Mossig

Ni har väl lytt min tidigare uppmaning om att bege er ut i skogen och samla kvistar, grenar, kottar och mossa inför höstens och vinterns alla arrangemang och olika pyssel?

Idag tänkte jag visa så fint man kan göra med så enkla medel som lite hönsnät, ståltråd och mossa. Det är min goa vän Anna Eriksson som bjuder på dessa bilder och inspirationen till detta pyssel - TACK vännen! ♥



Foto: Anna Eriksson

En liten mossboll i en zinkkruka pryder ett bord på Annas bro.
 


Foto: Anna Eriksson

Av hönsnät har Anna format två större bollar som hon sedan klätt med mossa som hon fäst med tunn ståltråd, gärna en grön som är gjord just för binderier om man vill att den ska bli mer "osynlig".

De båda mossbollarna placerades sedan i två stora krukor/urnor. Här kan man själv göra ett budgetalternativ genom att måla vanliga lerkrukor modell större.
 


Foto: Anna Eriksson

Även amplarna som hänger på Annas lada fick sig två mellanstora mossbollar.

Visst blev det snyggt?! Jag gillar när man med enkla medel kan göra något så vackert. Jag kommer att sno idén rakt av, visst kommer även du att göra det?!

KRAM
Therese




Vendela säger

Ah, ok. Ja det är alltid skönt att höra det lilla hjärtat picka :-)



Vad mycket fint denna Anna gör! Har hon möjligen någon egen blogg?



Kram kram

2009-09-02 @ 11:14:08
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Bus säger

Vilken fantastisk känsla! Jag blir nostalgisk bara av att läsa vad du skrivit :) Hjärtljuden är den finaste melodi man kan tänka sig och nu vet du ju att du kan slappna av inför UL.



Håller absolut med dig, det var jättefint och enkelt att få till med lite mossa. Kanske ngt att fundera på!

Hoppas att du har en bra dag på jobbet. Kram från en som är hemma och är ledig ;P

2009-09-02 @ 11:20:14
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
marie säger

sÅ FINT!! Så länge du inte kommer med julpyssel tips så hänger jag på...fniss

(Pysslig som jag är,,,eller INTE!!)

Ha en bra dag, kram

2009-09-02 @ 12:33:37
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Maria säger

Vilka härliga hösttips=)

Måste bege mig ut och plocka lite om jag inte hade så förbaskat ont i fogarna :(

Får skicka ut Danne och barnen kanske ;-)

kram

2009-09-02 @ 15:18:25
URL: http://cupcake.blogg.se/
Emma säger

Vilka bra idee´r, måste nog prova detta.

Riktigt snyggt=)

2009-09-02 @ 20:10:52
URL: http://liljan.blogg.se/
Sanna - saos.blogg.se säger

Jättefint!!



svar Ja foglossning är värre än jag hade kunnat ana faktiskt. Först trodde jag att det var min kassa rygg som krånglade men insåg att det inte går att "komma åt" den onda punkten genom att massera i svanken utan att det sitter längre in eller vad man ska säga och när läkaren tryckte på en annan punkt fram så skrek jag rakt ut och han konstaterade att det var bäckenuppluckringen som spökade...



fast å andra sidan vettefasen om jag inte hellre har foglossning än illamående, ifall det inte blir värre än såhär vill säga... det kan man ju inte veta.



Ja man får nog köpa upp sig några flaskor ifall man gillar smaken! :D kram

2009-09-02 @ 22:37:45
URL: http://saos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: