Bagge vs Aguilera

 


Jag brukar försöka förnya migparfymfronten med jämna mellanrum.
Dessutom brukar jag använda olika parfymer beroende på årstid.

Lätta, sportiga och friska större delen av året, men nu under den
mörka och kalla vintern gärna en lite tyngre och varmare doft.

Sist jag besökte Fräck & Fin fasnade jag för dessa,
men kan inte riktigt bestämma mig.


You Rock från Laila Bagge är en fruktig, blommig doft med en rockig boudoir-stil. Doften öppnar med blå hallon, söt apelsin, ananas och citron för att fortsätta till ett hjärta bestående av jasmin, hallon, ros och röda tropiska frukter. Doften avslutas med varma noter av bärnsten, mysk, sandelträ och iris/viol.


Christina Aguilera Royal Desire
är en orientalisk, fruktig och blommig blandning, rik på sensuella noter som skapar en lyxig lockelse. Doften öppnar med delikata svarta vinbär och förenar Christinas kärlek till Japan, med noter av yuzu. Hjärtat i doften blomstrar likt en symfoni av olika blommor, som väcker känslorna av en vacker bukett. Noter av lilja, kaprifol och rod ger ett eftertryck av lätta pudriga noter. Dessa tillsammans med iris fångar en känsla av lyx. Basen i doften utsöndrar varma mysknoter
.



Är jag en You Rock person eller en Royal Desire tro?


Hm...

 Lutar åt den förstnämnda för man vill ju
inte fresta vår Kung ytterligare. Jag tycker Silvia verkar ha 
haft det nog kämpigt med hans eskapader på sistone...

Den sistnämnda kanske är en parfym för henne?! ;-)


Vilken av dessa parfymer tycker ni
verkar mest lockande?


(Ni hittar som sagt bägge parfymerna hos Fräck & Fin,
och missa inte min tävling nedan där ni kan vinna 200 kr i webbshoppen!)


TREVLIG HELG!



♥ ♥ ♥






Anmäl dig gärna i min tävling
där du kan vinna en produkt
till ett värde av 200 kr!

Rabattkoden lurans ger er dessutom 5% rabatt!






Anmäl dig gärna i min utlottning
av en budskapsbräda!












Emma säger

Jag har alltid haft svårt för parfymer men jag har fastnat för Carolina Gynnings första parfym!

Trevlig helg!

2010-11-26 @ 09:22:04
URL: http://embra.blogg.se/
Sussi säger

Om jag skulle välja någon av dom parfymerna får det bli You Rock..

Men i verkliga livet använder jag alltid Light blue från Dolce Gabana.. Den luktar hur gott som helst! Mild är den också.. Kolla in den om du får chansen..



Kramisar

2010-11-26 @ 09:30:06
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Therese - Femstjärnigt säger

Jag hade nog valt You rock. Men det är svårt med parfymer. Det beror ju på vad man har för egen doft liksom. Det doftar ju olika på olika personer. Jag hade en parfym en gång som min kompis älskade, hon gick och köpte den och den luktade inte alls lika gott på henne, haha. Så jag fick den av henne i stället, det gjorde ju inget :)

Jobbigt att prova nya dofter. Den ska ju helst sitta på 20 minuter innan den rätta doften kommer fram. Så länge har man ju liksom inte tid att stå i affärer om man ska prova flera!

Kramar

2010-11-26 @ 09:56:20
URL: http://tess74.blogspot.com/
Tina säger

Hm jag hade nog valt Aguilera tror jag. Men det är svårt när man inte har luktat på den. Jag kan få skicka tillbaka mössan så trycker hon på den igen men jag har avböjt. När jag märkte att den färgade av sig tog jag det väldigt försiktigt och jag fick bort det som hade kommit utanför trycket. Jag hoppas bara att den klarar en tvätt sen för tvätta den måste jag ju göra. Idag på lunchen ska jag in till stan, ska nog köpa mig några fina julmanschetter till mina cultljusstakar tror jag. Ja en natt på hotell utan barn känns verkligen lyx! Men jag sa till maken att det är det enda jag önskar mig i födelsedagspresent så då fick det bli så. KRAM <3

2010-11-26 @ 10:04:24
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Vendela säger

JAg hade nog valt Bagges "rock-parfym" :)



Kram kram

2010-11-26 @ 12:00:30
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Tess säger

Jag tror att bagges parfym är bra, dock har man ju ingen aning förrän man luktat! :)

2010-11-26 @ 13:07:46
URL: http://www.egowar.se
Bantarbritta säger

Med Lailas kan du fånga en Bagge eller en Wahlgrenare, och det skulle nog jag föredra framför kungen faktiskt!

2010-11-26 @ 13:28:27
URL: http://bantarbritta.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: