Riktig konst?




Jag har lite svårt för modern konst, jag vill gärna se vad det
är
på bilden. Det finns emellertid ett undantag.

Barns teckningar är så härliga och livfulla oavsett
om man ser vad de gestalltat eller ej.

Det är modern konst när den är som bäst.






denna bräda är det tänkt att dagens konstverk ska hänga.
Barn brukar nämligen producera mängder av teckningar,
och varför inte visa upp dem och byta dem allt eftersom?

Är någon intresserad av brädan är den
till salu för 100 kr + ev frakt (postens porto).

Maila mig i så fall på [email protected]

Vet ni förresten, det går *peppar, peppar* riktigt bra att
Luran blöjfri. I går hade vi endast en olycka!

natten sitter dock blöjan på ännu då hon själv vill det.

Med tanke på att man har en bäbis att ta hand om samtidigt som
 man passar på Luran och försöker hjälpa henne att minnas
 att gå på toaletten
så är vi mer än nöjda att det fungerar
 så pass bra som det ändå gör!

I går belönades därför Luran med tre par nya
trosor
, oj så stolt och glad hon var då :-)

Det ska bli spännande att se hur det går i dag...

Nepp, nu ska jag tappa upp rabarbersaften jag kokade i morse
(det kommer en flaska Eva!) och så dra igenom nedervåningen
med dammsugaren. Sedan tar jag helg!

Vägen till Paradiset blev nästan färdig i går - det gick mot alla odds!!!

Så nu stundar vägfest och invigning vad det lider, först måste dock
jag och Luran dit och fixa med lite färg på de stenar som
svågern staplat så fint. De ska bli troll, och således
kommer vi nog att döpa vägen till Trollstigen :-)


Trevlig helg!






Lovisa säger

Smart med en sån bräda sån borde nog alla föräldrar å mor å far föräldrar ha tycker jag hihi

2010-08-06 @ 09:39:06
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Camilla säger

Vad duktig Luran är! Än har inte Ville visat något intresse för pottan men det kommer när han är redo :)



Japp, du har så rätt ;) Skönt att ha något extra arbete och få komma ut bland vuxna, trots de är lite på örat.



Ha en underbar helg du med! <3 KRAM!

2010-08-06 @ 10:02:04
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Lovisa säger

Ja du det var sååå coolt !!

2010-08-06 @ 10:30:08
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Nina med Tjorven i magen säger

Men så härligt att det gått bra med vägen! Vilken frihet det kommer bli för er. Nog för att det är små charmigt att åka båt till stugan så är det bra mycket lättsammare att kunna köra bil. Helst då man har barn. Ja grill middag blev lyckad. Va jätte trevligt och gott. Och det är ju så kul då det kommer kompisar på besök :) Imorron kommer min mamma och pappa hit. Och även Melvin <3 kramar till er och jag hoppas på fint väder hela helgen.

2010-08-06 @ 11:04:14
URL: http://ninuz.blogg.se/
Johanna säger

Duktiga Luran!

Kul att vägen till Paradiset nästan blev klar! :)

Kram

2010-08-06 @ 11:14:52
URL: http://www.skuggis.wordpress.com
Jill säger

Vilken rolig idé! Skoj att kunna byta ut och visa fram nya härliga konstverk. :-)



Önskar dig en fin helg!

2010-08-06 @ 12:51:37
URL: http://fyrarrumochkok.blogspot.com
Louice säger

Skoj att vägen i stort sett är klar! Roligt! =)

Vilken bra idé att byta teckningar så man kan ha dem uppe en tid, vore inte så tokigt. Barnens konstverk brukar annars hamna på kylskåpet där dem brukar hänga bra länge.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag och en mysig helg.

Kramar

2010-08-06 @ 13:36:48
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Linda säger

Ja hoppas kan man ju alltid att han tagit hand om den, frågan är om det kankse är bäst att jag iaf sorterar den innan jag åker till jobbet:)



Så duktig hon är att gå utan blöja, vi måste ta tag i både det och nappen hör framöver.



Passerar dig vid 8 i morgon bitti, du står väl ute vid vägen o vinkar? hihi



Kram

2010-08-06 @ 14:09:25
URL: http://uppochnervandahuset.se
Anonym säger

SV: Ja men visst är det!

Jag har hur många idéer som helst på inredning och byggnationer men allt överskuggas av min oro...får släppa den så blir nog allt så bra så! :)



Tack åter igen för en inspirerande blogg, ha en bra helg! :)

2010-08-06 @ 14:57:52
vintageretroprinsessa säger



Hallojsan :)

KUl att det går så bra för lil luran ang blöjfri :)

Bambi har vart utan blöja både dag och natttid under 4-5 månader :)

Dock har det hänt en olycka då vi åkte bil :)

så vi är mer än nöjda.

Hon går både toa och potta :)

Liten blir stor :(



Njut fredagen

2010-08-06 @ 19:40:30
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: