Stresshantering - nya gardiner



För tillfället är det sjukt mycket som pockar på min uppmärksamhet, både på jobbet och privat. Det är nog ingen överdrift att säga att jag känner mig stressad. Och har jag inte vetat det innan så fick jag det svart på vitt igår. När jag är stressad börjar jag nämligen städa och byta gardiner. Genom att rensa och organisera i hemmet får jag samtidigt tillfälle att rensa och organisera mina tankar. Jag får tid att skapa en mental prioriteringslista - inte dumt!

Mannen tycker att jag är galen som trots att jag klagar på att jag har så mycket att göra plötsligt också får för mig att städa. Men som sagt, det är min form av stresshantering. Men med tanke på hur det ser ut hemma emellanåt så borde jag kanske känna mig stressad lite oftare... *ler*



Jag blev i alla fall väldigt nöjd med den lilla förvandligen. Upp åkte de vita spetsgardinerna som jag köpte på IKEA i helgen för ett mycket överkomligt pris och som mamma varit så snäll och kortat av. Bort med alla gula detaljer och fram med vita och transparenta detaljer istället. Genast mycket ljusare, luftigare och framförallt sommrigare. Dessutom kom jag på att symaskinen skulle få agera datahörna så länge nu när det inte blir så mycket data tid som ni kanske märker.

Nu kliar det i fingrarna att ta bort det rosa i köket, jag är redan less på det så det får magasineras och flytta till Lurans rum när det blir klart (jag ska titta på tapeter till hennes rum idag). Frågan är bara om köket ska gå i vitt, blått eller grön? Hm... Ge mig råd någon?!

Dagens tävlingstips:


Tävla hos Moster bakar om denna söta bok.
Avslutas den 12 juni.

UPPDATERING:
Efter att ha sett fotot överst så inser jag att listerna är i ett desperat behov av vit färg...
Vad fort man blir hemmablind. Riktigt fult!
Snälla kan dygnet få några timmar extra?!



lolla säger

hejsan vännen

du jag känner likadant med denna stress,sjukt mycket på jobbet och hemma vill man förändra och piffa....

datorn får vila lite nu en period men jag kikar in hos dig då och då för att sw vad du donar med

kramar lolla

2009-06-04 @ 09:49:24
URL: http://lollashus.blogg.se/
Vendela säger

Å, de där gardinerna är såå fina! Tittade på dem när jag var på ikea - Alvine spets tror jag de hette? Tror jag måste åka tillbaka och köpa dem; de skulle passa i vårt sovrum i sommar!



Vad bra att du får det städat när du är stressad, jag är precis tvärtom - men faktum är ju att man mår så mycket bättre och känner att man har mer kontroll när man har ordning och städat, så visst är det bra stresshantering :-)



Kram

2009-06-04 @ 09:57:46
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Hemlängtan säger

Det är ju en jättebra grej, att börja städa när man är stressad. Jag är nog lite tvärtom, jag går runt som en yr höna och vet inte vad jag ska göra så ingenting blir gjort.

Svårt att välja färg till köket, alla färgerna är ju så fina. Jag har vitt, som i alla rum här hemma. Blå är ju också fint och det finns ju så mycket tillbehör och textilier i blått. Grönt är ju också såå fint, plocka in lite grönt utifrån så här på sommaren och ha gröna fräscha textilier till...hmm kan inte välja, du får nog tyvärr ingen hjälp från mig iallafall.

Kram Jenny

2009-06-04 @ 10:29:26
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Simon säger

GRÖNT röstar jag på.

2009-06-04 @ 10:56:07
Sanna säger

Vi är så väldigt lika, själv har stressen gjort att jag bytt nytt tyg på tavlan. Springer och ändrar om och nu snart funderar jag på att baka..



Det blev jätte fint och de du har på vägarna I Like.. =)



Boken har jag satt ut idag på bloggen =) vilken sammanträffande vännen...



Men nu tar du och streesar ner vännen min. Så lovar jag att ta det lugt efter jag tagit två jobbiga samtal..



Looooooova det!



Kramar om dig vännen min

2009-06-04 @ 11:23:34
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
emily säger

oj så vackert ni har det! Imponerande :)



Jag blir likadan när jag känner mig stressad, plockar och fixar för fullt! hihi..



kram

2009-06-04 @ 11:29:43
URL: http://emslo.blogg.se/
emily säger

hihi jaa man behöver lite plats inför sommaren och alla sommar kläder :)



kram

2009-06-04 @ 11:45:28
URL: http://emslo.blogg.se/
sara säger

Vad jobbigt att du inte mår bra. Inte bra att stressa så. Hoppas du snart har semester iallfall :)

Känn absolut inte att du behöver skriva var gång, det gör ju inte alla andra ;)

Har laptopen med mig, så när barnen vilar och gör lite läxa, passar jag på att kika in till mina fina bloggvänner...

Många kramar

2009-06-04 @ 13:01:55
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
sara säger

Vad jobbigt att du inte mår bra. Inte bra att stressa så. Hoppas du snart har semester iallfall :)

Känn absolut inte att du behöver skriva var gång, det gör ju inte alla andra ;)

Har laptopen med mig, så när barnen vilar och gör lite läxa, passar jag på att kika in till mina fina bloggvänner...

Många kramar

2009-06-04 @ 13:02:00
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Therése säger

Åh, vitt med lite gröna detaljer skulle väl va snyggt och sommrigt i köket ;-)

Själv funderar jag på att ha lite rosa i köket...som du nu har tröttnat på, hi hi!



Och...käre vännen, det räcker gott och väl med att få skylten efter dina marknader!

Tänk absolut inte på att stressa med det nu, lova mig det nu!!

Huvudsaken är att jag får den nån gång, men det är INGEN brådska!

(Funderar även på en skylt till Hugos rum med en liten söt cultapa på...MEN som sagt, ingen brådska!)



Hör av dig sen när allt lugnat ner sig lite, hur vi gör med betalning och frakt.



Du får ha en jättebra dag ;-)

Kram Therése

2009-06-04 @ 13:14:23
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Therése säger

Ha, ha du är väl för rolig!

Och jag fick ju tydligen en till skylt att köpa nu ;-)

(Som jag kan ge till mamsen)

Kraam!!

2009-06-04 @ 13:28:37
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Lindisen säger

vad fint det blev med gardinerna! har sånna i sovrummet men vi ska göra om där och ha svarta vanliga panellängder. Funderar på att sätta ut en bytesannons i bloggen =)

Jag tycker köket ska gå i vitt! vi har vitt och detaljer i svart + rött. just nu väääldigt stökigt tyvär... hehe. ha en toppendag!

2009-06-04 @ 13:32:19
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Krydda Livet säger

Hej supergulliga Therese!! Så otroligt snäll du var som skickade brädan jag önskade mig, i examenspresent. Du är en fin själ :) Jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig tillräckligt. Jag ska visa den i bloggen sen. Wiiiie så glad jag bler. Nu ska den få påminna mig varje dag att jag ska våga. Speciellt nu när jag börjar nytt jobb på måndag. Jag är SÅ nervös.



Kram Josefin

2009-06-04 @ 15:31:22
URL: http://kryddalivet.blogspot.com
ANNA säger

Hej!!

tack för din kommentar hos mig..

Ja, du får gärna låna min midsommardukning från förra året..Det går fin fint..



I år ska vi fira midsommar i vår lada..ska nog ta och titta på min midsommardukning från föra året och få lite nya ideer..



Vad fint ochh luftigt det blev med de nya gardinerna..

Det är roligt att förvandla sitt he,,.små förändringar syns..

ha det så bra..

Kram Anna

2009-06-04 @ 15:37:07
URL: http://mylovelythings.blogspot.com
Eva säger

Vad fint du har pysslat i ditt vardagsrum.



Jag är en DÅLIG bloggare just nu... både på att besöka & att uppdatera min egen. Det är så roligt att läsa när jag väl tar mej tiden! Du har alltid så mycket fint, roliga ideér och annat kul att kika på.



Kram från Eva

2009-06-04 @ 15:48:29
URL: http://cloudberrie.blogspot.com
Lindisen säger

du har ju blogg.se och jag har blogspot... annars hade jag gärna hjälp till med layouten... tyvär kan jag inte alls med blogg.se

2009-06-04 @ 16:05:11
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Bea säger

Åh, då måste jag bege mig till Åsele nästa helg då! ;)Ja, jag ska på konsert, ska bli riktigt roligt! Men jag är så nervös för att lämna barnen. (för min egen skull) Har ALDRIG tidigare varit ifrån dom över natten, och nu blir det 2!! Men men, ska bli mysigt att träffa familjen! Lite shopping ska jag väl hinna med oxå, men helgen är fullspäckad med saker som måste hinnas...hihi. KOnstigt det där.

Det där med att stressa är något jag försöker hantera så gott det går, då jag, efter massvis med undersökningar, fått diagnosen IBS. =(

Men jag har fortfarande inte kommit på vad som hjälper mig, men under mina grviditeter var det mycket mycket bättre, så kanske ständigt gravid är något jag måste vara?...ha ha ha.

Kram

2009-06-04 @ 19:07:40
URL: http://mammabeas.blogg.se/
Maggan säger

Hörde du skulle vara på hästdagen- jättekul. Jag ska sitta och måla barn.... Har du något bord att ta med, för dig. för dig att dina saker på alltså? Vi har inte några extra just, vad jag vet i a f. Det bästa är nästan att sitta i ett partytält eller, om man har, ett torgstånd,då gör det inget om det kommer en skur. Själv kommer jag att sitta i ett partytält, det är hopplöst att måla utan ett då jag hänger bilderna på en sidan. Vi syns!

2009-06-04 @ 21:06:13
URL: http://mims1.blogg.se/
Tomas säger

Fniss! Stressa på då! Jag brukar vara en jävel på att städa om jag är arg :-)

2009-06-04 @ 21:56:20
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Nina säger

Hejsan. Låter inte alls bra att du är så stressad. Jobbigt för dig. Här i umeå har vi det bara bra :) och idag har jag handlat 3 doft påsar till dig! Har även köpt en ny mobil. Äntligen! Men ditt mobil nr försvann :( Kram kram

2009-06-05 @ 00:44:08
URL: http://ninuz.blogg.se/
Mari säger

Tror faktiskt jag är likadan, ju mer jag har i huvet ju mer får jag gjort hemma...visst är det konstigt. Fast iofs inte, det är svårt att varva ner när allt går på högfart så det är bäst att utnyttja det då. Mår man bra och ha lugnt omkring sej får man ro att sitta i soffan o päsa.



Det blir riktigt somrigt där du...härligt!

Verkligen en mysig hörna med en skön blandning av gammalt och nytt.



Blir nog en sväng till stora varuhuset idag för det är ledighet i dagarna två som gäller.



Kram och ha det så gott!!

2009-06-05 @ 05:11:21
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: