En egen krok

Nu är det officiellt. Luran är stor! Hon har avklarat sin första dag på förskolan. Och som ni alla skrev, det gick naturligtvis jätte bra! Både jag och Luran trivs som fisken i vattnet på Smulan/Bofinken, med dess personal och gulliga barn. Det känns så roligt att det fungerade så bra. Luran kröp iväg och upptäckte stället på egenhand från första stund, hon ville inte alls sitta med mamma... Först på slutet när hon var trött och intrycken blivit lite väl många ville hon upp i min famn. Väl hemma så somnade hon nästan medan jag försökte få i henne lite lunch, sedan har hon sovit som en stock! Hon som varken brukar sov särskilt bra eller länge dagtid. Det tar på för en liten att börja förskolan, tur att vi får en lång inskolning. Det är nog bra med en njukstart, i alla fall för mamman i huset ;-)

Här hemma så har ytterligare en sak kommit upp i hallen.


Foto: Privat

Luran har fått en egen krok! För vart ska hon annars hänga sin ryggsäck?!



Foto: Privat

Vilken tur att hon fick både en ryggsäck och nappar med sitt namn på när hon fyllde år, för de kommer väl till pass nu när hon är "stor" och ska börja på förskolan. Luran hälsar och tackar morbror och moster!



Foto: Privat

En vääääääldigt trött Lura.


Nu är det kanse någon eller några som undrar vem som vunnit änglarna, men ni får ge er till tåls ytterligaren en stund vad gäller tävlingen. Jag har nämligen ett par lappar kvar att skriva innan Luran ska få hjälpa mig att dra vinnarna. Så titta in här senare idag eller ikväll, då lovar jag att resultatet skall vara klart!

KRAM

Therese & Luran






Kia säger

Vad skönt att första dagen gick bra! :)

Hoppas ni kommer att trivas. Alice ser fram emot att få träffa lilla Svea! (men denna veckan blir hon nog hemma hela veckan somd et ser ut nu)

Kram

2009-03-02 @ 13:24:22
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Angelica säger

Är kroken från Jotex? Tror jag har två liggandes nånstans som jag verkligen måste få upp.



Jag har gjort många timmar på Bofinken och kan garantera att det är en toppenavdelning:)

2009-03-02 @ 13:30:05
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/
Nina säger

Så sött hon sover lilla Svea. Vilken söt ryggsäck lilla damen har =)

Va bra att ni är nöjda med dagiset båda två. Sånt är viktigt!



Ja ibland måste jag nypa mig i armen för att se om allt detta är på riktigt. Är så grymt lycklig.

Har en underbar familj!



Imorron ska jag försöka ta mig till strömsund bara vädret tillåter det, så på onsdag efter lunch kan vi ju komma förbi om det går bra??





2009-03-02 @ 13:33:05
URL: http://ninuz.blogg.se/
Ingela säger

Vad roligt att se och läsa hur ni hade det på bröllopet! Det såg jättemysigt ut. Kul att få en bild på dig oxå. Du var jättefin i klänningen =)

Allting verkar ha gått hur bra som helst. Kul!

Kram Ingela

2009-03-02 @ 14:00:49
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Emma säger

Vilken trött liten tjej. :) Jag hörde att Svea skulle börja på samma avdelning som Nova. När vi kom imorse hade Nova en av sina Svea-mössor på sig & det tyckte fröken var passade då er lilla brutta skulle börja sin inskolning idag.



Hoppas allt gick bra för henne idag i alla fall. Jag trivs jättebra med Bofinken/Smulan. :-)

2009-03-02 @ 16:20:17
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Petra säger

Hej! Älskar ditt sätt att skriva, din blogg e suverän. Man lockas att läsa vidare direkt. inte ngt du satsat på eller så de här med skrivandet alltså? Du har en talang för de kan jag säga. Vilken underbar dotter du har, kalarat första dagen på förskolan. Va härligt. Då e dom stora i ens ögon. Gud alltså. De e en sån stor sak, man blir så stolt. Va söt ryggsäck. Vet du var den är köpt? SÅn vill jag ha till min lilla loppa.

kram på er

2009-03-02 @ 17:13:30
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: