Julswap 2010





I år har Julflickan tagit över stafettpinnen från Julhuset
vad gäller organiseringen av årets julswap.

Så här skriver hon:



Vad är en julswap?

En julswap är ett arrangemang som innebär att ett antal personer
 byter julklapp med varandra.


Hur går det till?
Senast den 15:e november skickar jag ut ett mail till alla deltagare med uppgifter om vem man ska skicka sin julklapp till. Julklappen ska ha ett värde av minst 100:- (exklusive porto) och vara framme hos sin mottagare senast den 12:e december. För att få tips om vad man kan köpa kan man kika in på sin mottagares blogg! Om julklappen skulle försvinna på vägen till mottagaren förbinder du dig att skicka en ny.
Lägg upp en liten smygbild på julklappen du köpt i din blogg så alla kan snoka runt bland bloggarna och försöka lista ut vem man fått sin julklapp av. Sedan lägger du upp en bild på julklappen du fått när du öppnat den. Jag kommer den 27:e december presentera vem som skickat till vem så då får ni se om ni gissat rätt!

 
Vem kan vara med?
Alla som är bosatta i Sverige (för att undvika dyra portokostnader) och har en blogg (för att den som ska köpa din julklapp ska kunna få inspiration och för att du ska kunna lägga upp en smygbild på julklappen du köpt samt presentera julklappen som du fått) kan delta.


Hur anmäler jag mig?
Anmäl dig till [email protected] senast den 31:a oktober.
 I mailet skriver du ditt namn, din adress och din bloggadress.



JAG har givetvis anmält mig, har DU?

 




Tekla Maräng säger

Nu har jag anmält mig.

Kramar:)

2010-09-18 @ 14:30:55
URL: http://teklamrng.blogspot.com/
Carolina säger

Låter jätteskoj, ska också anmäla mig! :-) kram

2010-09-18 @ 16:29:07
URL: http://carolina1979.se
Popprinsessan säger

Låter kul, ska kanske anmäla mig.. men jag har alltid en sån jäkla prestationsångest över att försöka komma på några bra presenter :-)



Btw, du verkar riktigt julbiten! ;-) Blir faktiskt lite inspirerad!



Kram!

Bantarbritta säger

Åh, blev lite sugen på det där... :D



Och pepparkakskladdkaka lät inte fel alls... jag skrattade rått när jag hörde att frödinge börjat med kladdkaka förut, hur enkelt är det inte att röra ihop sin egna, men efter att jag smakat den så insåg jag att det kanske inte var så dumt ändå. ;)

2010-09-19 @ 22:46:56
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: