Önskelistan - vart ska jag posta den Tomten?!

Kära tomten!
(läs släkt och vänner)

Här kommer min önskelista inför julen 2009 utan inbördes rangordning.

bokfronten/tidningsfronten önskar jag mig:

Samtliga verk av systrarna Eisenman
 (Jag har inte ett enda av dem i dagsläget, fast i ett paket från
mannen anar jag att boken nedan kommer att  finnas!)


    


Men jag tar även gladerligen emot böcker så som
 Morbergs kokbok, och Åsa Larssons senaste. 

Vad gäller tidnignar så skulle gärna en prenumeration
Lantliv och/eller Drömhem & Trädgård gärna få trilla in i min brevlåda.


Om vi nu istället går ifrån de platta paketen till de lite större paketen
 så skulle jag uppskatta om tomten kom med:

* EN NY BÄRBAR DATOR *

En digital videokamera med minneskort - enda kravet är att den är liten och fungerar.
Denna förlossning ska filmas förutsatt att inte mannen bryter/krossar armen igen ;-)

En medicinlåda som ni hittar HÄR (se kategorin till badrummet).

En vit Magbag som ni hittar HÄR.


En uppsättning lyxiga badlakan i grått alternativt knallrött.
Våra nuvarande ser förskräckliga ut...

Parfym är aldrig fel - D&G Ligth Blue alt FRESH Laundry skulle sitta fint!

En ugglekudde vore inte heller helt fel att få krama...
Eller förresten - jag vill ha två! En till varje barn naturligtvis :-)
Kuddarna kan beställas HÄR.



När vi ändå är inne på det mjuka temat så kan jag även meddela tomten
att jag gladeligen tar emot presentkort hos diverse klädkedjor med!
(Gärna webbutiker)

Hos Ebbas Änglar hittar tomten också saker som får mina ögon att
tindra
...

Presentkort på Blomster vet ni, förlåt, jag menar ju tomten, också att
jag gillar skarpt.

Eller varför inte ett presenkort hos Syster Lycklig, Elsas Hem, Hemlängtan,
Ellis Corner, Louise interiör 
eller House of Linnea?

Upplevelser har ju varit en trend på senare år vad gäller julklappar,
och trendkänslig som jag är (ironiserar) så skulle jag naturligtvis inte tacka nej
till ett kuvert med biljetter till en teater eller konsert ,
eller en resa och/eller hotellvistelse,
 för att inte tala om en SPA upplevelse eller en shoppingdag
i trevligt sällskap. Just att man gör saker tillsammans är ju en gåva i sig!

Det enda jag INTE vill ha är en spikmatta - okej?
(Vilket visst ÄR årets julklapp ironiskt nog...)


Ps. HÄR hittar ni Lurans önskelista Ds.


* * *

Och på tal om klappar...
För er som vill fynda en kladdkakebräda -
skynda er är att lägga ett bud i min auktion på tradera!
Den avslutas nämligen i morgon!



* * *

Anmäl er gärna till min lilla jultävling!
Det gör ni HÄR.




cecce säger

ha ha...vad finurligt att lägga ut sin önskelista här!! Då vet alla!! Så mycket fint du önskar dej. Medicinlådorna var verkligen jättefina!

Håller med dej om att en spikmatta (hör bara på namnet)inte hör till julklappsönskemålen. Det vill jag inte ha!

Fick många bra tips och ideer att tillfoga min egen önskelista!



Har koll på Tradera!



Jag vet...har skämt bort man och barn alldeles för mycket:-)



Kramar!!!

2009-11-16 @ 13:18:47
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Maria säger

Deras kokböcker är verkligen helt underbara!! Jag vill baka allt ur Vinterns söta;-)

Ha en bra dag!!

Kram

2009-11-16 @ 13:37:05
URL: http://cupcake.blogg.se/
Hemlängtan säger

Oj, det var ingen dålig önskelista. Vad kul att du önskar dig presentkort från min webbutik! Jag och min sambo har bestämt oss för att lägga pengarna på någon upplevelse ihop. Vi är så väldigt dåliga på att unna oss något sådant, och det skulle vara underbart att komma från vardagen lite grann.

Hoppas att Tomten ser din lista ;)

Kram Jenny

2009-11-16 @ 13:50:49
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Siri säger

Vilken härlig önskelista!

D&G Light Blue är verkligen en härlig parfym!!

Hoppas allt är bra och att det inte hänt något mer tråkigt...tyvärr kan jag inte säga att det lugnat ner sig här..

Kram!

2009-11-16 @ 13:51:00
URL: http://inredmera.blogg.se/
Bus säger

Det var minsann ingen dålig julklappslista ;P

Jag stod och höll i precis systrarnas söta bakbok igår. Tror att det var sommarens söta. Makalöst härliga recept.

Idag har jag varit till en kompis och druckit kaffe i mängder. Sen tog vi en sväng på jo-jo och gissa vad grejor hon hade fått hem ;P

Köpte mig lite smågrejor till min adventsanordning. Kommer mera sen.

Må så gott. Kramis

2009-11-16 @ 14:01:17
Tekla Maräng säger

Fniss vi har tydligen liknande tankar idag.

Fast för mig står det still vad jag skulle vilja önska mig förutom en ny dator med diverse tillbehör som skrivar och högtalare.

Jodå jag handlar gärna till dig om du vill annars hade jag inte skrivit det.

Kramar Marie:)

2009-11-16 @ 14:26:10
Jenny säger

Vad säger du??? Har Åsa Larssons släppt igen??? :D åååhhhh!!!!

2009-11-16 @ 14:35:32
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Siri säger

Tack snälla för dina styrkekramar!

2009-11-16 @ 14:39:50
URL: http://inredmera.blogg.se/
Kerstin säger

Ooo vad roligt med en välfylld önskelista! Jag skall själv komponera ihop en extra lång sådan så snart jag får tid. :D JÄTTEfin blogg förresten, hittade hit för första gången igår. Väldigt personlig och bra skriven.

2009-11-16 @ 16:59:14
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Johanna säger

Det va en lång & bra önskelista! Ugglekudden va fräck!

2009-11-16 @ 18:10:41
URL: http://skuggis.blogg.se/
Bus säger

Det verkar vara en envis förkylning :(

Jag har inte heller blivit riktigt bra trots att det var tre veckor sen Herr Bacillusk kom på besök.

Hoppas iaf att du blir bättre snart. :å så gott. Kram

2009-11-16 @ 19:28:32
Linruz säger

Hihi vore kanske inte så dumt att lägga ut listan på bloggen. Men å andra sidan så läser ju maken aldrig bloggen så det hjälper nog inte. ;)

kram kram Lina

2009-11-16 @ 19:45:50
URL: http://www.linruz.se
2BarnsMamman säger

Många härliga önskningar! Hoppas tomten läser och att du varit riktigt snäll :) Kram kram

2009-11-16 @ 21:33:55
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Daniel säger

E säker på att våran finska jultomte läser det här!!



Må dina önskningar gå i uppfyllelse!

2009-11-16 @ 22:12:38
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Diana ♥ säger

GRATTIS! Du är en av de 10 bloggarna som fått flest röster och gått vidare i bästa mammabloggtävlingen! Det självklart tillåtet att be dina vänner, släktingar och framförallt dina läsare att rösta på dig! Ett bra tips är att uppmuntra dom genom att skriva inlägg och tipsa dom om tävlingen och be dom rösta på just din blogg! LYCKA TILL! Kram / Diana

2009-11-16 @ 23:36:40
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Diana ♥ säger

GRATTIS! Du är en av de 10 bloggarna som fått flest röster och gått vidare i bästa mammabloggtävlingen! Det självklart tillåtet att be dina vänner, släktingar och framförallt dina läsare att rösta på dig! Ett bra tips är att uppmuntra dom genom att skriva inlägg och tipsa dom om tävlingen och be dom rösta på just din blogg! LYCKA TILL! Kram / Diana

2009-11-16 @ 23:36:57
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Krydda Livet säger

Vilken gedigen och fin önskelista du har gjort. Du gav mig en massa tips också. Varför har jag inte tänkt på tidningsprenumeration på Lantliv?? haha



Kram Josefin

2009-11-17 @ 07:53:09
URL: http://kryddalivet.blogspot.com
Emzon säger

Hej Therese! Jag tänkte höra om man skulle kunna beställa en "Blåbärspaj-bräda" (smulpaj!)till min lille-bror som älskar blåbärspaj. Och alltid tjatar om det, trots att han e 22år. Tänkte att den skulle vara perfekt i hans lilla kök i lägenheten. Då kan han ju baka den själv. Nu köper han ekströms mix å den e tydligen inte god nog! Vad kostar den och hinner man få den innan jul? Kram Emzon (Lovisas lilla-syster)

2009-11-17 @ 18:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: