Semeltårta

Idag kom mamma/mormor förbi med en semeltårta för att fira att sagofen svingat sitt spö. Jag gillar inte vanliga semlor, men semeltårta slinker allt ned... Och Luran gillade också semeltårta kan jag meddela!


Foto: Privat



Och inte nog med att mormor kom med semeltårta, hon roade även Luran så att jag fick slipa det sista i hallen och börja sätta upp några våde tapet. Jisses så ljust vår hall kommer att bli! Härligt!

Tapetseringen fortsätter i morgon...



Mannen har haft oflyt med jobbet idag, det var en traktor som inte ville starta och lasta i någon ordning i morse då det var så kallt ute. Detta resulterade i ett tre timmars stopp. Således har jag och Luran intgit middagen ensamma, och jag kan meddela att jag lyxat till det med en av våra finaste älgstekar, potatis/rotfruktsgratäng och ett glas rött (var kvar av flaskan vi öppnade i helgen). Plötsligt känns vardagen och inte minst veckans tråkigaste dag - måndagen - mycket exklusiv! Nice.

Synd du missade middagen älskling, men en god matdosa utlovas! ;-)



Misss Brightside säger

Ibland måste man få lyxa till det. Särskilt måndagar när allt känns lite grått och hopplöst. Jag själv gick och köpte mig en svindyr bit smörgåstårta för att fira att jag är så duktig. Mer vardagslyx åt folket :)

2009-02-02 @ 20:13:22
URL: http://misssbrightside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: