Vad finns det i lådan?

Minns ni lådan jag gjorde till jul? Jag blev så förtjust i idén så jag tänkte mig att jag skulle variera innehållet efter högtid, årstid eller efter olika teman. Det var ett smart och samtidigt vackert sätt att samla sina prylar. Nu sitter jag och funderar på om jag ska göra en "kökslåda" med några snygga kokböcker, en kanna med lite slevar och grejor, burkar med te eller kakor, vackra kakformar och lite annat smått och gott.

En annan praktisk låda vore en "handarbets låda". Jag har nyss varit och köpt garn och stickor och ska slå mig på att sticka en Åremössa. Det lila garnet jag köpte skiftar i olika nyanser och skulle verkligen pryda sin plats i en låda!

Eller varför inte en "vinter låda" med lite vintriga grejor i färgerna vitt, blått och silver. Snögubbar, en lykta och en tuff termos för varma drycker. Kanske ett par skridskor?

Nej, det lutar nog mest åt en "vår låda". Några böcker om trädgård, bondepraktikan, lite frö påsar, en zinkvattenkanna, en gammal kruka med krokusar eller en bukett tulpaner, några snygga trädgårdshandskar... Så fort blomster får hem krokusar slår jag till! (Var nämligen nyss dit och ännu hade de inte krokusar hemma, men det är typiskt mig - alltid steget före. Ju.len tog jag till exempel fram redan i mitten av november, men då var den helt bortplockad den 28 december å andra sidan.)



Maggan säger

Kan ju tipsa om att Miljögården har en massa fina lådor. Vi hade "Bärs" och "Snaps" till jul i butiken, men såg att de har "Bullar", "Kryddor" och en massa andra roliga varianter. En låda med färska kryddor vid spisen vore kanske inte dumt.. Eller tvålar som luktar gott påt ex toa eller i linneskåpet?

Du får hålla ögonen öppna!

2009-01-10 @ 19:03:10
URL: http://mims1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: