En mus i vårt hus?




En mus söker hus!

Kära Fröken Elsa,
hos oss på Sockenvägen skulle Gullan få det bra låter Luran hälsa.

Inte en katt så långt ögat når,
och till frukost, lunch och middag Gullan naturligtvis ost får!

En spegel, kam och rosett
finns redan i väntan på Gullan på vår klosett.

Liksom en fluffig och mjuk bädd,
med en liten nattlampa om Gullan för mörkret är rädd.

Vad mer kan en så söt och charmerande mus önska sig tro?
Oavsett vad det må vara ska vi uppfylla det om Gullan vill hos just oss bo
.


Tävla hos Fröken Elsa om ni också känner att
 ni har ett hem att erbjuda Gullan,
tävlingen avslutas 25/4.



Tekla Maräng säger

Jag tror att Gullan kommer att få det toppen hos er på Sockenvägen i fall ni vinner. Med det du skrev så borde det bli gullans nya hem. Basta.

Åh vad härligt att hoppa i vattenpölar, det smälter bra hos er ser jag.

Vilken härliga snickarbyxor lilleman har fått, ser så mjuka och goa ut.

Grattis till vinnaren i Örhänges tävlingen.

Oj är det vattkoppor NU?



Kramar Marie:)

Tack för att du gillar min vår rapportering, är fulkommligt salig av vårkänslor. (och trött)

2010-04-12 @ 14:23:39
URL: http://teklamrng.blogspot.com/
cecce säger

Håller tummarna för att Luran får sin vilja igenom. Jag förstår henne. Det var nog den sötaste lilla mus jag någonsin sett:-))



Många kramar!!

2010-04-12 @ 16:18:01
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: