Plåtfat före och efter

FÖRE


Foto: Privat

Helt okej att ha till jul... men resten av året gillar jag inte rött särkilt mycket. Så fram med sprayburken!


EFTER


Foto: Privat

Nu är fatet blanksvart, dock blev bilden lite mörk. Men skillnaden framgår ändå. Nu ska det få följa med till stugan som vi håller på att färdigställa på Eldsjön. Tanken är att inredningen ska gå i vitt, svart och grått, så där kommer plåtfatet verkligen att göra sig med lite godsaker i!

När jag "lix" hade sprayfärgen framme passade jag också på att spraya två ramar. Dessa två ramar var förut mossgröna och hade länge samlat damm i en låda, men nu ska de nog få omfamna ett par vackra svartvita vykort, eller kanske foton på Luran, eller varför inte några recept på ett par smarriga kakor? Det tål att tänkas på...


 
Foton: Privata

Posten hade förresten med sig två trevliga överraskningar idag, dels avin som gör att jag kan hämta ut mina canvasförstoringar på Luran (jag får se om det bli i kväll eller först i morgon jag gör det, men jag är sååå nyfiken på hur de blev), dels denna fina "Fem myror" haklappen  - tack Lina!



Foto: Privat


Ps. Vill du vara med i utlottningen av en Budskapsbräda ©seLes? Gå då in här. Ds.





Livet i byn säger

Vad fint det blev, jag har aldrig sprayat nåt och min man säger att jag har sprayförbud!!



~Livet i byn

2009-03-09 @ 15:09:45
URL: http://livetibyn.blogg.se/
sanna säger

Tack vännen! Den var helt underbar och ska pryda mitt sovrum.. Jag är så tacksam över att du finns i mitt liv... Jag tackar dig mer på bloggen =)

Kramar om dig massor..



Jätte fint du är så väldigt duktig...allt dö gör och rör vid blir ju underbart...



Haklappen var jätte fin, var lite sugen på det tyget till Anthon men är så fasligt dyrt..



Jag får läsa resten sedan, sambon står och skynar på och behöver datorn =(



Kramen

2009-03-09 @ 17:20:17
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Anna säger

Den blev faktiskt bättre efter :)

2009-03-09 @ 17:21:33
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Anna säger

oj,hade en helt annan bild av fatet i huvudet..blev glatt förvånad när det var med hand taget också.. väldigt snyggt..kram..

2009-03-09 @ 17:36:44
Tekla maräng säger

Beundrar dig som får in så många härliga inlägg hela tiden!

Luran på bordet ja min son satt ofta och gäran på våran då varande grammofon på själva snurran.

Du kan ju tänka dig hur den grammofonend slutade sina dagar.

Vad kul att badkrukan inte är någon badkruka längre, det är tur det finns badleksaker och fingerfärg det har nog räddat många småbarnsfamiljer ifrån krissituationer till något jätter roligt.

Blev snyggt som svart brickfat.

Ha det gott Marie;)

2009-03-09 @ 17:41:24
Emelie säger

Åh så snyggt det blev!!!

Superfint!, och vilken sötis-hakklapp.

Kram kram

2009-03-09 @ 19:56:14
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Lovisa säger

Snyggt !! Spray färg e bra !!

2009-03-09 @ 20:58:57
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Mari säger

Så bra det blev och visst är det riktigt kul, man blir beroende. Kanske är det ångorna. Jag köpte en skål i ungefär den stilen ditt kakafat är på rean på Åhlens som är rött.....ska oxå få annan färg.



Jag väntar på att få gå loss med lite sprayfärg jag oxå.....tyvärr var den slut här hemma nu när jag skulle sätta igång så det är dax att inhandla lite.



Vilken gullig haklapp....och en canvastavla att hämta ut. Tror inte du kunde hålla dej va?



Kram och ha en bra dag!!

2009-03-10 @ 05:12:55
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: