Hemma hos


Jag tänkte bjuda på ett "hemma hos" inlägg sedan min helg i Djupsjö då vi hälsade på Anna och Kjelle. Mannen trodde jag var galen när jag gick omkring och gjorde en rejäl "husesyn" med kameran i högsta hugg. Jag älskar att se och inspireras av hur andra har det, alltid är det någon detalj man kan spinna vidare på och utveckla hemma hos sig själv.

Jag har personligen länge varit sugen på att liksom Anna ta in en hel björk och göra det till en kul inredningsdetalj med hjälp av en liten fågelholk och en tuff liten pippi.





En annan söt (!) detalj som jag fastnade för var dessa bakelser/cupcakes som Anna sytt, men då jag inte kan sy får jag nöja mig med mina fynd på Lagerhouse och Mias på detta tema. Helt okej som "substitut".





Både jag och Anna gillar att skapa arrangemang på brickor - det är praktiskt när man ska duka av och på bordet!





Tavellister är perfekta om man vill samla ett gäng tavlor utan att få massor med hål i väggen, dessutom blir det lätt att förnya genom att arrangera om tavlor och andra saker på listen. Hittar man inte det man vill ha - gör det själv. Så resonerade Anna när hon gjorde denna vackra tavla själv.





Koffertar och gammla resväskor är inte bara snygga att se på, de är perfekta som bord och förvaring.
Denna kista hade inte jag tackat nej till...




Både jag och Anna hyser en förkärlekt till Sia, så Annas sovrumsfönster gillar jag skarpt!





Fjärilar, änglar, nallar och en gamal sockerlåda är andra detaljer som jag fastnade för. Ljus i olika former är ett måste för att skapa den rätta mysstämningen i ett hem. Att binda bast istället för en vanlig ljusmanchett kring ljusen var en  fiffig idé - bara man har det under uppsikt så att det inte tar eld...





Med en enkel blomranka och pärlor på metalltråd har Anna "gjort om" sin ljuskrona - fiffigt!





Anna har en mängd olika plåtburkar i sitt kök, vilket gör det både charmig och personligt.
Denna burk blev min favorit.




Även i Arvids rum (Annas son) finns en mängd söta och roliga detaljer. Tyvärr fick jag inte med den kombinerade fondväggen/sänggaveln som är klädd i ett tyg med lastbilar - smart, praktiskt och varje liten killes stora dröm! :-)

TACK Anna (och Kjelle med naturligtvis) för en jätte trevlig helg!



pia säger

hej

hitade hit från irene =) har kikat runt en lång stund nu på din blogg, massa trevliga bilder och inspiration du visar. kommer gärna tillbaks

kram pia

2009-03-23 @ 16:07:38
URL: http://www.pwahlberg.blogspot.com
Livet i byn säger

Tack för titten!! Tur att kameran fick följa med ;0)



~Livet i byn

2009-03-23 @ 16:24:36
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Anna... säger

att du hunnit med så många bilder.,. jag sitter helt förundrad..men det är roligt att se vad du har fastnat för...du är välkommen hem till mig igen när du vill..(med kameran förstås)tack för en mysig helg... kram...

2009-03-23 @ 18:39:07
sanna säger

Hihi den ena kaninen i fönstret har jag ooch tavlelistor har jag över allt speciellt i ungarnas rum, fast där har jag både böcker och ramar...



En till sia älskare.. Underbara människor =)

2009-03-23 @ 20:37:22
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Lovisa säger

Åååååååå så mycke kuliga tips !!! Det e såå kul att få nya idér men ändå precis som du sa få en egen stil å dom !!

2009-03-24 @ 12:10:49
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: