Låt hjärtat vara med!


Foto: Privat


Foto: Privat


Foto: Privat

Foto: Privat

Idag har jag fyndat. verkligen fyndat! Mitt bästa fynd var detta vita och lite skavda plåthjärta på Blomster. Man kan ha det till så mycket. Exempelvis kan man fylla det med karameller, eller varför inte lägga en massa söta väldoftande tvålar i det och ställa det på en hylla på toaletten? En annan favorit är att fylla det med vårlökar och ställa på bordet i all sin enkelhet.

Jag kan även skvallra att Blomster fått hem doftpåsar, dock endast Jaminedoft ännu så länge. Dessutom har dom gjort en mini makover där inne så nu är butiken mycket ljusare och öpnare.  Varorna är sorterade utifrån färger/teman så numera är butiken överskådligt på ett sätt som den inte varit tidigare - bra jobbat!

På min väg till mormor passerade jag Wiiks, så då slank jag in och köpte ytterligare två vita förvaringslådor med lock som jag placerat inne på toaletten. Nu är toaletten så välorganiserad och välstädad som jag önskar - hoppas bara att ordningen består...

Den fina krukgubben jag vann hos Mari hade jag först tänkt att ha på min byrå i hallen, men han trivdes bestämt bäst inne på just toaletten nu när den är så välstädad och allt. Så tack Marie, nu förgyller han varje blöjbyte hemma hos oss!

 
Foton: Privata


Foto: Privat

Dessa hjärtan på tråd stod tidigare inne på toaletten i fönstret där krukgubben nu står, men det var en bedrövlig syn då större delen av bågen var klädd med bruna och ihoptorkade blad. I ärlighetens namn skulle jag kasta den idag. Men så fick jag för mig att rensa bort det döda och se om och hur mycket grönt och levande det fanns kvar i den lilla krukan. Och döm om min förvåning, några revor levde! Så nu har jag gjort ett upplivnings försök... Vi får se om det lyckas.

Nu ska jag slita mig härifrån och ta en snabb dusch innan vi åker till svägerskan (moster Carol) för att fira henne på hennes födelsedag.



♥ ♥ ♥

Tack för att just du tittar in här, kom gärna tillbaka!

♥ ♥ ♥



Ps. TÄVLA om valfri ängel här. Ds.




Mari säger

Tror han kommer att full kontroll över er där inne och hamna i fönstret har han säker inget emot.



Visst är det härligt att fynda.....man blir lyrisk.

Vad snyggt hjärteskålen var, den kommer du att få mycket glädje av.....



Hoppad du har grönare fingrar än jag.....katastrof"



Ha det så gott!



Har lagt till dej i bloglovin oxå!



Kram!!

2009-02-19 @ 17:39:22
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Malin säger

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dej! Jag har har en liten utmaning åt dej hos mej! ;) Kram kram

2009-02-19 @ 19:04:23
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Sanna säger

Åhh vad fin hjärtat var, tänkte direkt på bordet med blommor...Allt du lägger upp eller köper tycker jag om. Otroligt egentligen...



kram

2009-02-19 @ 19:14:32
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Nina H säger

Åh vilket fint hjärta! Det vill jag med ha. Tror jag måste apa efter, hoppas det är ok?? Du kommer med så bra idéer och uppslag. Kram

2009-02-19 @ 20:11:26
URL: http://ninuz.blogg.se/
Emma säger

Haha, fredagsfin! ;P



Ja men det är hur roligt som helst! Men så mycket att kunna ändå om alla djur! Huvva! Men jag hoppas man klarar det så man får fara ut och jaga lite :)

2009-02-19 @ 20:19:56
URL: http://pyzens.blogg.se/
Nina H säger

Då måste jag springa in dit imorron och kolla läget! Vi kanske inte sover lika länge imorron. dagen blir väldigt kort då man tar så långa sovmornar! Men ack sååå skönt är det!

2009-02-19 @ 20:34:37
URL: http://ninuz.blogg.se/
Dahlarna säger

Ja visst är krukgubbarna vi vann söta! Gillar dem skarpt! TACK för tips om vad jag kan ha på väggen i köket! Har fått en del andra tips med, så nu går hjärncellerna på högvarv för att bestämma vad det blir. Ha en fortsatt skön helg!

2009-02-21 @ 12:46:35
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: