Tack! & En blivande bondmor?




Ett stort tack för alla lyckönskningar! Första dagen på jobbet är avklarad och det kändes kanon. Det kommer att bli en spännande utmaning att ta sig an. Och så skönt det var att få komma hem efter en dag på jobbet! Speciellt värmde det att se hur glad Luran blev när jag kom hem. En glad hund och ett glatt barn - finns det någon bättre välkomstkommitté?!

Förutom "voffar" kan jag meddela att Luran nu har en ny besatthet - bondgårdens alla djur. Hon bär om kring boken hon har på det temat, samt alla plast djur och bonden som hör till den traktor hon fick i julas. Dessutom älskar hon sina kläder med bondgårdens alla djur, pekar på dem och vill att man ska immitera hur de låter... Så bli inte förvånade om ni passerar Sockenvägen och hör en mamma i sina bästa dar gala, eller kanske bräka eller råma lite. Hi, hi, vad gör man inte för sina barn?!

Nu ska jag värma på lite middagsmat, sedan blir det mys för hela slanten med Luran tills mannen kommer hem. Helgens planer är att skjutsa saker till sommarstugan samt eventuellt ta oss till Åsele för lite marknad och shopping på den nya affären som öppnat i anslutning till Kronan. Lite brädfix tänkte jag också försöka hinna med...

Hoppas ni har haft en bra vecka och att ni får ett fint avslut och en mysig och händelserik helg!

KRAM

Therese & Luran


Ps. Passa på att vara med i utlottningen av en Budskapsbräda ©seLes
med texten Home Sweet Home. Ni har till på söndag kl 24.00 på er att anmäla er här. På måndag presenterar jag vinnaren! Ds.





Nikita säger

Tänkte bara tipsa om en ny tävling i min blogg =) gangstar!!

2009-03-27 @ 17:56:19
URL: http://nikital.blogg.se/
Anonym säger

Tack för att ni tycker så!



Göran har/och gör det bra tycker jag också. Jag gör inte alls lika mycket som honom men han är ju i stort sett hans "närmaste" också.



Det är bara så roligt att få vara där med barnen och se vad han kan lysa upp när han ser dem.

Håller dock på bli lite för mycket förvirrade perioder och det har även Sanna börjat märka...det tyckte jag inte alls var roligt när vi märkte.

Inte att hon ska tycka det är obehagligt att hälsa på honom. Rasmus däremot älskar gammlemorfar och ska till honom direkt - till Hilding stora glädje! :-)



Har precis kommit hem från badhuset så nu är barnen trötta och ska gå isäng!



Vad kul att allt gick bra idag, viktigt att det känns bra från början annars kan det nog bli drygt!



Ha en skön fredagskväll!

Kram

2009-03-27 @ 19:00:45
Jenni säger

Jo, det var ju jag som skrev det ovanstånende som du kanske kan förstå :-)

2009-03-27 @ 19:01:35
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Nina säger

Men vilket härligt kort på Svea =)



Ja jag såg ju att den skulle öppna. Så dit måste man ju! Får se när man tar sig iväg. Å det är ju roligare att fara med sällskap.



Ni får ha en trevlig helg ni med. Får se om vi far nått till sallsjön, men vädret verkar inte va på vår sida!



Krameikram

2009-03-27 @ 19:45:59
URL: http://ninuz.blogg.se/
Livet i byn säger

Vad roligt att höra att du nu är på plats på ditt nya jobb!! Skönt när första dagen är avklarad.



~Livet i byn

2009-03-27 @ 19:50:15
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Faster A säger

Ville bra säga trevlig helg till familjen!! Kram kram från oss i gafs

2009-03-27 @ 20:16:14
Petra säger

Förlåt hade ej hunnit så långt ner i bloggen. Här står ju hur dagen varit. Va skönt!!!

O så mysigt att komma hem till en glad Luran!!

De e lycka i allra högsta grad de!

Kram

2009-03-27 @ 21:18:51
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Sanna säger

Men hon står ju!!! Har hon redan börjat gått?



Sötnosen och vad skönt att det gick bra, har tänkt på dig ska du veta...

2009-03-28 @ 23:03:33
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: