Veckoplanering




Livet blir så mycket enklare om man planerar
lite och skriver listor.

Att organisera och planera med hjälp av listor
är en av mina laster.

Redan nu har jag exempelvis börjat med
julklappslistor, listor över vad jag ska baka
och vilket julgodis som ska tillverkas.

En lista över vad som ska serveras på
julafton
håller också på att växa fram...







Men vad vi ska äta denna vecka, eller ens för dagen,
är något jag ofta inte planerat.

Ständigt denna fråga "vad blir det för mat"?

I dag klarar jag mig emellertid då svägerska och svåger
bjuder på middag - det tackar jag för!!!







Men nu när jag satt upp min veckoplanerare på köksväggen
hoppas jag att den verkligen kommer att fylla sin
funktion
och inte bara bli en prydnad.

Tanken är att veckans måsten, saker som ej får glömmas,
samt en maträtt för var dag, ska fästas vid respektive
veckodags nypa och förenkla min vardag.







Just nu hänger det dock ett gammalt klipp
med recept för "Saftkalas i det gröna" uppe,
samt lite annat "krimskrams".

Men som sagt, ambitionen är att den verkligen
ska fungera som den veckoplanerare den ändå är!








Lena S säger

Hihi...vilket sammanträffande. Nu blir jag full i skratt...Jag har just suttit och skrivit upp vad jag ska baka till jul och vilket godis jag ska göra.



Vilken bra planerare du har, tyvärr har jag inte plats för en sån, men smart var den.



Ha en trevlig fredag!

Kram :-)

2010-10-08 @ 14:43:28
URL: http://nelasvarld.blogg.se/
Eva säger

haha. Ja, här har dammsugaren också gjort sitt.. Markus påstår att JAG har dammsugat upp vatten i dammsugaren, men jag undrar jag vem som egentligen gjort det;) Brunnit har den i varje fall gjort.

Bilfan måste ha nya elektroniska bromsok vilket kostar multum.

Mitt hår är grönt, jag blöder till och från och har dessutom fått en GBS-infektion.



Jag menar, vad mer ska vi vänta på? Kanske att pannfan pajar?

Eller diskmaskinshelvete? Eller vattenläcka på skitan eller något?



Jag bara väntar.. haha

2010-10-08 @ 14:59:08
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Louice säger

Härlig veckoplanerare, den var inte alls dum. Skulle behövas ngn sådan hemma så man kan hålla ordning på allt som ska göras.

Jag brukar oxå planera långt innan vad vi ska ha till jul, godis, mat, vilka julklappar som ska köpas, vilket pynt som ska upp etc...jag tycker att det är superkul!

Ha en fortsatt trevlig fredag och en skön helg!

Kram

2010-10-08 @ 15:45:28
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Zupermamman säger

Hej!

Vilken underbar "prydnad"

Hoppas att allt e bra med er alla.

Har ett litet uppehåll i mitt bloggande men är snart tillbaka med en hemlis att berätta =)

Kram

2010-10-08 @ 16:24:53
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Amanda säger

Jag är också en riktig planerare och listor är lite av en hobby. ;)

Jag har aldrig haft problem att komma ihåg saker förut men himmel och pannkaka så förvirrat det kan bli ibland om man inte gjort listor nu sen man fick barn. Listskrivandet är dessutom en del av det roliga - iaf om man frågar mig. :)



Trevlig helg till er med vännen!

Kramar

2010-10-08 @ 16:56:49
URL: http://creyla.blogg.se/
Maggan säger

Vad bra att du gillar din nya, fina racerdammsugare!! Vill ju inte ha missnöjda kunder!



Vi har mängder av revlummer i stugan, jag kan plocka om du vill, eller så kan du komma på kaffe någon helg och plocka själv (då kan vi ju kolla om det kommit fler trattisar)...

2010-10-08 @ 16:56:53
URL: http://mims1.blogg.se/
Åsa säger

Jag skulle tro att just den där längtan och glädjen man känner inför exempelvis julen gör att just sådana listor är extra härliga. Det är själva vägen dit som är det allra, allra bästa på något sätt. Självklart är ju julen underbar den också, men det är ofta just den tid, när allt det underbara ligger framför en som är väldigt härlig. Jag brukar ibland känna mig lite melankolisk på julaftonskväll, för att jag vet att det är slut.. Så. Det är bra att vi ska fira jul i dagarna tre i år, det blir ju så mycket mer på det sättet.. Att hitta en miljon recept för en julafton som består av två personer, det är toppen, synd att vi har så liten frys bara, annars hade vi haft julmat i hela januari :-)



Jag har fasen inte hittat kladdpepparkakan - är det Tranås som är lite efter tro?



Kram!

2010-10-08 @ 17:35:17
URL: http://bloggenimittliv.blogspot.com
Therese säger

Du är ju så himla klurig och kreativ!

Jag vill ha en sådan! Måste ha en sådan! Så himla fin och smart! Får man beställa en sådan av dig och hur mycket kostar den i sådana fall?

Kramar

2010-10-08 @ 18:19:14
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Jill säger

Både praktisk och snygg planeringslist.

Och som jag känner igen mig. Mycket roligare att planera julklappar än att skriva matsedel... :-)



Önskar dig en fin helg!

2010-10-08 @ 21:27:49
URL: http://fyrarumochkok.blogspot.com
Malin säger

Ja, om nått år har vi nog oxå en liten filur som kommer att komma med diverse kommentarer och fraser här hemma, som oxå kommer att leda till massor av skratt.

Hoppas att du få en riktigt bra dag i skogen i helgen medan M är hemma och håller ställningarna. Här är vi fortfarande hemma, när LG håller på att fixa ett fönster som ska med till stugan. Så imorrn bär det iväg, men jag vet inte än om han bara åker över dagen och då får han nog åka själv tror jag ;)

Men nu måste jag allt ge mej ut i garaget och se om han fastnat där ute.

Stor kram till er <3

2010-10-08 @ 22:06:47
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Lovisa säger

Älskar listor !!!!!!!!!!!

2010-10-12 @ 20:25:48
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: