Vissa lär sig aldrig...


Foto: Privat

... och jag låter det vara osagt om det är mig eller Luran jag syftar på. En ny napp fick i alla fal bada i toaletten i ett obevakat ögonblick just innan vi begav oss till förskolan Smulan. Luran klappade i händerna av förtjusning när hon såg mammas min. Trollunge är vad hon är! :-)

Lämnandet på förskolan gick jätte bra även idag, och det känns så skönt! Jag skall försöka att använda tiden Luran är på Smulan så effektivt som möjligt. Snön ligger nu skottad i prydliga högar, och en tvätt snurrar i maskinen.  I ugnen ligger en tjälknöl på tillagning och några rödingar ligger i vasken för att tinas så de kan saltas in till morgondagens middag.

Närmast på "att göra" listan står ett par telefonsamtal, jag skall bland annat se om jag kan boka en tid hos en tatuerare inom en snar framtid. Först och främst till mannen då han fått en tatuering av mig i födelsedagspresent, men jag är sugen på en själv också...

Förresten, igår vann jag ett VÄGGORD hos Lindisen. Texten Välkommen kommer inom en snar framtid pryda min hall där det plastiga väggordet från Panduro tidigare satt. Gissa om jag är glad! :-) Tack!


Nu ska jag ta tag i lite saker, jag återkommer lite senare med en före och efter bild av mitt plåtfat som jag fyndat för en tia och som jag nu har spraymålat.

KRAM

Therese



Ps. Vill du vara med i utlottningen av en Budskapsbräda ©seLes? Gå då in här. Ds.






Nina säger

Rart med barn =) Melvin slängde några tuttar i toaletten då han va liten. Men oj så ledsen han va varje gång han hade gjort det! För då försvann ju den tutten!

Skit väder idag oxå =( Trist!



Kram

2009-03-09 @ 11:14:46
URL: http://ninuz.blogg.se/
Nina säger

Nä Melle kommer inte förrän nästa vecka =(

Jag sitter här och är i valet och kvalet om jag ska fara och hälsa på Tilly i eftermiddag!

Måste ta och stoppa i motorvärmaren oxå. Kände inte alls för att gå upp på byn för att handla!



Fast mamma sa att det va skönt ute!

Å kilonen måste ju bort!

Suck =(

2009-03-09 @ 12:06:21
URL: http://ninuz.blogg.se/
Emelie säger

Så finurlig hon är :-D.

Milton har spolat ner en napp, hoppas han aldrig mer gör det. Jag kom in och bara såg hur den for iväg....

Busungar!!!

Kan tro att det var härligt att basta, det är min mans absoluta favoritsysselsättning.

Kram kram

2009-03-09 @ 12:11:21
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Marika Sprinzl säger

Har sökt efter dig med ljus och lykta och ÄNTLIGEN fått tag i min släkting!!! Sen fick jag rätt på att du blivit mamma - FÖR MER ÄN ETT ÅR SEDAN!!! Har redan ringt de senila och gett dem en blåsning...



Skriv när du ser detta - och varför har inte du FaceBook som alla andra????

Kram från Skåne

2009-03-09 @ 12:28:07
URL: http://www.familiakopcentrum.blogspot.com
Ingela säger

Haha, hon är en riktigt liten busunge. Gustav använder inte napp men får han chansen så plaskar han gärna med händerna i toaletten.. Frächt? Inte speciellt!

Kram Ingela

2009-03-09 @ 12:48:48
URL: http://ingelalala.blogspot.com
petra säger

hi hi hi ja de är väl härligt när saker hamnar i toastolen. Lillan tappade ner en barbie väska förra veckan. Jag tänkte först spola ner den då de bara va "skräp" som hon aldrig leker med. Men nejdå oj va den blev viktig då. ha ha ha

Kram o hmm fotona igår ja... skit.

2009-03-09 @ 13:03:59
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: