Upp i det blå

Mitt rosa kök är nu ett minne blott.
I går kväll byttes det rosa ut mot blå detaljer.



Dessa blå Iittala lyktor köpte jag på outleten när jag hälsade på Sanna.
 Det fina med dem är att de såldes till förmån för välgörande ändamål.
 Så då var ju syftet gott med shoppingen försökte jag förklara för mannen ;-)



Det blev även en matchande Iittala skål, perfekt för socker eller
andra godsaker!



Mitt lilla fynd för 10 kr står ständigt framme. Här med nästan överblommade
styvmorsvioler
. I morse plockade jag ochLuran blå lupiner som nu fått
ersätta styvmorsviolerna.



Lantliga blå och vitrandiga gardiner ersatte de vita och rosarutiga gardinerna.
Och även dessa gardiner är sydda av en duk fyndad för 79 kr på Wiiks som
sedan halverats till två kappor.



Förutom det blå så åkte en del vita detaljer fram. Vitt är aldrig fel.
I denna underbara skapelse kan man ha ljus, blommor, godis m.m.
Jag fastnade direkt för den när Sanna visade den i sin blogg.
Så gissa om jag blev glad när Sanna GAV mig sin.
Tack vännen! ♥



Mitt vackra keramikfat som jag köpte i London fick också komma fram igen.
Plockade in lite penséer som fick flyta omkring.
Enkelt och vackert.



Och denna blomma tillägnar jag Sara som är så gullig och tänker på sina bloggvänner
trots att hon är i Thailand på semester, min chef som bjöd på tårta, och alla ni som tittat in
här idag och gjort min dag solig trots att den startade lite mulen...

KRAM PÅ ER!



carola säger

jag vill också finna lite tid att pyssla hemma:)..vill städa och fixa till...

Får se till att få barnpiga någon dag..har inte målat vårt rum än..

Vi hinner väl:)



Ja Sara vilken go tjej..Blev så glad idag jag..



Lupiner...visst är det vackert..blir så glad när jag ser ett hav av lupiner..

kram kram

2009-06-09 @ 18:53:14
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Lovisa säger

Snyggt med blått .. duär så duktig på att byta å göra fint !!

2009-06-09 @ 18:56:31
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Nina säger

Kanon fint blev det! Wiiie!!! Du är så duktig du!

Kram

2009-06-09 @ 20:49:43
URL: http://ninuz.blogg.se/
vintageretroprinsessa säger

Åhhh så vackert :)

Blått ger en inre lugn och harmoni sägs det :)





suåerfina saker allt :)



visst e det kul att fynda ?







kraaaam

2009-06-09 @ 21:42:13
URL: http://www.bambii.blogg
Therése säger

Förr hade jag alltid blått i köket, tills jag blev dödstrött på det!

Vägrade sen ha blått nånstans i huset (annat än i pojkarnas rum!)

Nu när jag ser hur fint det blir hos dig, blir jag ju nästan lite sugen igen!

Får nog bli blått/vitt på framsidan när jag får mina nya vita möbler dit ;-)

Kram Therése

2009-06-09 @ 23:41:08
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Sanna säger

Så fint det blev vännen.. Jag har inte varit mycket för blått men det här gjorde att jag också blev sugen på det... fast sambon stryper mig om jag ska byta igen...ler



Kramar om

2009-06-10 @ 12:11:16
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: