Städat



Igår morse påbörjade jag och mannen en större städning av huset. Det var vardagsrummet som fick sig en omgång. Luran är ju så stor nu att hon klättrar ur resesängen som stått i ett hörn och tagit plats. Nu är den väck, och tillbaka är min gamla symaskin!

"Mellan rummet" får nu bli Lurans lekrum och hundarnas tillhåll om natten. Mycket av hennes leksaker åker dessutom upp till vad som skall bli hennes rum. Kvar blir endast det som rymms i den vita soptunnan. Lätt att röja undan då!

Svärmor har dessutom lovat att spana på vita eller ljusrosa längder/paneler till mig på onsdag så  att jag ska få en ljus och enhetlig nedervåning. Så lite "piff" kvarstår tills senare beroende på om jag får tag på nya gardiner.

Idag är det hallen och toaltetten som ska städats. Toaletter är verkligen det värsta som finns att städa. Tur i alla fall att det endast är sin egen toalett man behöver städa...



Men fräscht och fint blir det - en härlig känsla!
Borde nog ta sovrummet med.
För finns det något härligare än en renbäddad säng?

♥ ♥ ♥

Nu är vi på upploppet - ni glömmer väl inte att rösta på Luran?
Det gör ni HÄR.


Morgonens tävlingstips:
Tävla om en cool väska hos Furnish blogg.
Som har tävlingen i sammarbete med Seagren Art & Living.




Mari säger

Hihihihi!! Städa andras toaletter och det som hör till är vardagmat här, torka lite här och torka lite där sen tar men ett tag på frukostmackan igen mellan varven ;-)

Skulle behöva fixa min egen för jag sprayade faktiskt i badkaret igår fast jag hade en kartong så det är lite vitt där inne nu. Bara att ta slangen....



Gött att komma igång tidigt med städningen så är det gjort och man får lite tid till annat. Skulle jobbat idag men det var ont om bokningar så jag avstod får ju min beskärda del veckan som kommer.



Fundera på att fara till A6 och kolla lite....ett IKEA besök kanske...var ju ett tag sen.



Hoppas du får dina gardiner så du kan slutföra piffet. Vad galet söta de är de där kaninerna, nästan så man skulle köpa en men va fasen har ju ingen plats, jo den kunde iofs sitta på sänggaveln.

Fint med den gamla symaskinen den används ska väl användas flitigt nu :)



Ha en härlig dag!! Kramen!

2009-05-10 @ 09:02:03
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Eva säger

Visst är det skönt att städa...ibland ;)



GRATTIS till att du ska bli Faster!!!



Vad GLAD jag blir när du rekomenderar och marknadsför lite av ortens & grannorternas butiker, nu har jag en massa skoj att åka runt till i sommar och upptäcka.



KRAM från Eva

2009-05-10 @ 11:08:22
URL: http://cloudberrie.blogspot.com
Lily [ L i n d a . B l o m ] säger

Hejsan : ) Har almanackan kommit? : )

2009-05-10 @ 11:33:07
URL: http://lindablom.se
HUSnrNIO säger

Härligt när det blir rent i hemmet. Trevlig söndag.

2009-05-10 @ 11:56:14
URL: http://hilajns.blogg.se/
sara säger

Städa är sååå tråkigt, men det är härligt när det väl är gjort. Jag har oftast tusen ursäkter till att inte städa :)

2009-05-10 @ 15:14:28
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Petra säger

Va fin symaskin!

Ni verkar ha de sååå fint hemma.

Avundsjuk.

2009-05-10 @ 18:52:58
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Sanna säger

Men skönt blir det... den vita tunna skulle jag också vilja ha.. så fint.. En sådan symaskin hade jag innan när jag var ynge men eftersom jag hade en annan stil då så gav jag bort den. ÅNGRAR idag men jag var ung får skylla på det..

2009-05-11 @ 08:39:03
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: