Jag erkänner

När jag ändå har blottat mig vad gäller bristande synkunskaper
 (även om jag har viljan att lära mig) tänker jag även öppet och ärligt
erkänna
att jag är ruggit avundsjuk på många av mina bloggvänner,
bland annat Lolla och Mamma Russin. Varför då kanske ni undrar? 

Jo, de behärskar konsten att virka!
Jag har ju turen att äga alster som både Lolla och Mamma Russin
gjort, men det vore så trevligt att själv kunna virka ihop en liten mus
eller kanske en bäver...

Små virkade figurer, så kallade AMIGURUMI,
är ju så charmiga!

Idag på lunchen stod jag och höll i denna bok:



Det stod att det skulle vara LÄTTA mönster,
men jag blev lite tveksam så jag ställde tillbaka den.

Sedan hittade jag denna bok:



Den verkade också intressant, så nu står jag där
som en åsna mellan två hötappar
- vilken av dem ska jag köpa?

SKA jag köpa någon över huvudtaget?
Eller tar jag mig vatten över huvudet då?


Till dess jag bestämt mig får jag nöja mig med att surfa runt,
och njuta av andras kreativitet. Jag har bland annat hittat denna sida
 med inspiration och gratis mönster.


Ett tips på, en för mig ny, inspirerande blogg
är Dagenskreativa. Titta in där och njut
av hennes olika alster. Själv blev jag barnsligt förtjust
i hennes ugglebokmärke.








Ida säger

Jag skulle också vilja kunna virka, jag har försökt men jag förstår inte vad som menas i beskrivningarna :-/

2009-10-21 @ 14:21:33
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Jenni säger

Jag är väldigt sugen på att försöka mig på dessa figurer, skulle vilja virka så bakelser till Sanna så hon har att bjuda på när hon har teparty :-)



Ska kolla igenom sidan du tipsat om för den har jag inte hittat innan. Annars har jag kikat runt och hittat ett par beskrivningar jag också som jag kanske ska ta och prova.



Hoppas det gick bra för Luran idag vid fotograferingen, ska bli så spännande att se korten på S och R!



Ha en bra dag!

Kram kram

2009-10-21 @ 15:08:42
dagenskreativa säger

Sv; Kul att du hittade till min blogg & tack för kommentaren:)

Virkar även på beställning vid intresse!



Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Kram Anna

2009-10-21 @ 16:00:47
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Mamma Russin säger

men söta du så gulligt du skriver.. :) vad glad jag blir.. sitter här och ler.. ;)



kommer inte ihåg om jag skrivit det eller ej men absolut kan vi idka byteshandel.. haha.. måste bara lära mig virka lussekatte bara, hihi..



KRAM

2009-10-21 @ 18:13:18
URL: http://enburkrussin.se
lolla säger

hejsan

tack så mycket för ditt fina inlägg med länk till mig....jag virkar fortfarande som besatt.just nu är det julfigurer på gång kommer nog i bloggen snart.

jag tycker absolut du ska prova på lite amigurumi.

Den översta boken har så bra beskrivningar hur man går till väga...köp den!!!!

ha det bäst

lolla

2009-10-22 @ 06:37:38
URL: http://lollashus.blogg.se/
Anonym säger

Hej vill bara tipsa om en bra sida som heter mönsterarkivet, där finns länkar till alla möjliga handarbeten och pyssel. Har själv hittat massor av amigurumi mönster (både svenska och engelska) och börjat prova att virka små söta figurer och det är beroendeframkallande... Testa, det är inte så svårt som det verkar :)

2009-10-23 @ 19:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: