Jisses...

Inte kunde jag väl i min vildaste fantasi tro att så många skulle vilja vara med och tävla om budskapsbrädan som jag gjort... Lite skrämmande känns det. Jag trodde mest att vänner och familj varit så där artigt snälla som man brukar vara när ett barn målat en gipsfigur eller gjort en pärlplatta - ni vet "ohh så fin, den lägger vi här i skåpet så den inte går sönder!" (läs - vart f-n ska vi lägga detta fula konstverk utan att såra självkänslan hos det lilla livet?). Men bevisligen är ni några fler som gillar dem, kul!

Någon undrade vart namnet seLes kommer ifrån. För att göra en lång historia kort, svägerskans son Elias kunde inte säga Therese när han var liten, det blev Les istället. Detta kom därför att bli mitt smeknamn i familjen Bjärstig. När jag sedan började tillverka lite saker kom jag på att jag skulle märka sakerna med seLes då jag gärna vill att folk ska just se på de saker jag (Les) gjort, Att det dessutom tillsammans bildar ett ord som blir likadant framlänges såväl som baklänges är ett kul plus :-)






Foto: Privat


Foto: Privat


Så här glad blev förresten Luran när mormor kom förbi med min gamla hund som jag hade när jag var liten (tycker den är i skapligt fin form för att nästan vara 30 år, förlåt 210 år - det är ju hundår man måste räkna!). Och då det var en "voffe" så älskade vår dreglande lilla Lura den naturligtvis omedelbartbums! 





Nu ska vi snart göra oss i ordning för denna veckas sista inskolningsdag. Luran ska både äta lunch och sova på förskolan idag. Medan hon gör det tänkte jag hinna spraymåla det röda plåtfat jag köpte igår i vitt (nej, ändrade mig i sista minuten så det blev svart istället). Dessutom ska jag visst få besök från Hoting idag, och det ser jag verkligen fram emot!





Hoppas ni får ett fint avslut på veckan och en fin fredag!

KRAM

Therese & Luran



Ingela säger

Hoppas det går bra med sovning på dagis! Självklart vill man vara med och tävla om så fin bräda! Dom är jättefina.

Ha en bra dag!

Kram Ingela

2009-03-06 @ 10:11:55
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Mari säger

Vilken härlig unge, kul att du fotar henne så mycket, det missade vi till en stor del mina var mindre för idag är ju allt så mycket enklare, fast gamla videofilmer har jag och det är kul.



Den ser ju ut att vara i fint skick men det kan väl Luran ändra på......



Brevlådan är från Bruka design, tyvärr har de ingen hemsida man kan beställa ifrån och deras saker finns nog knappt i någon annan webbshop heller fast har man tur kan man kanske hitta nu men för ett halvår sen var det hopplöst.

Har köpt till en som bloggar och skickade den till henne (Livetibyn). Nu ska lilla brevlåda få plats i datorrummet tänkte jag.



Nu ska jag gå och vila. Är sjukskriven till nästa torsdag, läkaren hade aldrig sett en värre förkylning på länge sa han.....tack för det!



Kram och ha det så gott!

2009-03-06 @ 10:45:17
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Lina säger

Hej!



Du vann tröstpriset i min "fem myror är fler än fyra elefanter" - tävling. En haklapp!



Maila mig på [email protected] och bifoga din adress, så kommer den hem till dig på posten!





Passar också på att önska er en trevlig helg! Kram

2009-03-06 @ 10:57:17
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Lovisa säger

Självklarrt vill ju många va med å tävla din brädor e ju super fina !!!

2009-03-06 @ 11:10:08
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Nina säger

Men har du vunnit nu igen;-)

Ja jag har precis kommit in efter en promenad. Gick järnvägsgatan runt idag. Men det va inte lika roligt att gå idag som igår då jag hade sällskap.

Visst tusan äre tomt att gå utan vagnen när man är van vid det!

Kommer ihåg då Melvin skulle börja dagis. Usch va jag tyckte det va jobbigt att va utan han!

Men man vänjer sig ju =)



Nu blire en dusch innan städningen påbörjas.

Alice kommer på middag idag =p



Ha en kanon trevlig helg!



Kram kram

2009-03-06 @ 12:26:32
URL: http://ninuz.blogg.se/
Nina säger

Tror du har både tur i spel och kärlek så Magnus kommer vackert stanna hos dig! Ni verkar ju ha det så himla bra! Ert hem andas ju kärlek

Ja egentid är tusan jätte viktigt då vi träffas så sällan!



Kramen

2009-03-06 @ 12:44:03
URL: http://ninuz.blogg.se/
Lotta säger

Tack för din söta kommentar..jag hittar inspiration hos alla andra. Vilken sötnos du har.

Kram Lotta

2009-03-06 @ 14:25:40
URL: http://mittlivplandet.blogspot.com
Åsa säger

Sv: Ska ner från 62 till 54. Är 157 lång så du gissade ganska bra! =)

2009-03-06 @ 15:39:25
URL: http://ostor.blogg.se/
Tomas säger

Man måste vara observant. Jag tycker budksapsbrädorna är skitsnygga och verkligen roliga. Jag tycker du borde utnyttja dina hobbys och låta folk få köpa. Jag skulle mer än gärna köpa budskapsbrädor med ett personligt budskap att skänka bort i present. Kanske du ska börja med det? Så länge du har tid och tycker att det är kul så vore väl det en idé? Jag tror nämligen fler med mig är beredd att lägga en slant på en såndär bräda. Tänk på saken ;-) Kanske du kan göra iordning en liten verkstad i källaren där tillverkningen sker. Fniss.

2009-03-06 @ 15:46:47
URL: http://toomaas.blogg.se/
Tekla maräng säger

Hon är ju bara underbar denna ljuva unge...

Håller nog med om att gränsen får dras vid att hon börjar äta hundmat. Men kan inte låta bli att undra ifall avföringen har blivit fin i konsistensen och att pälsen läs håret har blivit glansigt och fint?

Snällt att hon lämnade nappen i pant, det är storstilat. Det var ju ett klart bättre ställe en toan.

Vad kul att allt verkar gå planenligt med inskolningen och att du under tiden hinner göra fynd på loppisar. Du undrade om vi som läser handlar på loppisar och jag gör det gärna, är även inne då och då på Tradera men där måste jag vara sten hård mot mig själv annars förköper jag mig, så just nu har jag totalt köp stopp.

Vad kul med din nya tjänst hurra, hurra och GRATTIS och Lycka till!!!

Nu har jag tappat bort mig i vad jag har läst mer hos dig så ha det så gott.

Kram Marie:)

2009-03-06 @ 17:00:27
sanna säger

Heej vännen! Jag är inte alls förvånnad över att så många vill vara med och tävla,du är ju så duktig. Älskar din blogg... Du har inte glömt någonting, för jag vet att du finns där fast du inte skriver...



Själv har jag tillbringat i sängen hela dagen. Känns som jag vandrar mellan att vara med och borta.. Febern går upp och ner och ont i kroppen..



Vet du vännen i morgon får jag min byrår, den efterlängtade....



Hur känns det med inskolningen då? Jag tyckte den var fruktansvärd, ville ju inte lämna Anhon alls...

Först kopplade jag inte att det var inskolning, trodde det var lördag idag... Dags att lägga sig igen känner jag...



Tack för att du finns i mitt liv...

Kramar om

2009-03-06 @ 17:19:02
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
vendela säger

Inte konstigt att så många vill vara med och tävla - brädan var ju jättefin! Men ska man se den från sin EGO-sida så inser man ju att vinstchanserna minskar ;-)



Ha en trevlig helg!



Kramar om

2009-03-06 @ 18:19:26
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Therez säger

Ville bara kolla att vinsten kommit fram?

2009-03-06 @ 20:55:36
URL: http://therezz.blogg.se/
Emelie säger

Hoppas sista inskolningsdagen gick bra, då är det dax att börja jobba nu då??

Kram!!

2009-03-06 @ 21:55:08
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Malin säger

Jaså, du blir lite nyfiken! ;) Hoppas bara att jag blir färdig snart, så ni får se vad jag gjort ;) Inte riktigt ett bubbel blev det denna gång, men nästa gång kanske jag installerar ett, så att du kan komma och bubbla med mej! ;) Nä, nu har jag pysslat färdigt för ikväll, så nu är det bäst att hoppa i säng, så man orkar med morgondagens arbete på sjukan oxå. Sov så gott vännen! Kram kram

2009-03-06 @ 22:45:03
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Eva säger

Självklart vill många vara med och tävla, dina brädor ÄR toppen läckra! men jag kan förstå din tanke och är det inte lite typiskt oss kvinnor ;)



Söt som socker är hon din Luran med sin nya vovsing!



trevlig helg!

KRAM från Eva

2009-03-06 @ 23:06:50
URL: http://cloudberrie.blogspot.com
Jenny säger

Hej Bruden!

Jag har tyvärr inte hunnit på stan något i huvudtaget sen vi pratade om Leilas kokbok. :P Jag är dock hemma i helgen i dorro, så vi kan ju träffas och photoshoppa om du vill? Krambanan

2009-03-07 @ 00:08:40
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: