Rött - julens färg?


Foto: Från min inspirationsmapp
(troligtvis lånad från en av alla underbara webbutiker.
Vet någon VILKEN - meddela mig gärna så jag kan länka!)

Ifjol gick min jul nästan enbart i vitt,
i år tänker jag ta in mer röda inslag.



Foto: Boligmagasinet


Men jag kan inte låta bli att tilltalas av sådana här mer avsklade hem
som är inredda med detaljer från naturen, mycket brunt och grönt ,
samt detaljer av zink och fattigmanssilver.

Så en del bruna detaljer, liksom granris, kottar, nötter och zinkhus osv.
kommer jag nog också att fylla mitt hem med.

Dessutom älskar jag den otroligt fulsnygga granen!
Men med tanke på vad jag släpade hem i fjol,
 så torde i alla fall mannen inte vara särskilt förvånad över det faktumet...



Vilken färg är din jul?




Linda B säger

Min jul går helt klart i vitt och rött! Dock så brukar granen ha regnbågens alla färger med pynt som barnen gjort både hemma och när de gick på dagis. Älskar barnens alla alster och pyssel!! Härligt!



Kram

2009-11-02 @ 09:28:47
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
Malin säger

Ja, jag förstod att det skulle bli en åremössa ;) Så det är bäst att du stickar på så att du kan göra en babymössa till fröet sedan! Men är du snart färdig, så går det ju framåt iaf ;)

Önskar dej en bra vecka med, så ses vi nog hos Nina ikväll.

Kram kram

2009-11-02 @ 09:45:56
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Amanda säger

Våran jul kommer liksom indas att gå i vitt och rött.

Härligt att det nu äntligen börjar dra ihop sig. Första advent är ju faktiskt i November i år så nu är det snart tillåtet att börja julpynta. :)



Önskar er en riktigt fin måndag.

Kram

2009-11-02 @ 09:47:05
URL: http://creyla.blogg.se/
Jenny säger

Hihi och jag är absolut allergisk mot "vita" jular (då menar jag inte som i vit snö). Speciellt de där fula små plastgranarna med svarta och silvriga kulor eller vad det var som var så poppis för några år sedan. Tycker det ser ut som det kommer från IKEA eller någon annan katalog - så opersonligt. Dock är det nog en annan sorts "vit" jul än det du verkar gilla. Kottar och gran är ju trevligt. Du gillar ju också lite "pjoller" som jag även om det är i vitt. Det är min uppfattning. Inte det där cleana hemska som jag tänker på. Ditt hem är ju underbart - alltid. :)



Min jul ska vara ganska Amerikaniserad. ;) Det ska vara plottrigt och i flera färger typ. A la Tajkon ;) Allt som kan pyntas ska pynats. Fast det blir lite mindre och mindre. Jag orkar inte alltid. :) haha Men det är sånt som gör mig varm i magen.



Jag har köpt pepparkaksdeg förresten. Juligt av mig va? ;)



Ha en bra kväll!

2009-11-02 @ 16:26:56
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Emma säger

Jag drömmer om en vit jul hemma hos oss, började så smått i fjol oxå.

Men nog kommer det alltid med lite röda detaljer oxå.

Kram

2009-11-03 @ 20:06:12
URL: http://liljan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: