Underbara kort och askar




Detta är några av de underbara kort som låg i min brevlåda
i fredags. Det är den mycket kreativa Annika som gjord dem
till mig - TACK!

Du lyckades verkligen pricka in "mig" med ugglor,
färgval osv. :-)






En underbar tändsticksask med den passande texten:
"Tänd ett ljus i mysig vintertid"

Hur ska jag nu våga mig på att göra egna tändsticksaskar?!






När jag gjorde advent i köket passade jag även på att rensa
min älskade luffarslöjdstavla och sätta dit kort efter säsongen.
Där hamnade också ett kort som Annika gjort,
 ett med ängel och noter i sann shabby chic stil!

Jag samlar på kort av alla de slag, och förvarar dem i en
vacker flätad vit korg. Dels blir det en prydnad i sig, dels är det
suveränt att ha ett lager med kort för diverse tillfällen hemma.
Då behöver man inte fundera om man ska på födelsedagskalas,
bröllop, dop, studentfest
, eller vill skicka ett tackkort eller liknande.

Så fort jag "snubblar" över kort och presentpapper köper jag
på mig ett lager, en ovana som jag många gånger varit tacksam
över
då man bor som man bor och inte har tillgång till stora köpcenter
när man i panik måste inhandla något för en händelse eller fest man "glömt".

För er som blev förtjusta i Annikas kort, besök gärna hennes
blogg för att se fler av hennes kreationer, hon tar även beställningar
och säljer dessa otroligt välgjorda och exklusiva kreationer.



* * *

För er som vill fynda en kladdkakebräda -
skynda er är att lägga ett bud i min auktion på tradera!
Den avslutas nämligen i morgon!



* * *

Anmäl er gärna till min lilla jultävling!
Det gör ni HÄR.




Bus säger

Vilka härliga kort. Tändsticksasken är också jättefin. Såklart att du fixar täönnsticksaskarna, du kan ju allt som jag skrev förut ;P

Hemma idag? Jag är iaf det. Vädrat är så trist så man nästan får spunk. Men om man bara får tummen ur ... så finns det ju en hel dal att göra.

Vilken fin luffarslöjdstavla du har : )KRAM

2009-11-16 @ 08:44:51
lolla säger

hejsan

ojsan vilka fina kort,hon är verkligen duktig....

klart du fixar tändsticksakar...

kramar lolla

2009-11-16 @ 09:16:38
URL: http://lollashus.blogg.se/
Linda B säger

Oj, vilka fina kort och jag fullkomligt älskar tändsticksasken! Vill ha!! Hihi



Kram

2009-11-16 @ 09:49:05
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
Speja säger

Fina kort!! Och finurligt att spara på kort så att man alltid har något till hands. Här blir det alltid panik - vi har fixat present men glömmer nästan alltid kortet.

2009-11-16 @ 10:04:36
URL: http://spejasprov.blogg.se/
AnnikaS säger

TACK för dina fina ord om mina alster! Jag är så glad att jag prickade så rätt. Klart att du vågar dig på att göra tändsticksaskar, finns inget rätt och inget fel och du är så kreativ.

kram Annika

2009-11-16 @ 11:00:03
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
emma säger

wow nu har du inspirerat mig till att göra kort eller varför inte skicka efter en beställning hos annika när någon fyller år? Tack ;)

2009-11-16 @ 12:10:18
URL: http://petersson84.blogg.se/
Nina säger

Jäklar vilka fina kort hon gjort! Dom skulle man inte säga nej till!



Fick sovmorgon till kl 10 =) Så jag är hel nöjd!

Men då va han vaken fram till 01 oxå, det är jag INTE nöjd över =p

Vet inte hur man ska bryta hans ovana!

Suck!

Kramen!

2009-11-16 @ 12:26:18
URL: http://ninuz.blogg.se/
Emma säger

Jättefina kort och som du säger så bra att ha hemma.

Gillade skarpt din luffarslöjd tavla...superfin=)



Tack för dina alltid så goa kommentarer.

Kramiz

2009-11-16 @ 20:42:33
URL: http://liljan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: