En dag som bara kan bli bättre

Idag är det en sådan där dag som rimligtvis bara kan bli bättre. Den började nämligen katastrofalt. Luran vaknade kring sex snåret och hon fick då välling för att sedan sova i ytterligare några timmar som hon brukar - trodde jag!

Icke, istället hostade hon till och spydde ner hela sängen. Så det vara bara för mig att byta lakan och örngott, samt byta pyjamas på Luran. Ni kan ju gissa hur pigg hon var efter det?! Japp, min lilla solstråle klappade händerna och var överförtjust att vi var vakna och lekte så roliga lekar vid denna tid på morgonen (hon tyckte det var jätte roligt att byta i sängen - leker mamma spöke tro?!).

Men man får väl se det från den ljusa sidan,och tacka gudarna att det "bara" var hosta och inte magsjuka...

Ett andra dråpslaget är tvättmaskinen. Den verkar ha gett upp. Den tömmer varken vattnet eller centrifugerar :-( Hoppas mannen kan fixa den, för en sådan nyinvestering kan vi gott vara utan.

Och nu när jag ska fixa min smoothie så ser jag att mjölken är slut. Undrar om jag vågar sticka näsan utanför dörren idag utan att himmelen ramlar ner?



Erika säger

oh, shit vilken morgon! Men nu kan den väl bara bli bättre? Kram

2009-02-06 @ 09:03:23
URL: http://tallbacka.blogg.se/
camilla säger

Hej på dig!

Ingen vidare start på dagen. Hemma här är det lyx om man får sova så länge. Busarna har varit morgonpigg jämt. Ett tag var kl fyra, halv fem när det blev morgon. Nu kan man faktiskt ha turen att få sova till sex, halvsju ibland.

Idag är det en kall vinterdag - 25 grader, samma hos er skulle jag tro. Vädret passar perfekt för jag har en heldag i databasernas värld. Bra, för då kan jag ju alltid ta en liten smygtitt å se vad som händer hos Luran idag.

Ikväll ska jag kanske ta mig i kragen å gå på Folkan på dans, Jannez spelar så det blir nog bra med folk. Problemet är bara att jag blivit så bekväm vad gäller att ta mig ut och vara social. Kanske stannar hemma ist ;)

Hoppas iaf att din och Lurans dag blir bra. Kram kram

2009-02-06 @ 09:04:28
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Marianne säger

Hehe.. jag lider med dej på ett såntdär härligt sätt som tyder på att vi eg älskar detta!!

Mitt har dock fått ett upplyft nu när vi är två om passning och bytning osv! Himla mysigt!

Hoppas att fortsättningen av dagen blir bättre!

2009-02-06 @ 09:18:46
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Faster A säger

Dagar som börjar så är aldrig kul=( Hoppas att ni får en bra dag trots allt!! Kram

2009-02-06 @ 09:45:57
Anonym säger

Hi,hi vilken underbar början på dagen ;)



Jo du känner själv detsamma. Känns hur jobbigt som helst. Har inte bestämt mig ännu heller men jag ställer för det om det skulle bli något infall där på kvällskvisten. Det bästa jag vet är också att sova.

Hoppas att du får en fin dag trots att den inte började så bra. Kram

2009-02-06 @ 10:09:20
Sanna säger

Hej vännen! Vad skönt att det inte var magsjuka... Själv blev jag sjuk med feber och magont, kanske influensan? Tur att mamma tagit sprutor mot sådant. Viken mysig morgon ni haft det.. =)



Kramar om dig massor

2009-02-06 @ 10:10:00
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Vendela säger

Neeej vilken start på dagen! och tvättmaskinen var tvungen att ge upp precis när hon kräkts ner hela sängen??



En liten tröst i eländet är ju dock att det bara kan bli bättre.....:-)



Styrkekram!

2009-02-06 @ 11:12:29
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Nina säger

Ja det kan bara bli bättre. Å du lär få en jätte bra dag =) Det tror jag starkt på. Å det är ju fredag! Ja dessa pattar alltså! Måste prova å se om jag kan få på mig en amningsbh idag. obehagligt att gå omkring utan! tur att jag har suveräna amningslinnen som funkar som bh. Längtar tills man får se före och efter kort på hallen.

2009-02-06 @ 11:26:59
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: