Tre saker

Tomas har utmanat mig att lista tre saker som...


Tre saker som skrämmer mig:
  • Tanken på att det skulle hända Luran eller min familj något
  • Att vi människor inte är mer rädda om vår jord
  • Krig


Tre personer som får mig att skratta:

  • Luran
  • Min man och mina vänner
  • Mr Bean och Manny, myrsloken i Ice Age filmerna (jag vet att jag är pinsam, men jag älskar de karaktärerna...)

Tre saker jag älskar:

  • Att vara med min famil och nära och kära
  • Vara ute i skog och mark (jakt, fiske, skoter m.m.)
  • Att få presenter och överraskningar - vem gör inte det?! Men jag gillar även att ge bort presenter och visa min uppskattning


Tre saker jag hatar:

  • Elaka, trångsynta och missunsamma människor
  • Skoskav
  • Otillräcklighet - både min egen och andras.

Tre saker jag inte förstår:

  • Hur man laddar ner och bränner musik (men det är väl å andra sidan tur då det ändå är olagligt?!)
  • Hur man kan ge med den ena handen och ta med den andra...
  • Att jag faktiskt är MAMMA till världens underbaraste unge, jag nyper mig själv i armen varje dag och förundras över min lycka!

Tre saker som finns på mitt skrivbord:

  • Min bärbara dator
  • Tidskriftsamlare med inredningstidningar
  • Massor av skräp som borde rensas bort...


Tre saker jag gör just nu:

  • Skriver det här inlägget. 
  • Kastar ett öga på Luran som tämjer sin tiger
  • Väntar på att tvätten ska bli färdig så jag kan hänga den

Tre saker jag vill göra innan jag dör:

  • Föda fler barn 
  • Resa till Australien och dyka i stora Barriärevet
  • Skjuta en björn


Tre saker jag kan göra:

  • Tapetsera
  • Ta ur och flå en älg
  • Hålla god min


Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:

  • Din inre röst
  • Bra musik
  • Tysnaden i en skog

Tre  saker jag skulle vilja lära mig:


  • Att fotografera!!!
  • Tala fler främmande språk
  • Rida (är dock allergisk mot hästar så det är nog en omöjlighet)

Tre favoriträtter:

  • Sushi 
  • Tacos 
  • Palt

Även denna utmaning har jag sett i de flesta bloggar jag besöker - men som vanligt, ni som ännu inte listat era "tre saker" passa på nu och lämna en liten kommentar här så jag kan besöka er och se vad just ni svarat!




Anonym säger

Hej igen!

Du får gärna säga till om du vill att jag ska sticka iväg och köpa några för som alltid så brukar det bara smälla till och det man vill ha är slut. Jag köpte ett par igår och tydligen hade dom gått åt som smör i solsken. Det fanns blå, grön,orange, rosa och röd med lite olika djur. Själv blev det en grön groda och en blå pingvin.

Ha en bra dag, jag ska också röja av lite. Kram

2009-02-20 @ 09:44:52
URL: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: