Så glada!!!




Wieee! I dag är vi så glada här på Sockenvägen.
Vi firar att Faster S kommit in på sin utbildning
och är ett steg närmare sin dröm.

Inget kan glädja oss mer! ♥





Dessutom kom min underbart goa svärmor förbi med en
bukett rosor till mig. Hon vet verkligen vad jag gillar ;-)

Rosorna fick pryda min nyinköpta vita bricka som jag köpte
när vi var i fjället. På min bricka ligger även en sten som jag
och Luran hittat under vår semester, samt min fina fågel
från Madame Stoltz.

Jag har även lagt in en beställning på ett vitt litet
fågelbur med min svägerska nästa gång hon
åker till sin frisör :-)






Förutom rosorna fick jag även detta fina hjärta av svärmor.
Det gör sig så fint på min knoppbräda + att det matchar
min anslagstavla i köket.






Det har även varit en toppen dag för Luran.

Hon har äntligen fått köpa sig sitt efterlängtade paraply!

Hon och pappan
i huset åkte till Wiiks i morse, och
där hittade Luran sitt paraply som hon betalade för
sina egna pengar.

När hon kom hem var hon lite lessen att pengarna
i hennes fina nya prickiga börs nästan var slut,
 men konstaterade att hon kunde "köpa nya" pengar.

Som tur var kom farmor och farfar förbi med
både lördagsgodis och nya pengar.

Då sa hon högtidligt att "pengar vara rädd om"
vilket säkert gör hennes morfar stolt ;-)

Nu väntar älgstek och ett glas rött.
Fredagsmys när det är som bäst!

Ha en fin kväll!



* * *


Var gärna med och tävla om bilder ur Nordens Flora
samt en påse torkade trattkantareler.





Denise säger

Tjingeling !



NU vet jag också vad du gillar.... kanske man kan få svampen levererad och färdig för frysen om man dyker upp med... ;)



Ha en riktigt trevlig helg ! Kram



2010-08-27 @ 17:46:57
URL: http://dessansvarld.blogg.se/
Popprinsessan säger

Ett sådant fat har jag också!

Hade dock gärna tagit emot ett fång rosor också :-)



Önskar dig en skön fredag, här puttrar fonduebuljongen istället för älgsteken :-D

Vendela säger

Hej vännen!!!! Passar på att titta in en snabbis innan datorn lägger av igen! Den är fortfarande inte ok och de verkar inte hitta felet. Fick hem den igår, då hade provat byta grafikkort, men nu har den börjat igen att stänga av sig helt plötsligt. Tror fasen det spökar här ;-)



Du må tro att jag saknar er alla mina bloggvänner. Känns skittrist rent ut sagt....



Ska iaf under helgen försöka läsa ikapp inne hos er, så gott det nu går...



Massor med kramar till dig! <3

2010-08-27 @ 19:08:42
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Hemma hos Bus säger

Som sagt. Vilken svärmor :O)

Nu har det inspisats lite surströmming och om bara en liten stund drar färden vidare mot Blåsjön. Storebror hänger med ( första turen på tu men hand)och liten Bus stannar hemma med pappa.

Hoppas på god svamplycka. Om inte annat så blir det nog en mysig helg. Må så gott. Kram

2010-08-27 @ 19:10:06
URL: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
Ensamma mamman säger

Men va mycket fint du visar på samma gång vännen! Jag får ett fruktansvärt ha begär. Hjärtat du fick från din svärmor (och vilken härlig svärmor du måste ha!) vart jag lite extra förälskad i. Kram

2010-08-27 @ 19:14:25
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
AnnikaS säger

Vilken underbar svärmor, både blommor och ett fint hjärta! Du har en härlig känsla för detaljer, önskar att jag hade det oxå.



Njut av vinet, själv tar jag en kopp te och fortsätter med min bok när sambon åker och jobbar om en stund. Det är inte dumt det heller.

kram Annika

2010-08-27 @ 19:37:26
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Johanna säger

Så fint!

Åh, älgstek, mumsig! Ha en mysig kväll!

Kramen

2010-08-27 @ 19:51:01
URL: http://skuggis.wordpress.com
Russin säger

hej hopp i stugan..:)



oj så fina saker du har hemma, helt i min smak och stil..:) dock har jag inga rosor, men ca 7 liter kantareller som jag och stina plockat idag..:)



ska självklart vara med i din tävling, men det får jag ta lite snart.. jag har faktiskt aldrig ätit trattisar!! har aldrig plockat det heller så det vore en stor vinst för mig att vinna den påsen..:)



stina har precis somnat nu, det vart sent för henne då hon somnade i bilen på vägen he,m från skogen.. :)



kramkram gumman..

2010-08-27 @ 20:57:35
URL: http://enburkrussin.se
Johanna säger

Sv: Nej, inget mys med M ikväll. Ska lägga mig i tid & dessutom upp i ottan imorgon, för ska till Knutstorp & fota racing med en polare. M e inte så pigg på att gå upp vid 7 en ledig dag... Men ska se om han vill ses imorgonkväll :) Hoppas det!

2010-08-27 @ 21:20:38
URL: http://skuggis.wordpress.com
vintageretroprinsessa säger



Vilka vackra bilder :)



NJUT helgen :)

ch ha det FINAST

2010-08-27 @ 22:00:05
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: