Blommor och besvikelse

Idag har jag, svärmor och svägerskan brummat till Åsele. Där besökte vi först Kronans Blommiga Bageri där en del saker fyndades (vad får ni se i kommande inlägg). Luran fick även en söt liten present  passande en prinsessa och hennes karameller av farmor. Efter tips från Lovisa åkte vi sedan till Salig Röra (en loppis/second handbutik i kyrklig regi) där två fynd á 10 kr styck fick följa med hem. Ett litet mini smyckesträd för ringar samt en väska var det som åkte med hem.





Trädet hamnade i hallen bredvid mitt stora smyckesträd i väntan på att eventuellt hamna på handfatet när toan städas i morgon. Perfekt att lägga ringarna där på kvällen och/eller när man tvättar händerna. Väskan köpte jag bara för att den var så pittoresk. Tänk er den med en termos, en inredningtidning och lite gott att äta, eller varför inte förvara trädgårdsgrejorna i väskan? Jag kommer nog att hitta ett eller flera användningsområden för den.



Målet för dagen var dock Genbäcks plantskola där kryddor till min ännu icke inhandlade pallkrage införskaffades. Men även lite penseer köptes. Jag hittade en svart variant av penseer som jag inte sett förut, och jag var bara tvungen att köpa ett par sådana! Även några andra plantor som blir stora lummiga och hängiga inköptes, men namnet på dem har jag dock redan glömt. Möjligen spirea?Två vita och två rosa fick följa med hem. Sist men inte minst köpte jag två plantor ampeljordgubbar. Ska bli kul att se om jag får några jordgubbar på dem!



Blommorna planterade jag direkt när jag kom hem, men kryddväxterna får vänta en stund innan de hamnar ute permanent. Svägerskan var kvar och passade Luran så jag kunde göra detta. Som tack bjöd vi bror och Carol på middag, och svägerskan bjöd sedan på årets första mjukglass till efterrätt. Mumsigt!

Mitt rabarberinlägg har förresten gett resultat, jag har blivit lovad att få hämta rabarber både här och där - tack! Jag ska dessutom få gräva upp en egen uppsättning rabarber hos Kicki, som även lovade mig lite pepparrot. Snart har jag min lilla köksträdgård i mini format.

Dagens stora besvikelse är att vår tomt är för liten för att gräva ned jordvärme. Attans! Vi läser och väger för- och nackdelar med andra alternativa uppvärminingssätt nu. Luftvärmepumpar, borrning, pellets osv. Det tål att tänkas på!

Önskar er en fortsatt trevlig lördagskväll,
och ni glömmer väl inte att rösta på Luran?
Det gör ni HÄR.




anna säger

Godkväll, Jo det är imorgon vi ska hämta våra två nakenfisar, så imorgon kväll kommer bilder på skönheterna, ja, mitt liv är minst sagt hektiskt just nu!

2009-05-09 @ 21:01:25
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Faster S säger

Kan ni redan plantera blommor där hemma? Ja herregud =P

2009-05-09 @ 22:06:12
Erika säger

Jag röstar på pellets....skitsmidigt!

2009-05-09 @ 22:19:15
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Vendela säger

Hmmm - är det möjligtvis baccopa (snöflinga)? Liknar den. Har själv funderat på att köpa dem i år för de är så himla fina :-)



Kram o godnatt!

2009-05-09 @ 22:37:14
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
carola säger

jag vill också ha jordgubbar...ska få pallkragar av en vän och fixa..

Min pappa har stort jordgubbs land, där bor jag och nisse på sommaren..



Va fiffigt med din minnen burk..

kram kram

2009-05-09 @ 23:41:10
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Mari säger

Du verkar haft en trevlig dag med lite shopping, själv blev jag med inget...hade skallavärk och var yr så jag tog mej hem snabb och somnade i soffan. Gulligt det lilla trädet var....En sån väska är en bra och ha sak, perfekt att slänga ner lite i när man ska ut.



Söt lite filur som sitter där i krukan...bättre än hustomten som visslar. Fast jag tyckte den var kul om än ful.



Funderar på om jag ska jobba idag för jag känner verkligen konstig är nog en förkylning på G för ögon är svullna men hoppas det vänder...



Ha det så gott! Kramen på Er!

2009-05-10 @ 05:05:05
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Sanna säger

Visst är det roligt att fynda.. ska berätta något som jag har kommit på.. Jag brukar gå myrorna och såibland porslinet så brukar jag ju vända och se om det är något märke jag tycker om.. för ibland vet de inte vad de sätter ut för pris, när det kan ta mycket mer...



Förra gången var det en av tjejerna som jobbade. Hon gick efter mig sedan och kollade under på porslinet som jag hade lyft på.. Skrattar.. kanske ska berätta för henne att jag har gjort många värdefulla fynd av henne... =)

2009-05-11 @ 08:45:12
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: