Leila bakar i Frankrike




I kväll har Leilas nya program Leila bakar i Frankrike
premiär på TV4+, kl. 21.00. Detta är det första av
tretton avsnitt. Så här presenteras serien:

Leila Lindholm kommer att inspireras av franska läckerheter men
bjuder också på klassiska svenska bakverk. Till strandhuset i Bordeaux
kommer hennes familj och nyvunna franska vänner för att smaka av
hennes ljuvliga kakor och tårtor.
 

I ett vackert strandhus nära havet, bland vingårdar och creperier,
huserar Leila i sommar. Här bakar hon läckra sötsaker, inspirerade
av den franska baktraditionen men också av klassiska svenska bakverk.
Hon bjuder dessutom på flera enkla recept som passar bra till lata sommardagar.

I säsongens första program, som sänds till midsommar,
bjuder Leila på en sommarfest i trädgården. Senare i programserien
bakar hon den perfekta picknickmaten och bjuder sin familj
på en strandutflykt. Det blir också cupcake-kalas med traktens barn
och hungriga surfare bjuds på smaskiga woopies.

Leila åker också på små utflykter, bland annat till den lokala bagaren,
till fruktmarknaden och till en vingård.


Det första avsnittet innehåller detta:

I säsongens första avsitt av Leila bakar i Frankrike
har Leila Lindholm sommarfest på sin underbara veranda.
Hon bjuder på en cheesecake med rabarberkompott,
 hon gör den underbara desserten Sabayonne med
 gratinerade färska bär.

Dessutom får hennes gäster smaka på en Chocolate pot de crème
 som är en fantastisk chokladdessert som serveras i en kopp.



Missa inte!!! 

 




Tina säger

Godmorgon hjärtat! Hur mås det idag? Hoppas du har fått sova längre än till klockan 04.00 idag. Här är det ok...Jobbar stenhårt med mig själv för att försöka släppa sånt som jag ändå inte kan rå på men det är lättare sagt än gjort. Hoppas ni får en superfin dag. KRAM!!!

2011-06-22 @ 07:30:04
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Johanna - Bf 10 September ♥ säger

Leila é trevligt! Dock sitter jag klistrad framför Livet på BB då, hihi!

Önskar dig en bra dag!

KRAM

2011-06-22 @ 07:40:28
URL: http://skuggis.wordpress.com
Emelie - Mamman som älskar vitt säger

Hihi, nog såg jag det allt ;)



Jag längtar tills ikväll :D självklart missar jag INTE det. Hihi.



Tråkigt cirkusen var en flopp, men huvudsaken barnen blev nöjda, jaa :)



Kram!! <3

2011-06-22 @ 10:16:36
URL: http://njutensmula.se
Lena S säger

Tack för påminnelsen. Jag gillar Leila :-)



Kramis

2011-06-22 @ 19:32:10
URL: http://nelasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: