Svärmor inspirerar!

Jag har turen att ha fått en mycket pysslig svärmor, och det tackar jag och bockar för! En jätte gullig (och praktisk) idé som jag tänker sno och tipsa er om är hennes idé att hänga ett vackert förkläde på en krok i köket. Det  gjorde hon i julas, ett rött fint "gammeldags" förkläde med stor bröstficka. I bröstfickan fick slevar och vispar plats och en liten tomte hängdes även dit. Det roligaste av allt är att jag ett par veckor senare ser samma tips i en inredningstidning, men svärmor var minsann först! :-)

Så vet ni vart man kan hitta ett gammalt vitt eller grått förkläde, gärna med spets eller monogram så hojta då gärna till!

Förresten, på tal om svärmor, så kom hon förbi på Lurans namsdag här i början av januari med denna fina lilla ängla lykta. Det är sådana små gester som värmer! Som vi konstaterade här i december någon gång - pasta och köttfärsås och ett billigt vin tillsammans med dem man håller av är tusen gånger bättre och trevligare än dyr oxfilé och champagne med fel sällskap... Tack säger jag och Luran för att du är så gullig! ♥



Foto: Privat



Sanna säger

Jätte fin, vi har då verkligen mycket lika smak du och jag.. =)

2009-01-09 @ 16:21:37
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Lovisa säger

Såå fin den var !!

2009-01-09 @ 16:45:21
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Lindas krypin säger

Tack för vintipset! Cicero ska testas nästa gång :-)

2009-01-10 @ 11:26:46
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: