp då den sprider så mysigt sken och matchar min nya gröna marimekkoskål. Jag är sugen att köpa två gröna kivilyktor också för mitt presentkort som jag fick då jag fyllde år... De gröna detaljerna gör sig nämligen så bra i det annars så bruna rummet!

Jag fick dessutom tips på en underbar webbsida av Sanna (tror jag i alla fall, du var nämligen anonym i kommentaren, men då du hänvisar till finsk design måste det vara du - visst?! Jag vill i så fall passa på att önska dig en riktigt härlig semester och all lycka i äktenskapet som snart ska ingås!) PENTIK var en av favoritbutikerna när jag bodde i Umeå, och på nätet hittar man ju en massa inspirationsbilder... Tack!


Dagens tävlingstips:

Irene med den inspirerande bloggen proforma lottar ut i samarbete med designonline denna
underbara hylla som jag tidigare bloggat om:




Ps. Glöm inte att anmäla dig till min tävling där
du kan vinna en seLes bräda med texten
"Bä, bä vita lamm" om du ännu inte gjort det! Ds.



Ingela la la säger

Vad fint! lampskärmarna var jättefina. Jag borde väl oxå göra lite höst här hemma, men jag ligger lite efter.. sommargarsinerna har ännu inte kommit upp i sovrummet skrattar så där är det ju höst..



Ha en bra dag!

Kram

2009-08-21 @ 09:25:53
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Therése säger

Gillar verkligen färgerna du valt, och som du säger...lite höstfärger!

Brunt och grönt gör sig väldigt bra ihop, ska själv ha det i sovrummet nu tänkte jag!

Och jättesnygg lampskärm ;-)

Kram Therése

2009-08-21 @ 13:12:20
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Maria säger

vilken fin lämpskärm=) Härligt med lite höstpiff=)

Kram

2009-08-21 @ 15:03:34
URL: http://cupcake.blogg.se/
Sanna säger

Ja, det var visst, jag.. kanske glömde skriva namnet för jag var så upphetsad över Pentiks nya collection :D Min syster har nämligen jobbat för Pentik så hon får rabatt hos dom.. tror man ska skicka in en liten "beställning" närmare julen ;) Och tack ska du ha, det börjar kännas lite pirrigt nu :) Sköt om din vännen, hoppas du mår bättre snart. Ett bra tips är Rooibos té!

2009-08-21 @ 20:14:35
Hanna säger

En sådan ljussnurra har jag me! Fast med genomskilnigt glas! =) Du verkar ha superfint hemma hos dig! Kramiss

2009-08-21 @ 20:21:51
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Emma säger

Vilka snygga lampskärmar=)



Kramizar Emma

2009-08-21 @ 20:40:18
URL: http://liljan.blogg.se/
Sanna säger

Tack för det du skrev igår vännen! Lampskärmarna var jätte snygga min stil..



Sedan ,åste jag missat bilden på luran om omslaget vilken prinsessa och vilken underbra grej att få göra för er båda..



Nu väntar vi folk sedna ska vi ut och äta ikväll ett gäng. M blev väldigt nöjd över presenten. Själv så gick min rygg i lås igen så jag har fått tagit starka tabletter nu för att ens kunna stå upp. Men det är okey, för det börjar släppa nu känner jag..



Önskar dig en fin löedag, kännde bara att jag ville titta in..



Kramar om dig

2009-08-22 @ 16:21:12
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Tessi säger

Hej! Jag håller på att leta ihjäl mig efter såna där ljussnurror... Var har du köpt din?

Mvh /tessi

2010-08-19 @ 23:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: