Detaljer och rökta musslor




Man ska inte haka upp sigdetaljer sägs det ju.
Men jag kan inte låta bli!

Jag är så förtjust i små oväntade detaljer.

Som en fågelholk på toaletten eller en vattenkanna
i miniformat bland örterna (dock fejk växter på bilden
 ovan i väntan på riktiga kryddväxter).

En mindre trevlig detalj är emellertid att den snygga
tunikan/klänningen som jag fick av min
mamma i går är på tok för liten...

Förhoppningsvis passar den lagom till Holgers
dop
om jag låter bli kakfatet och lever sunt! *ler*

Som ett led i mitt nyttiga leverne blev det
 sallad till middag i går. Det var svägerskan
och svågern som inhandlade ingredienserna
till den, och de kom bland annat hem med
rökta musslor.

Och WOW! Jag hade aldrig testat rökta musslor
tidigare, men kan varmt rekomendera det i
tonfisksalladen om man vill ha det lilla extra!

Som tur var gjorde vi så mycket att det
blev över till både lunch och middag i dag med :-)

Svärmor har för övrigt varit här och roat Luran
och hjälpt mig med att dra lakan då mannen
är indisponibel.

Jag har även hunnit göra grunden till ytterligare
en tavla, och i väntan på att den ska torka ska
jag ta och bläddra i senaste nummret av
Allt i Hemmet.

Förresten, har jag berättat att jag är kär?!
Jag hade gärna flyttat ihop med denna sötnos.
Måste bara bli kvitt min nuvarande pälstuss först... ;-P

Ha en fin kväll!




* * *




Anmäl er till tävlingen HÄR!

Ingen blogg krävs, en enkel kommentar är allt som behövs!







Nina med Tjorven i magen säger

Ja jag älskar Oapip. Roligt då barnen inte ser likadana ut.

Är väldigt nyfiken på hur din klänning/tunika ser ut! Säkert kanon fin. och den kommer sitta perfekt till Holgers dop!

Har lyckats göra sommar inne på toaletten ikväll. Har kommit in i en sån där trött period igen då jag inte orkar någonting!

Men förhoppningsvis vaknar jag upp snart!



Hoppas din rygg blir bättre snart!

Det är så hemskt att ha ont i ryggen!

Och nu när du har en handikappad karl dessutom!



Kramizar!

2010-04-29 @ 19:17:41
URL: http://ninuz.blogg.se/
mckis säger

6 tusen??! dom brukar gå på 25! :S

2010-04-29 @ 20:31:13
URL: http://mikaeyla.blogg.se/
Elise säger

Vilken söt en! Jag är också lite svag för "bullar", men har hört att de har mycket problem... :( En Fralla tror jag hade varit något för mig annars. :D

2010-04-29 @ 20:55:26
URL: http://esajl.blogg.se/
Johanna säger

Det e ju detaljerna som gör pricken över i:et :)

Kram

2010-04-29 @ 21:19:02
URL: http://skuggis.blogg.se/
hemma hos Bus säger

Gulle dig. Jag ska ta en funderare på det där :S

Skoj att ni ska ner. Jag är borta månd och fredag men annatrs så är jag nog hemma. Vi kan höras på telefon.

Vilken härlig bild. Vattenkannan är jättesöt.

Nu ska jag snart krypa i säng för det lär nog bli ett åett annat äventyr inatt skulle jag nog tro.

Observera att undertecknad INTE befinner sig hemma bredvid sin kära sambo, fniss.

2010-04-29 @ 22:10:59
HUSnrNIO säger

Rökta musslor lät ju jättegott ju:) Otroligt söt hund... Jag kan inte se sådant där jag. Vill så gärna ha hund igen men det ska är ju fler än jag som ska vilja det... Ha en trevlig valborg & helg.

2010-04-29 @ 22:57:55
URL: http://hilajns.blogg.se/
cecce säger

Hej!

Nej...rökta musslor har jag aldrig provat. Visste inte ens att det fanns?:-) Men jag ska prova en vacker dag!



Önskar dej en riktigt skön Valborg. Själv blir det en tur ner till vattnet för att kolla på majbrasan och sedan tror jag jag ska göra en hallonpaj att bjuda våra gäster på.

Å du...oroa dej inte...Tunikan kommer att passa. Det tar lite tid bara. Lovar!!



Kramar

2010-04-30 @ 08:43:10
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Linda säger

Dom luktar inget, bara bäbisar. :)



Å rökta musslor är kanoners! Brukar alltid ha en förpackning hemma. Äter dom på hårdmackor, dö gott.



Vilken söt vovve du hittat, men som en annan sa har jag också hört att dom har mkt problem, men problem är väl till för att övervinnas, eller hur? ;) Men jag antar att mannen i huset inte är lika sugen som du :) Ha en skön valborg.



Kram kram

2010-04-30 @ 10:20:14
URL: http://lertorp.blogg.se/
Jessica säger

Vad var det för vovve du blivit kär i? (: Annonsen fanns inte längre kvar ^

2010-05-02 @ 21:35:38
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: