Målning och en tur till Byn

Söndagen började med en sovmorgon till 9.20 - tack Luran! Jag hade sedan tänkt titta till svärmor och svägerskan som bakade tunnbröd idag, men då jag hade dragit igång med grundmålning av kökspanelen igår så det var allt bara att gilla läget och måla första varvet vitfärg så att vi kan använda oss av köket någon gång (just nu är det kaos där av förståerliga skäl).

Jag har förutom målningen av panelen spraymålat elementen, så vi rymmde till Byn för att slippa målarfärgslukten. Först åkte vi på Riset och spanade in Lurans Kitty Cat, sedan till mormor och morfar för att äta kamsern (palt). Där passade jag på att låna mig en stoppnål och sy ihop min andra Åremössa. Denna gången blev det en svart.

Väl hemma har jag rafsat ihop det värsta i köket, inser att det krävs en strykning till. Det första jag gör i morgon blir nog det så att man kan börja använda köket igen. Således kommer jag bara att hinna måla panelen i köket + de två blommbrädorna och hyllan innan jag åker till London. Målningen av halltaket och lister samt tapetseringen av de båda rummen får jag ta när jag kommer tillbaka. Det hade varit skönt att komma hem till ett färdig kök och hall, men å andra sidan känns det nog roligt att ta tag i det igen efter min lilla minisemester.

Jag ska passa på att kolla efter tyger och annan kul inredning i London, kanske hittar man något man fastnar för, eller åtminstonde inspireras av. Något lär med säkerhet slinka ned i resväskan...



Marianne säger

Du är så duktig så man mår dåligt... här händer ingenting på renoveringsfronten. Fattar inte var du tar tiden och orken ifrån?? Väldigt imponerad! :)

2009-01-18 @ 20:50:24
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
camilla säger

Hej min vän!

Vilken energi du verkar ha människa. Du är verkligen duktig. Snart har hela huset fixats på bara ett kort ögonblick.

Vad spännande med en liten semestertripp. När åker du? Hoppas att din helg har varit bra.

Vi hörs nåt, kram kram

2009-01-18 @ 21:16:33
URL: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: