Livskvalité och romantik för en pang tjej




Att få vandra i skog och mark.

Njuta av vinden i träden.
Fåglarnas kvitter.

Doften av barrträd och myrmark.

Hunden vid sin sida och bössan
över axeln.

Ovetandes om vad som kommer
att ske de närmsta timmarna,
men ändå 100% säker
på att det blir en bra dag.

Det är livskvalité när den
är som absolut bäst!

Och vet ni,
 i dag var mannen riktigt romantisk.

Han gav mig ett nytt jaktställ!

Allt för att jag ska synas när jag
går med hunden och inte bli skjuten.

(Annars vore det ett gyllene
tillfälle att bli av med mig kan man tycka...)

Och äntligen en vettig jacka med
dragkedjorna åt rätt håll.

Många gånger är det uppenbart att
det inte är en jägare som designat
kläderna, för allt som oftast så
gör dragkedjorna på bröstfickorna
att man får jaktradio- och gps-
antennen rakt i ansiktet.

Osmart!

De ska stängas utåt naturligtvis,
det kan ju ett barn räkna ut ;-P

Tänk att byxor och en jacka
med dragkedjor åt rätt håll
kan göra någon så lycklig!




* * *



Var gärna med i min tävling där ni kan vinna
3 blad med florabilder ur Nordens Flora,
samt en påse torkade trattkantareller.




Johanna säger

Så snäll man du har! :)

2010-09-03 @ 20:37:44
URL: http://skuggis.wordpress.com
Johanna säger

Sv: Ja, vi jobbar varannan helg. Vi har öppet 8:30-11:30, så det blir lite goa helgpengar där ja! Denna månaden ska jag jobba 3 lördagar (bytade bort 18:e & tog den 11.e istället, för ska till Knutan & fota STCC då med Peter) 3 timmar ger ju som en normal vardag typ :P GILLA!

2010-09-03 @ 20:49:35
URL: http://skuggis.wordpress.com
hemma hos Bus säger

Vilken man!!!

Såklart att du får lägga ut kortet på liten Bus.Kramis

2010-09-03 @ 20:57:40
Malin säger

Vilken dag och vilken man. Inte illa. Och det är bra att han utrustat dej med kläder så att du syns under jakten. För vi vill inte bli en Therese mindre.

Här hemma har det målats även idag, så någon mamma/barn träff hade vi inte tid med idag. LG har slagit igen trappan ner till källaren med panel, så jag har roat mej med att måla den vit i veckan. Nu vill jag bara fortsätta med resten i hallen oxå. Nytt golv, nya tapeter och bla. min trävägg jag vill ha på väggen till källaren oxå ;) men LG är inte lika pigg och rask som jag vill, tyvärr :p

Hoppas att ni har en riktigt mysig fredagkväll och att ni får en resterande fin och mysig helg. KRAM KRAM <3

2010-09-03 @ 21:44:39
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Popprinsessan säger

Inte riktigt min grej, tror inte att jag skulle kunna vara tyst så länge...



När jag ser alla dina inköp så önskar jag att det fanns en Dollar-affär här - vilka fynd du gör!!



Hoppas att du har en riktigt skön helg!

Kram!

cecce säger

ha ha..inte vill han bli av med dej inte!

Du är en riktig superduperfru!

Väl värd en jacka med bra dragkedja!



Kram och god natt!

2010-09-03 @ 23:58:31
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Anne säger

Morrn! Det var en riktigt snäll make du har! Hoppas att du snart får användning för de nya kläderna!

Tänkte passa på att önska dig och lilla familjen en skön och mysig helg!

Stor kram

2010-09-04 @ 06:25:37
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: