Lååång väntan




När man är liten är julen en enda lååång väntan.
Först detta väntande på att "kanka" (Kalle Anka) ska börja.
Efter många om och men så startar äntligen julen,
julvärden tänder ljuset och Kalle Anka och hans vänner besöker
oss alla i våra TV-apparater runt om i landet.
Luran kiknade av skratt i morfars knä.






I väntanmiddagen roade sig Luran med att iaktta sin gulliga kusin
 som fick mat. Men nog var det allt bra konstigt att det fanns välling där?!
Själv föredrog Luran rödbetor och kalvslylta när väl julmiddagen
serverades...






Sedan var det som sagt dax att vänta in den där lille filuren i vitt skägg
och röd luva
- Luran föreberedde sig på en låååång väntan.
Hon tog det säkra före det osäkra och hämtade hundens liggplats och
bäddade den framför granen och alla klappar - på det sättet skulle
hon ju inte missa Tomten om hon råkade somna...






Hon väntade, väntade, väntade och väääntade.
Ingen Tomte?!

Till slut dök dock den efterlängtade Tomten upp,
en glad Lura sprang honom till mötes i dörren och var
inte ett dugg rädd - han fick till och med en snabb kram
när han skulle åka vidare :-)






Jaha, det var det...
Nu är det bara att börja vänta och längta till nästa års jul!


* * *


Idag stökas det för fullt på Sockenvägen.
Det röda är nu strax ett minne blott. Blått, turkos,
silver och grått
har åkt fram såväl på lilla toaletten som i
vardagsrummet! Härligt!

Det känns genast lite mer "nyårsfestligt" här hemma :-)




Denise säger

Åh... förstår Luran, jag vill inte heller vänta på tomten...och ändå är jag ngr år äldre ;)



Hmm är tomtefar lite julledig iår eller kan det vara dax för lite upplärning av en liten nisse som påbörjats för jag tycks se en yngre upplaga på bilderna =)



God fortsättning! Kram

2009-12-26 @ 13:23:09
Emma säger

Ja julafton är det mycket väntan för de små!

Klok tjej som lånade bädden, det ska ju vara bekvämt att vänta=)



Kram

2009-12-26 @ 14:15:52
URL: http://liljan.blogg.se/
Tomas säger

God fortsättning fina du! Tack för din lilla hälsning! Har som sagt en liten paus men ville in och tacka och sådär. Väldigt seg idag efter att ha jobbat igår. Kom hem och la mig vid sex. Phu! Nu vankas julmiddag hos mamma snart. Inga finkläder har jag rena och lägenheten är kaosartad. Tyyypiskt. Så nu ska jag styra lite grejor under sängen med andra ord. Det man inte ser finns inte ;-) För jag tänker då iiiinte börja pynta om till nyår eller påsk eller vad det nu kan vara. Jag ska ligga och vila massa jag. Snaska i chokladaskar, äta mammas hemgjorda godis och myysa ;-) Men pyssla på du.. Allt känns som vanligt. Haha :-) Ha det bra!!

2009-12-26 @ 14:42:51
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Johanna säger

Vilken ljuvligt inlägg! :) Ja, när man e barn känns det som man gör inget annat än väntar... ^^ Trevligt att göra om lite inför nyår!



Ja, jag vet inte vad det e som håller på att hända. Antingen e jag förvirrad eller så e det en liten fjäril som flyttat in... Den som lever får se ;)

2009-12-26 @ 15:00:39
URL: http://skuggis.blogg.se/
madde säger

ååå min jul får vara kvar lite till...har ju precis plockat fram den!! =) men snart är det väl dax att plocka undan den!!



Nu har jag ätit min sista julmat för i år...alldelse för mätt efter alla mat hos mormor!



kram

2009-12-26 @ 20:09:08
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Nikita- mamma till Albin säger

skönt att höra att de är fler än jag som är snabbt bort med allt julpyunt =)



kram

2009-12-26 @ 20:26:23
URL: http://nikital.blogg.se/
pysseliten säger

Fin kudde jag vet att jag testa att sy en sådan för ca 20 år sen med den vart inte bra ;( börja sy lite igår kommer senare idag på bloggen :)

2009-12-27 @ 07:48:57
Linda säger

Hihi sö söt hon är, smart att ta fram hundbädden, han kan ju kört fast med släden eller nåt så det kan ju ta sin lilla tid innan han kommer:)

så ni har redan börjat förpassa det röda till lådorna, själv behöller vi allt juligt så längt in i januari det bara går, tycker det är sp mysigt.

O du, nästa gång jag är upp till mamma så hojtar jag, skulle va kul att träffa er live:)

Kram

2009-12-27 @ 21:48:23
URL: http://uppochnervandahuset.se
Mamma Russin säger

söta svea...



hennes klänning påminner om en som jag hade som liten.. den fick jag ha endast vid fest.. :) var har du köpt den? skulle vilja att stina hade en lika ...



haha, ser här i detta inlägg att du med håller på att schasa ut tomtarna.. :)



KRAM fina..

2009-12-28 @ 13:49:25
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: