Vitaminer och telefonmysteriet


 

I väntan provsvaren får jag nog försöka
chocka kroppen med vitaminer och grönt i massor.

Som tur är älskar jag frukt och grönt, bara det att
jag många gånger är för lat att sno ihop en sallad
eller ta mig en frukt.

Ofta köper jag hem massor av frukt och grönt, vilket slutar med
att jag får kasta hälften när de små bananflugorna börjar surra
och göra sig påminda över den skrumpna frukten...

På slutet har jag därför endast köpt hem bananer till barnen.
Hur kul är det?

Nu ska det bli ändring!

Jag har nämligen lovat mig själv att börja frossa i säsongens
bär
, grönsaker och frukter :-)

Förhoppningsvis blir jag en riktigt piggelin
fullmatad
med vitaminer och energi då!






Att jag dessutom har spanat in ett otroligt läckert våningsfat
att förvara frukterna i är ytterligare ett incitament ;-)
 
Köper jag detMÅSTE det ju användas *ler*

Men i ärlighetens namn vete det katten om lite frukt kan
kompensera upp den sömnbrist jag ännu lider av efter att i går
natt varit uppe med Bogge och endast sovit i två timmar.

I kombination med min tidigare trötthet gör
detta mig bokstavligt talat till en zombie!

För övrigt en arg zombie. För en månad sedan sade
jag upp den fasta telefonin och klippte kabeln.

Döm om min förvåning
då jag får påtalat (Tusen tack Jenny!!!)
att det ändå rings med vårt hemnummer!?

En konstig ekvation som är
både obehaglig och i praktiken omöjlig?

Men efter en dryg timme i kundtjänst har
jag fått  besked om att vi eventuellt blivit kapade,
alternativt att en kortslutning uppstått i själva kabeln,
men inte kommer att debiteras på bågot sätt.

Alltid något, fast de ynka kronor som det
var ringt för hade nog varit bättre att betala
än det timmslånga samtalet till telia... ;-P

Är det nu någon som mot all förmodan
hängt med  ända hit
så passar jag på att
önska er en riktigt fin dag!

Själv har jag en lillebror som fyller 30 år i dag,
Hipp hipp hurra!

Så här vankas det nog tårtkalas,
 ehhh jag menar naturligtvis en frukt eller två ;-)


KRAM












Lizas Lantliv säger

Så gott med frukt o grönt men är som du lat ibland!

Åh fy, din stackare.. jag blir trött bara av att läsa att du varit vaken så mycket...!!



Hoppas ni får en bra dag ändå, med mycket vila!



Kramar Liza

2011-08-18 @ 10:00:44
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Ing-Britt säger

Låter inte alls kul med dålig sömn och en grådassig dag. Tur att du får liva upp den med lite "frukt"...

Här skiner solen och enligt prognåsen ska den göra det hela dagen så när T & tjejerna kommer hem blir det en tur ut på sjön :).

Ha en bra dag, kraaam Ing-Britt

2011-08-18 @ 10:01:47
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Bf 10 September ♥ säger

Tycker man har perioder med frukt & grönt. Ibland äter man hur mycket som helst & ibland nästan inget alls... Hoppas du snart piggnar till!

Idag ska jag träffa en gammal bekant & hennes dotter som jag inte träffat på minst 8 år. E bra väder, så ska ta lite kort på dom, snacka lite skit & fika :) Men du, ta en tårtbit för mig vet jag! ;)

Kram

2011-08-18 @ 10:25:40
URL: http://skuggis.wordpress.com
Malin säger

Det med frukt känner jag så väl igen, är jätte bra på att köpa hem men inte att äta upp... Borde med bli bättre på det ;)

Hoppas du mår bättre snart :)

Kramar

2011-08-18 @ 10:28:42
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten
Hemlängtan säger

Usch, vad det är jobbigt att känna sig så där trött. Hoppas du får provsvaren snart och hoppas att du känner dig piggare snart!



Så fint du höstdekorerat både ute och inne. Är det du som gjort "LOVE"-dekorationen? Rackarns fin var den iallafall.



Och så kul att du ska få din brädvägg snart. Alltid kul med lite förändring hemma.

Igår satte vi in ett nytt fönster i barnens rum och vilken skillnad det blev mot våra gamla bruna fönster som knappt gick att öppna.



Ha en fin dag!

Jenny

2011-08-18 @ 11:03:07
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Åsa säger

Konstigt att det tar sådan tid att få provsvaren Vad gör Din läkare egentligen Samma som min kanske Har semester Frukt i all ära men Du köp Bvitamin tabletter de hjälper mot trötthet eller ja något mindre trött blir Du i alla fall Bvitaminbrist kan göra att Du blir extremt trött Även om jag fortfarande tror Du har fel på Sköldkörtel

Själv har jag pratat med Fkassan De har inte påbörjat mitt ärende än Det ska ju vara klart till 31/8 Vad tror Du Känns ju inte direkt positivt

Ha en skön gråtrist lat torsdag och passa på att sova/vila när Du kan kram Åsa

2011-08-18 @ 11:17:49
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
ansepanse säger

obehagligt ändå att någon kan ha kapat ert nummer och ringt på det, stackars dig som inte får tillräckligt med sömn, var det något särskilt med Bogge?

grattis till din lillebror och ät nu mycket frukt :)

bamsekramar vännen

2011-08-18 @ 11:37:27
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Moster Carol säger

Äsch larva dig inte för i dag är det en dag vi måste fira!!! ;-D

2011-08-18 @ 11:48:13
Stattinskan säger

Ja, mula in alla piggelinfrukter och bär du kan - tröttare lär du i allafall inte bli :-)

SÅ kymigt det där med "kapad" telefon ... Jag fick min elmätare kapad när jag bodde i hus för tre år sedan. Fick elräkningar på närmare 6 tusen i månaden ... men du ska inte tro att jag fick kompensation eller avdrag när sluträkningen skulle betalas :-(

Gotorsdag :-)

2011-08-18 @ 16:35:43
URL: http://stattinskan.blogspot.com
Anne säger

Usch då, har du ett lite spöke som håller dig vaken på nätterna! Jag upplever nog att de små drömmer mera i denna åldern. Hoppas att du snart får mera energi och f a mera sömn!

Kramen

2011-08-18 @ 18:28:52
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
♥ Carina ♥ säger

Har man en lillebror som fyller år så fååår man "fuska" med tårta :)

Kram

2011-08-18 @ 18:48:15
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: