Burkar

Jag älskar förvaring i alla dess former, dels är det praktiskt, dels är det snyggt. Saker som man använder ofta i köket är perfekt att ha i burkar av olika slag. Lurans välling och kaffet är två sådana exempel. När jag var inne hos grannen såg jag att hon hade skorpor i en stor glasburk, både snyggt och praktiskt. Således ska jag masa mig ner i källaren och ta upp mina burkar (har exakt likadana nerpackade i någon av flyttkartongerna sedan jag packade ihop min lägenhet i stan) och fylla dem med skorpor och frukostflingor så fort jag varit i butiken och bunkrat upp.
 
På min "villha/måsteköpa" lista står för övrigt vackra kakburkar i plåt modell större. Jag har sett att Åhlens har snygga våningsburkar i rosa och rött som inte var helt fel, men hellst hade jag velat ha några i vitt... Tips?



Foto: Privat


Foto: Privat

PS. Ser ni mitt vita "kakel"? Jag kan vslöja att det är en budgetvariant av omkakling - ursprungligen var kaklet brun/orange, men jag plastade det i vitt för drygt 3 år sedan, och det var verkligen en hit! Billigt och lätt att förnya om man så skulle vilja efter säsong osv. Inte en skada har det blivit, inte heller har det släppt i kanterna heller. Detta är helt klart ett alternativ för alla er där ute som precis som jag går och vänter på en "riktig" renovering när plånboken tillåter... DS.



camilla säger

Men vilken bra ide´. Det där var ju jättesmart. Var har du hittat "fusk-kaklet"? Jag vill bort med mina så det var ju jättefiffigt och till bra pris. Kram

2009-01-14 @ 20:44:11
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Sanna säger

Vad jag tyckte om den där kaffeburken.. I Like...



Idag efter viktväktarna drog jag med Mattias till rummet och kollade på köksbord det gick bra tills han såg vad det kostade.. =(



Men så gick vi runt där lite och då började han lägga märke till allt som vi hade hemma. Sådan har väl vi och är det inte en sån som står där...



Han blev bara vitare i ansikte för varje sak..



Så säger han: Att det var bra att jag fick se vad grejorna kostar så nu lilla damen blir det inga mer disinge för din del. =(



Så jag känner att nästa gång får han vara hemma =)



Kramiz

2009-01-14 @ 22:58:26
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: