Vår Valborgshelg so far



Valborgsmässoafton tillbringade vi på Riset hos min bror och svägerska. Vi åt massor med god mat och onyttigheter. Luran busade så det stod härliga till, speciellt gillade hon trappen till övervåningen. Men att poppa musik var också kul, ni skulle ha sett hur Luran "dansade". Tror svägerskan fick med det på film - obeskrivligt charmigt! Och trots förkylning så fixade bäste bror snabbt ihop en liten brasa så Luran fick se hur det brann - eller snarare rök ;-P innan vi åkte hem. Tack för en trevlig kväll!

Gårdagen tillbringade vi intebarrikaderna eller i något förstamajtåg utan i Lajksjö. Vi hälsade på min farbror och faster som har Bus bror Bonus. Jisses så kul det var att se valparna leka! Luran var lite fundersam, plötsligt fanns det två Bus, hur gick det till?! Tyvärr hade jag inte kameran med, men nästa gång får den följa med!

Jag träffade dessutom flera av mina kusiner som jag inte träffar så ofta. Alltid lika trevligt! Dessutom kan man behöva "uppdateras" emellanåt. Kusinbarn som gift sig och ett annat som ska ha barn strax - när hände allt detta?! De ska ju vara små?! Nu har de plötsligt vuxit om mig *skrattar*. En kusinträff vore verkligen på sin plats, måste nog ta och planera en sådan...

Och då vädret var toppen igår kunde vi inte låta bli att äta ute! Fram med grillen och på med lite kryddstarka korvar. Mums! Härligt att äta middag för första gången i år på vår altan. Dessutom tittade både Karlsson, mamma och pappa och bror och svägerska förbi - jag gillar när jag har folk omkring mig!

Och vet ni, världens bästa Carol (svägerskan) hade fixat en tuva tussilago till mig! TACK!

Annars så har helgen så här långt mest bestått i lek och skoj med Luran, passning av Bus så det inte blir olyckor och massor av mys. Några nyckelbrickor och en bräda med en söt nyckelpiga i keramik ordet LYCKA har det också blivit. Och med tanke på att det är två dagar kvar av helgen får just ordet LYCKA avsluta detta inlägg!

Önskar er fortsatt trevlig helg!

KRAM



Vill du köpa en handgjord budskapsbräda, receptbräda, skylt eller nyckelbricka som jag gjort?
(Priserna varierar mellan 100-150 kr + ev. frakt)

För frågor och eventuell beställning kontakta mig i sådana fall per e-post:
[email protected] 





Lovisa säger

Ja just ja den e ju jätte fin den fick jag av farmor å farfar den har alltid stått i huset å dom ville att den skulle få stå kvar å ajg tackade ju inte nej direkt !!!!

2009-05-02 @ 14:32:11
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
sara säger

Ni verkar ha haft en härlig helg så här långt... och det bästa av allt är ju att där är en hel dag kvar av helgen. Underbart!!

Här hemma blir det grillning med vänner... en massa barn och hundar i en härlig blandning.

Så imorgon blir det till att ta det lugnt och njuta av söndagen :)

2009-05-02 @ 15:05:09
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Emelie säger

Åmen ojj ojj...du har bloggat på lika flitigt som vanligt.

Jaghar ju massor att läsa ikapp nu, -hihi

Låter i alla fall som att helgen är bra än så länge!!!

KRAM!!

2009-05-02 @ 22:26:03
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Jenni säger

Ni verkar ha haft en härlig Valborg!



Hon är så söt Luran på alla kort, ser busig ut ;-)

Hon kommer då alltid ha trogna vänner i sina hundar...tror barn mår bra när de får växa upp med djur i huset. Är vad jag tror iaf :-)



Ha en skön söndagkväll!

Kram

2009-05-03 @ 20:47:46
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: