Soffa + väggord = sant


Foto: Privat

I fredags fick jag mina efterlängtade budget väggord från Panduro Hobby (tack Helena!). Ett åkte upp ovanför spegeln i hallen (efter regn kommer solsken, fast på latin). Som ni ser här så ser det lite plastigt ut. Beroende på hur ljuset faller syns det olika väl att det är ett stort klistermärke istället för separata bokstäver som fästs som "gnuggisar" som vanliga väggord består av. Jag är således inte jätte nöjd med väggordet i hallen, men det får sitta där tills ett "riktigt" väggord inhandlats eller jag kommit på något annat att förgylla väggen med (jag är grymt sugen på en fototapet som fondvägg där vad det lider). Fördelen med väggorden från Panduro är att de kan tas loss och fästas på ett annat ställe utan att de skadar tapeten (förutsatt att man inte har en papperstapet då).

Men den största fördelen är att de är kanon att sätta på möbler! Jag är grymt nöjd med mitt Carpe Diem som fått förgylla vår gammla grå pinnsoffa som vi har i köket. På arket med väggord från Panduro finns inte mindre än sex olika fraser på latin - för 49 kr! Amor Vincit Omnia kommer nog att hamna på Lurans lilla vita utdragssäng när jag är färdig med målningen av denna. Och Crea Diem skulle nog vara fint på en hylla i stugan...

Så ett tips till er som vill ge era möbler det där lilla extra - köp väggord från Panduro Hobby! Det finns flera olika varianter att välja emellan, och för 49 kr har man ju både råd att gardera sig och vara lite Wild and Crazy, visst?!


♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Ps. Titta in hos Tekla Maräng om ni är sugna på att tävla om ett bedårande tittskåp!
Tävlingen pågår till den 19/3. Ds.





Ingela säger

Vad roligt! Vilket bra tips. då ska jag titta in på panduro hobby till helgen.

Kram ingela

2009-03-03 @ 14:14:48
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Tekla maräng säger

Krubbelurer har jag helt klart missat. Har ni testat?

Gillar väggord men jag vet inte vart jag vill sätta upp dom.

Så fin hallen blev.

Den tjejen vet vad hon gillar, Luran alltså!

Vovvar. Hon är precis som när jag var liten älskade hundar, önskade mig hund så fort tillfälle gavs,men det tog 42 år jaa, jag är äldre än så med andra ord, tänk vilken gammal människa du bloggar med hehehe! Innan jag Äntligen fick en egen hund.

Ha det gott Marie:)

2009-03-03 @ 15:16:37
Linda säger

Hi,hi ja man ska ju inte utlova något sådant. Ska aldrig mer säga så igen :) Men jag kunde väl aldrig tro att dom skulle lyckas.



Ja du vovvar och championat. P har ju lyckats med Halo, han är ju jaktchampion. Dom har ju det dom roar sig med iaf.

2009-03-03 @ 15:30:15
URL: http://lertorp.blogg.se/
Lovisa säger

Haha ja du det e därför det fick det norska namnet haha..



toppen fint med dessa ord !!

2009-03-03 @ 15:51:20
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Åsa säger

Ett ännu bättre tips är att använda kontaktplast. Då kan du klippa ut precis vad du vill. Bara att skriva ut en mall med datorn. :)

2009-03-03 @ 19:13:01
URL: http://ostor.blogg.se/
Mari säger

Det ska vi genast undersöka....tack för tipset!



Kram!

2009-03-03 @ 19:22:24
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: