Sten i hjärtat




Viveca Stens böcker har jag direkt tagit till mitt hjärta, det är skönt med något "nytt" bland de mer etablerade deckardrottningarna som i vissa fall går på tomgång och gamla meriter känns det som.

Hennes första bok "I de lugnaste vatten" slukade jag, och nu läser jag "I den innersta kretsen", och jag ser redan fram emot hennes nästa bok "I grunden utan skuld" (släpps den 24 mars 2010).

För en tid sedan hittade jag även till hennes blogg - där får man följa hennes liv som chefsjurist, författare och trebarnsmamma. Hon skriver om sina våndor och höjdpunkter under hela skrivprosessen i form av skrivkramp, intervjuer, realese osv. Viveca bjuder på sig och hymlar inte med att det minsann kan bli varmkorv till middag när hon är inne i en skrivperiod :-)
 
Även här lutar det åt just varmkorv till middag idag... Ork och aptit på något mer finns inte.




Jenny säger

Åh! Det var hon som du snackade om. Ska genast till önskelistan :D

2009-12-09 @ 16:48:21
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Mari säger

Jippi!!! Nu fick jag ett julklappstips till mej själv för det får man ju köpa eller hur?



Idag har jag blivit klar med mina 4 julgrupper. Så himla kul men inte fasen blir det billigt inte.....men får be dem spara pyntet så jag kan göra nya nästa år.



KRAMIS !!!!

2009-12-09 @ 18:59:26
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Sara säger

Vad bra med lite boktips!

Här hemma blev det nåt så enkelt som stekt falukorv och snabbmakaroner till middag idag. Efter två långa arbetsdagar var jag inte så sugen på att göra mycket mer :)

2009-12-09 @ 19:18:34
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Anne säger

Japp, varmkorv slinker minsan ner här oxå då och då ;)

Kul med boktips! Jag älskar deckare och har sedan i somras plöjt igenom alla Marie Jungstedt, camilla Läckberg och nu den sista av Dan Brown.

Ser fram emot att ge mig på Viveca Sten. Tack för det!

Skönt att lillan är bättre, stäng nu dörren till den hemska sjukan!

Ha det bäst stumpan! Kram

2009-12-09 @ 21:25:20
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: