Ris blev ros!



Säg inte vad ont som inte också har något gott med sig! Mannen råkade slå sönder min vita porslinskruka med zucculent och liten vit keramikfågel när han diskade förra veckan. För att förekomma mitt risande av händelsen så föreslogs det snabbt att jag skulle köpa en ny liten kruka och växt. Det enda kravet var att den inte skulle kunna gå sönder om den ramlar ned igen(den lever nämligen lite farligt på diskbänken bredvid diskstället). En söt liten zink kruka med hjärtan inhandlades därför med en liten miniros i rosa - passar perfekt i mitt rosa kök ;-)


♥ ♥ ♥

Och vet ni, jag måste vara så fräck att be er göra om hela proceduren idag, det vill säga om ni har tid och ork att klicka er hit och rösta på Luran,  tack snälla ni!

Och ni får gärna göra det varje dag fram till den 11 maj då tävlingen avgörs, gör det dessutom gärna från så många ip adresser ni har tillgång till (jobbet, hemma, grannen osv.) Så kom igen nu mormor och farmor och resten av släkt och vänner! Ni vill väl att LURAN ska vinna?! ;-)

Skriv en kom-i-håg lapp så ni inte glömmer att göra denna procedur i ytterligare 5 dagar. Fast risken är nog stor att jag kommer att påminna er, hi,hi!

♥ ♥ ♥



Och på tal om rosa... detta är morgonens tävlingstips:

Var med i utlottningen hos Rosa hemmet,
den avslutas den 19/5.





Jenny säger

Bara du påminner varje dag så gör jag det! Dåligt minne är tyvärr något jag lider utav. :P



Fin ros och kruka! Jaa det är lite jobbigt med sådan som går sönder nära handfat. Det är som alla de fina porslins tvålpumparna m.m till toaletten - man vet ju var det slutar! :P Tråkigt värre, men så är det.



Hoppas du får en fin dag!

Kram

2009-05-06 @ 09:36:18
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Sanna säger

Hej vännen min!! du är å go på alla sätt =) Det blir ingen vägning idag jag orkar inte febern var så hög i natt.. orkar inte just nu stå och väga när jag inte vet vad jag ska säga. Men vägde mig hemme och hade gott ner 0,6kg. KONSTIGT som jag har ätit... har så klart varit inne och röstat på min favorit =)



Hoppas du får en fin dag sambon skulle bjuda mig på kina idag på lunchen om jag orkar så vi får se.



Hoppas du får en fin dag, ska lägga in ett inlägg ikväll om M får ordning på darorn.. den här är knäpp och så tappar jag lite av själfötroendet när jag inte har word att skriva i...



Kramamr o dig massor

2009-05-06 @ 09:53:27
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Sanna säger

Glömde att skriva att krukan titade jag in fort jag såg den, min stil...



Kram

2009-05-06 @ 09:54:24
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
lolla säger

hejsan

jag har röstat idag igen kommer att göra det varje dag

krukan och den lilla rosen var så söt...

ha en härlig dag...

kram lolla

2009-05-06 @ 10:51:25
URL: http://lollashus.blogg.se/
Petra säger

Gud så söt Kruka!

Japp ska genast in o rösta igen

Kramelikram

2009-05-06 @ 10:55:41
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Lovisa säger

Åååååååååå så fin kruka å blomma !!



Ja du det har du nog rätt i om Ronja !!

För jäklar om nån säger att det e deras skog den e MIN BARA MIN !!! hahah viktigt för mig !!!



På Torsdag så är det den riktiga invigningen på Kronans butik !!! Tror till å med att dom skulle ha kvällsöppet !!!!

2009-05-06 @ 11:36:02
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Therese säger

Krukan var jättesöt,

passade perfekt med en liten ros i!



Klart man röstar på den lilla gullungen..igen ;)

Fixar en röst när jag kommer till jobbet också, hoppas jag inte glömmer bara!



Ha det så bra!

2009-05-06 @ 12:07:58
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: