Tantblomma?!




Jag har alltid tyckt att begonior är riktiga tantblommor.
Kanske därför min mormor alltid har haft så fina begonior.

Själv har jag aldrig lyckats hålla dem vid liv särskilt
länge, och har nog inte heller tyckt de passat hemma hos mig.

Men nu är jag nog beredd att ompröva min ståndpunkt.

För håll med om att begonians blommor är
riktigt, riktigt vackra!

Mina inhopp på Blomster har sannerligen
fått mig att vidga vyerna och att frångå mina
plastblommor *ler*

Det är med viss sorg i hjärtat jag konstaterar
att det är näst sista gången jag hoppar in
Blomster i dag.

Det har varit otroligt kul och stimulerande
att få vara i denna miljö!

Direkt efter stägning bär det emellertid av till sommarstugan
för lite tankning av en annan form av livskvalité samt för att
samla lite mer mossa, kotta och grenar till julens
 olika arrangemang
och pyssel.

Ha en fortsatt fin helg!

KRAM









Johanna - Bf 10 September ♥ säger

Ha så mysigt i stugan! :)

Kram

2011-08-13 @ 10:51:43
URL: http://skuggis.wordpress.com
Frida-FantastiskaMamman säger

Jag och blommor är INGEN lyckad kombo ;)



Mys i stugan vännen...

Kramar<3

2011-08-13 @ 13:27:30
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Åsa säger

Nej Tack till begonior Inte för att de är Tantblommor utan för att de skräpar ner och dör typ innan jag hunnit hem med dem från affären.



Jag hoppas Du/Ni får en fin helg i stugan och att Du hittar vad Du söker.



kram Åsa

2011-08-13 @ 13:43:09
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
cecce säger

Kan nog hålla med dig om att begonior gärna förknippas med tantblomma:-) Men det är som du säger...de är väldigt vackra och förtjänar en bättre staus:-)

Att få vistas bland blommor en hel dag måste vara inspirerande så jag förstår att det är med viss saknad du slutar:-)



Hoppas du har det bra denna lördag!

(Hm...det ska vara du att börja tänka på julen redan nu:-))



Kramar!!



2011-08-13 @ 14:46:32
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
pysseliten säger

smart med bänken . Förstår den sväljer lite leksaker osv . Måste med ta mig i kragen och plocka lingon .

2011-08-13 @ 18:12:30
Vendela säger

Ja om man skärskådar dem riktigt noga så visst är själva blommorna vackra, nästan rosliknande; men jag gillar dem ändå inte. Alldeles för svårskötta; jag tror man måste vara 70+ för att kunna handskas med dylika blommor :D



Det går undan på Sockenvägen - hösten har redan kommit på bron och nu ska julen börja planeras skratt När en annan ska börja tänka på julen är du väl redan vid påsken? skratt



Skämt åsido - ser fram emot dina inspirerande inlägg :) KRAM!

2011-08-13 @ 18:54:41
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Ing-Britt säger

Hejsan Tjejen!



Så många inlägg jag missat hos dig i helgen, har knappt hunnit seta något vid datorn.

Har försökt njuta av det sista sommaren har att ge. Sov i stugan i går natt men hua vad kallt det blev.



Så välkomnande det kommer bli med massa lyktor vid farstubron :).



Dass kan jag hålla med om inte är någon trevlig historia. Som tur är har vi ström men inget avlopp vid vår stuga så där kunde vi ha en eltoalett.



Begonior är fina men hos mig dör de på nån vecka så det är inget jag köper.



Ha en fortsatt bra helg. Många kramar Ing-Britt

2011-08-13 @ 21:48:34
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Tina säger

Haha gumman! Ja det är bäst att du samlar saker till julen redan nu. Du ser ut att ha det toppen med tanke på bilden ovan gumman. KRAM!

2011-08-13 @ 23:02:57
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Popprinsessan säger

kallar också begonior för pensionärsblommor och det är inget jag köper. Gillar dem tyvärr inte... Det låter underbart att jobba lite i en blomsteraffär och få känna alla dofter och få fin inspiration! Förstår att du kommer att sakna det!



Hoppas att du har det toppen i stugan,

kram!

ansepanse säger

nog är begonior vackra, riktigt vackra

bamsekramar

2011-08-14 @ 21:34:26
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: