Galet - är jag het eller?!

Inom loppet av två dagar har jag fått två kanonfina erbjudande vad gäller jobb. Ett på konsultbasis (som jag efter moget övervägande tackat nej till då det skulle ligga utöver min nuvarande tjäns) och en postdoc tjänst som är såååå lockande. Men då det är en tidsbegränsad anställning som dessutom är fölragd till ett forskningsinstitut i Stockholm så väger kärleken till familjen och hemorten tyngre. Men jag känner mig onekligen lite "het" då jag fått så fina jobberbjudande i dessa tider - det kryllar ju inte direkt av jobb på arbetsmarknaden. Och en liten rädsla finns även att jag med dessa beslut stänger dörren som stått på glänt till forskningsvärlden för gott. Men min utbildning har jag ju alltid kvar oavsett, liksom mina meriter - visst?!

Den livsglädje, och kvalité som jag upplever med min familj i lilla Dorotea kan inte mätas i varken pengar eller titlar, och just här och nu är det således en ganska självklar prioritering jag gör.

Men glad och lite stolt blev jag onekligen - och det törs jag sticka ut hakan och säga jantelagen till trots!




Christina säger

Klart du ska vara stolt.

Men jag tycker ditt beslut verkar vara bra, pengar är inte allt. Det kommer säkert att komma fler chanser, när det passar bättre in i ditt liv.

Ha en underbar helg

2009-06-05 @ 09:06:08
URL: http://grandmother.blogg.se/
Maggan säger

Forskarvärlden finns alltid kvar. Gå på din magkänsla!!!

Det kommer att finnas bord, men i vilken utsträckning vet jag inte. Regnar det får väl du och Åsa (om hon kommer, vet inte än) "knö" in er i mitt tält och slåss m ungarna! Glöm inte växelpengar bara.... lätt hänt

Förresten, du kanske skulle vara intresserad av att sälja på Fäviken Game Fair? Jag ska dit i a f, du kan ju alltid höra med dem http://faviken.com/gamefair.asp



fantastiskt roligt och även om det är en jakt/fiske etc mässa, så kanske du kan komma med som hantverk! Man vet aldrig. Trevligt är det i a f.

2009-06-05 @ 09:30:10
URL: http://mims1.blogg.se/
Therése säger

Åh, så härligt..bara njuut vännen!

Även att du inte tar jobben, så förstår jag att det måste kännas underbart ;-)



Har också börjat använda mycket "odödliga" växter (nu när dom faktiskt ser så riktiga ut)

Speciellt på övervåningen där jag ALLTID glömmer att vattna! :-)

Du får ha en härlig dag!

Kram Therése

2009-06-05 @ 09:37:15
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Sanna säger

=) vad glad och stolt jag blir för din skull vännen. För vem vill inte anställa dig,du är ju genomgo på alla sätt och vis.



Jag förstår dig, men man behöver få känna sig behövd också =)



Kramar om dig

2009-06-05 @ 09:45:42
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Anonym säger

morning

vilka sunda tanksr du har... men förstår att du blir lite sugen,

känn dig stolt som fått dessa erbjudanden.

Du...vad använder du för färg när du stämplar??

ha en fin dag lolla

här är det storm och kallt :-(

2009-06-05 @ 09:50:16
Livet i byn säger

Hello Hottie!! Stäck på dig, det är inte många som får jobberbjudande i dagens läge.



~Livet i byn

2009-06-05 @ 10:18:41
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Bus säger

Hm...grattis ska man ju säga men samtidigt vet jag ju vilket dilemma det är att bli erbjuden ett jättebra jobb men att inte kunna tacka ja till det.



Men som du ändå skriver, du har ju det inte så tokigt i Dorotea heller. Det gäller bara att prioritera här i livet vilket kan vara svårt ibland.

Jag har också nyss nekat erbjudande om bra jobb , det var inte riktigt läge för tillfället. :)

Ha en bra dag på ditt nuvarande arbete och njut av livet i Dorro. Kram :)

2009-06-05 @ 10:34:57
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Linda säger

Inte dåligt! Förstår att du känner dig stolt, det skulle jag med ha gjort. Och jag förstår även att du väljer familjen före, det skulle även jag ha gjort.



Ha en fin helg!

Kramis

2009-06-05 @ 10:57:53
URL: http://lertorp.blogg.se/
Eva säger

Klart du SKA vara stolt!!! GRATTIS!!!

Men jag förstår din prioritering. Det kommer säkert ett nytt tillfälle när tiden är mogen (om du känner för det). Tiden med barnen när de är små kommer däremot inte tillbaka.



Jag har försökt få Carina att öppna en webshop, men hon säger att hon inte "tycker om" datorer ;)

Men vem vet, om fler är på henne så kanske i framtiden. Just nu har hon knappt några egna tavlor i affären, tyvärr. Hon säger att hon blir less på sina saker :)



KRAM från Eva

2009-06-05 @ 11:56:35
URL: http://cloudberrie.blogspot.com
Vendela säger

Klart som f-n att du ska vara stolt med stort S!! Vem skulle inte vara det??



Men jag skulle gjort precis som du - prioriterat familjen för det finns ingenting i världen som är så viktigt som den.



Du får väl försöka hålla dig uppdaterad inom området på något sätt så kan du kanske försöka dig på en karriär inom forskningen när du har åtminstone småbarnsåren bakom dig.



Kram på dig!



2009-06-05 @ 12:54:52
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: