Postcard Killers




Jag är vanligtvis en riktig bokmal, men på sista tiden har det blivit
sämre på bokfronten. Så fort huvudet har nuddat kudden har John Blund
kommit på besök utan att jag varken hunnit eller orkat läsa de spännande böcker som ligger
och väntar på att jag ska ta tag i dem.

Men min "bokklubb" Ulf tittade förbi med denna bok för någon vecka sedan,
och den gick undan att läsa kan jag meddela.

Dels är den "lättläst", dels riktigt spännande, ett fall frammåt
för Liza Marklund som jag annars hade avpolleterat efter hennes senaste
böcker
som verkligen hållit låg klass enligt mig.

Så jag får väl säga tack James Patterson för att du "lyft" henne igen till
en mycket läsvärd författare!



Bokus kan man läsa följande om boken Postcard Killers:

MEDIERNA KALLAR DEM THE POSTCARD KILLERS
De är unga, vackra och välutbildade och de skär halsen av unga människor över hela Europa.
Eftersom de postar vykort till en journalist i varje stad där de dödat är rubriken given: The Postcard Killers har mördat igen.

NU HAR DE KOMMIT TILL STOCKHOLM
Det inser Dessie Larsson, journalist på tidningen Aftonposten, för hon har precis hittat deras kort i sitt postfack.
Tillsammans med Jacob Kanon, mordutredare från New York, dras hon motvilligt in i våldsverkarnas vanvettiga värld. Jacob Kanon har varit mördarna hack i häl i ett halvår, och hans skäl är djupt personligt. Hans dotter Kimmy är ett av deras offer. Han har bara ett mål i livet:

DE SKA JAGAS TILLS HELVETET FRYSER
Jacob och Dessie befinner sig snart i en accelererande spiral av våld och död.
Vilka är mördarna? Vad driver dem? Hur kan de stoppas?
Till slut återstår bara en rasande kamp mot klockan
och tusen kilometer norrländsk asfalt...



Det fina "Bokmal" bokmärket ovan har Annika gjort
av spillbitar, och som jag har haft turen att vinna.
TACK!

Titta in hos Annika och se vilka fina saker hon skapar!






Jenni säger

Är tvungen att kika in för att se om du åkt iväg ännu ;-)



Tack för boktipset, jag har varit tvungen att börja läsa gamla romaner som egentligen inte alls är bra men har inte haft något annat :-)

Undrade just om inte Liza skulle komma med något nytt, tycker som du att de senaste böckerna har gått i nedåtgående kurva, men roligt att se att det kommer något bra igen, ska nog klicka hem den :-)



Ha en fin dag, solen gör ju en piggare än om det är himla kallt utomhus!



Kram

2010-02-16 @ 09:50:04
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Sara säger

God morgon..eller god middag ;)

Håller med ang. Liza Marklund. Hennes första böcker var riktigt bra. Men de senaste har jag inte ens orkat läsa färdigt. Man kanske ska ta och beställa hem den boken. Mitt läsande går också i perioder. Just nu är det lite trögt. Jag somnar innan jag ens lägger mig på kudden. Vaknar ofta i soffan när mannen ska gå och lägga sig ;) Du har iallfall en god anledning till att vara trött..hihi



Jag sitter här med ett helt bedövat ansikte. Bedövningssprutan hos tandläkaren tog verkligen ordentligt. Ska lägga mig på soffan en stund. Brukar alltid känna mig lite konstig av bedövningen. men jag skulle aldrig klara det utan!

Hoppas Luran mår lite bättre idag. kram

2010-02-16 @ 09:52:16
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Mamma Russin säger

hej hopp..



stog faktiskt och läste på baksidan på den boken i helgen på jobbet.. älskar hennes börcker om Annika Bengtsson.. men "mia" historien är jag sååå trött på...



är som du, orkar inte läsa längre.. men nu har jag ju hittat till ljudböckerna och det är trevligt.. :)



så fint du gjort med lite vårblommor hemma.. mina primula har vissnat ner redan, eller jag var nog lite slarvig med vattingen..:(



hoppas ni mår fint nu och Luris blitt frisk.. KRAM

2010-02-16 @ 10:03:40
URL: http://enburkrussin.se
Therese säger

Den måste jag läsa. Har inte heller läst Liza Marklunds senaste böcker...tycker verkligen att dom har dalat i kvalitet om man säger så. Men den där verkar värd att läsa.

Ha en fin dag, hoppas du får komma in till BB :)

Kramar

2010-02-16 @ 10:42:21
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Anne säger

Hej vännen!

Detta börjar ju bli en oliiiiiidlig väntan på pyret!



Då kan det ju vara bra och "fördriva" tiden med en god bok!

Tänker på dig! Kram

2010-02-16 @ 11:00:45
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Popprinsessan säger

Vad bra att den är bra! Den ligger här och väntar på att bli läst ;-) Har faktiskt flera böcker på vänt just nu, det är inte ofta det händer :-)

Kristina säger

Jag brukar lyssna på böcker via Storytel (www.storytel.se) och blev så glad när jag fick mail om att de hade "Postcard killers"!!! Just nu lyssnar jag på en annan bok, men när den är klar ska jag lyssna på den här. Jag gillar Liza Marklund och det här samarbetet verkar spännande. Såg henne när hon var hos Skavlan :)

2010-02-16 @ 12:24:50
URL: http://johfam.blogspot.com
AnnikaS säger

Hade ju för mig att du var en riktig bokmal vanligtvis så därför tänkte jag att det var en passande text till ditt bokmärke.



Tack för boktipset. Har massor av böcker på hög som väntar på att bli lästa, men har hamnat i en downperiod med läsningen igen.

kram Annika

2010-02-16 @ 15:13:46
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
hämorhoiden säger

Måste verkligen läsa denna. Kul att hon samarbetat med Patterson. Tycker med att Marklund sjunkit en del men kul om hon höjt sig då.

2010-05-06 @ 14:55:04
URL: http://www.de.hemapro.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: