Höstmarknad och godisdag




Det är höstmarknad här på orten i dag.

Solen skiner
från en blå himmel, så vad kan passa bättre
än en promenad och ett besök på en mysig marknad?

jag, Luran och Bogge klär oss och gör
oss redo att promenera upp till Kullerbacken, vilket är
det hembygdsområde där marknaden hålls.

 




På väg upp till höstmarknaden möter vi farbror Sigge,
det är hans fru som Luran (Svea) är uppkallad efter.

Av honom får barnen två guldpengar var,
Bogges ska till spargrisen och Luran ska
köpa godis för sina tycker han.

Sån tur det är godisdag i dag ;-)

Glada i hågen traskar vi vidare.

Väldigt snopet då vi får vända eftersom höstmarknaden
öppnar först klockan elva :-/

(Det är nackdelen med morgonpigga barn, man tror det är
lunchtid när det i själva verket är frukosttid...)






Men som tur är har ju macken öppet i alla fall så att Luran kan
köpa sitt efterlängtade lördagsgodis.

12 kr fattigare men en påse godis rikare traskar
vi hemmåt i det underbara vädret.

Och på ett magiskt sätt så blev två slantar, till både
godis och hela 8 slantar att stoppa i börsen!

Vad gör det då att det inte blev någon höstmarknad?!
*ler*






Luran önskar er alla en riktig GOD godisdag!




* * *



Var gärna med i min tävling där ni kan vinna
3 blad med florabilder ur Nordens Flora,
samt en påse torkade trattkantareller.




Johanna säger

Det e helt underbart väder här i Skåne med! Klarblå himmel & solen värmer skönt! :) Jag va sugen på en hojtur med Robban, men han va upptagen :( Får väl hitta på nått annat... Frågan e bara vad. Måste ut & njuta av solen :)

Kram

2010-09-04 @ 12:45:21
URL: http://skuggis.wordpress.com
nadja säger

Jag förstod att du skulle tycka jag är galen:P Men jag tänkte som så att då kan han ju få spela den skivan i sitt rum och jag kan lyssna på webradio ifred utan att ha han tjatandes om "lalle" hela tiden:P



Visst har hon tagit fina bilder och som du säger är det perfekta julklappar till anhöriga. Dessutom har ju Fujidirekt 50% på förstoringar nu så det kan ju inte bli mer perfekt:P Har bara problem att hitta ramar i rätt storlek. Skulle ha varit på Dollar och kollat om det finns där innan jag förstorar bilderna och erbjudandet gäller ju bara till 15:e..:/ Lite besvärligt när många ramar är i t.ex. 21x30 och bildern är i 20x30..



Synd att de inte hade hunnit öppna på Kuller när ni kom dit. Hade totalt glömt bort att det var marknad där idag.. Det hade ju varit roligt att gå dit med barnen. Vet du hur länge de har öppet? Har ju slängt dorroaktuellt redan!

Kram

2010-09-04 @ 13:09:42
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Emma säger

Åh älskar NS mössan skarpt! Här blir det en svart till Nova & Loke. Är nog lite mössgalen, även till mig själv. Köpte en kepa här om helgen & nu orkar jag aldrig fixa frillan längre ;p



Vi var tänkt att döpa Nova till My Nova Star men fick i samma veva nys om Nova Star märket & då raderade vi Star & tog annat ;-)

2010-09-04 @ 13:48:18
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Ensamma mamman säger

Tack söta Luran! Jag önskar dig och hela familjen en härlig godis dag! Här ska vi ha lite kalas om en stund. Lite synd för solen skiner så fint så vi skulle gärna vara ute men de är svårt med kalas ute när man inte har någon trädgård. Kram

2010-09-04 @ 14:04:20
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
annas Perssonliga säger

Mmmm, här var det också godisdag idag. Ellie sa t.om en av sina längre meningar "mamma, dä e dodis". Var ska detta sluta? Lilla trollungen som bara är 20 månader, då hade storasyster inte ens smakat godis.



Kramar

2010-09-04 @ 20:47:43
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Kia säger

Aha! Var de Sigges fru som ni döpte Svea efter? :) Visste ja inte.

Jadu! Här finns de 3 morgonpigga barn i huset! Och 2 morgontrötta föräldrar! ;) Man borde ha lärt sej efter snart 9 år att lägga sej i tid på kvällen så man orkar upp! Men inte de!

Kram

2010-09-04 @ 22:16:21
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Linda säger

Så surt att behöva vända, men ja hon tycks ju fått det hon skulle och blev nöjd iaf.

Kram

2010-09-04 @ 22:27:36
URL: http://uppochnervandahuset.se
Anne säger

Morrn! Vilken tur för lilla Luran att macken var öppen så hon fick lite lördagsgodis!

Jag ser på bilderna att lille plutten har overall, mössa och vantar, hajar till lite men förstår att ni antagligen har fått riktig höst hos er! Här känns det som sommar och Maja har när vi varit ute bara behövt en kofta och en tunnare mössa. Bäst att njuta av sensommaren så mycket man kan! Fast jag har faktiskt börjat leta efter vantar till henne ;)

Ha en fin dag, KRAM

2010-09-05 @ 06:14:34
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
madde säger

vad tråkigt att marknaden inte öppnade förrän 11,00



jag gjorde nått liknande igår jag med, körde till eko, när jag kom dit öppnade dem ju inte förrän 10,00 och kl. var bara 09,45! bara en kvart förvisso med ändå! =)



så är det med morgonpigga barn, man är uppe alldels för tidigt! =)

2010-09-05 @ 09:21:57
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: