Guldkant med enkla medel




I detta inlägg så slår Lotta spiken på huvudet, och levererar
en rad klockrena iaktagelser
om bloggandet.

Även om det är ironiskt och lite raljerande så går det
inte att komma ifrån att det ligger en viss sanning bakom... 

Och att det är sådana "storbloggare" som hon själv spär på denna
bild med sina underbara foton, och produkter som de många
gånger äger, men lika ofta blivit sponsrade med i reklamsyfte
eller lånat för att kunna styla bilder.
 
Och inget ont i det!

Det levererar ju gratis ögongodis till alla
 oss som läser dessa bloggar :-)

Dessa bloggar är för övrigt många gånger bättre än de
inredningstidningar som finns i butikshyllorna.

Som föräldraledig småbarnsmamma får man nöja sig med
att se och inpireras av hur andra har det, och sedan sätta
 guldkant på sin egen tillvaro utifrån de förutsättningar
 och medel
man själv har.

Det behövs nämligen inte mycket för att vardagen
ska upplevas liiite mer guldkantad!

Ett par gurkskivor på den trista frukostmackan
kan räcka en solig dag som denna!





 
Eller snöret som just ska slängas,
varför inte vira det kring en kruka?!

 Vips fick man en enkel och gratis dekoration.

Det jag vill säga med detta inlägg är egentligen
att det inte är det materiella som räknas
(i alla fall inte för mig), utan möten med andra
 människor
, och olika former av upplevelser!

Interaktion med andra människor
 berikar
på ett sätt som vackra saker inte kan
göra, även om jag aldrig skulle få för mig att neka
om någon som skulle ge mig ett SMEG kylskåp eller en
Kitchen Aid ;-)






Bloggen är är en liten del av min vardag som skänker mig en
oerhörd glädje, tack vare alla er som läser, kommenterar och
ger mig så mycket värme och omtanke tillbaka.

Jag slås ofta av hur många underbara människor
det finns ute i vårt avlånga land.

I går var det exempelvis Pysseliten som satte guldkant
på vardagen
för mina barn med ett litet brev.

Sakerna hon skickade kom att bli små skatter för dem,
och själv rördes jag enormt av hennes omtanke.

Det var inte sakerna i sig, utan det faktum att hon 
tänk på oss och tagit sig besväret att skicka
ett brev, sådant värmer

Tack!!!

Och tack vare er alla reser jag ju land 
och rike runt
 dagligen dax!

Vad är väl en charter i jämförelse med det ;-)

NI är min guldkant - glöm aldrig det!



KRAM och trevlig helg ♥







Tina säger

Du är ju VÅR guldkant hjärtat! Nej det materiella betyder verkligen inte allt. Jag är väldigt duktig på att shoppa men sista tiden har jag ofta tänkt att jag blir ju inte lyckligare för att jag köper mer saker. Det viktiga är ju precis som du skriver mötet med andra människor. Jag är så glad för att jag har lärt känna dig, du verkar var en fantastisk mamma, fru och vän! Jag hoppas att vi en dag kan ses irl, kanske på nästa års bloggala?! Om jag vågar åka...KRAM FINA DU! <3

2011-05-07 @ 08:13:31
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Camilla säger

Tack för att du är du! <3



Hoppas att ni får en underbar helg, för det är ni värda!



Kram till dig!

2011-05-07 @ 08:23:57
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Susan säger

Vad fint du skriver vännen. Och absolut materiella ting...vad är det egentligen?



Jag gillar din blogg och du verkar vara en himla fin och omtänksam människa.



Kramar<3

2011-05-07 @ 09:13:04
URL: http://gullix.blogg.se/
Anette säger

Hej!

Så kul att vi har lika saker hemmma. Gillar man den lantliga inredningen så kanske man har mycket som är likt varandra.

Idag ska vi få varmt väder, det ska bli skönt efter nätter med minusgrader.

Ha en fin dag!

Kram Anette

2011-05-07 @ 09:28:44
URL: http://www.sekelskiftesdrom.blogspot.com/
pysseliten säger

allt du säger är verkilgen rätt . Jag är ju en helt vanlig 3 barns mamma som inte ens kan stav och skriva rätt . Men jag älskar att pyssla och fixa i mitt egna hem . Och hoppas på att kunna dela med mig något av det jag gör .Och du delar med det så mycket värme med alla fina inlägg ,pyssel , och allt fint du skriver ,bilder på barna en sådan blogg GILLAR jag bäst. Jag tycker inte det är så kul att läsa om orrefors skålar eller en dyr fåtölj för flera tusen jag köper heller en på loppis för ett par tior och gör om eller byter ofta . Men alla är ju olika men min plånbok är ju inte världes tjockaste fast man önska det ibland . Kul att barna vart glada :)det behövs så lite som du säger för att sätta guld på vardagen . Och du vet vad jag sagt ska du någon gång ner mot Ullared så har ni ett rum hos mig som övernattning på vägen ner .Jag har nyss läst papper på jobbet att jag är den bästa säljarn under veckorna 13-16 i Sverige på att sålt in Shells nya Mastercard det är Guld för mig :) Och vi får 2500:- i rikspresentkort :)) kUL ATT VA BRA PÅ NÅGOT .

kram på er nu måste jag jobba vidare ska bara ta en helt vanlig ost fralla med :)))

Sen bär det iväg till vänner ikväll på middag sonen fyller 21 idag så vi ska fira honom hemma hos oss imorgon ,det blir billigast för honom han är smart :)

2011-05-07 @ 09:54:05
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!

Så bra du skriver. Önskar jag kunde få ner mina tankar till skrift så som du.

Inte betyder saker helften så mycke som ord men endå dras vi till det vackra och glädjs när vi handlat nåt fint. Men den glädje man känner när man får en komplimang för den man är går inte att gämföra.

Ha nu en underbar helg och njut av det vackra vädret.

Många kramar Ing-Britt

2011-05-07 @ 11:53:58
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Sussi säger

Man måste ha lite fantasi bara. Jag är inte lika bra på att komma på dom små detaljerna. Men det får man hjälp med när man kommer in på din blogg :)



Vad snällt. Vilka fina saker ni fick. Håller med. Man får reaa varje dag. Helt underbart..



Kramisar

2011-05-07 @ 12:08:09
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Frk pyssel säger

Vad fint du skriver, och ja, du har rätt :-) Och förövrigt blev det väldigt fint med snöret, tack för inspirationen!

2011-05-07 @ 12:58:49
URL: http://pysselmama.blogspot.com/
Jenny säger

Helt rätt!!! Att blogga är ju inte hela ens liv , men det ger en guldkant på tillvaron om man gillar att skriva.

Förresten ska du ha TACK för alla inrednings-tips du ger mig. Jag är inte så bra på sånt men vill gärna... och där kommer du in i bilden :) Kram

2011-05-07 @ 16:24:47
URL: http://frusahlen.blogg.se/
maria säger

ååå vilket gulligt och fint inlägg med så bra ord :)

man kan göra mycket med enkla medel :)



Ha en go lördag kväll !

Kram <3

2011-05-07 @ 16:45:17
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
AnnikaS säger

Jag har under den senaste tiden att jag gillar att läsa om hur man förändrar med små medel eller sätter guldkant på vardagen! Jag minns så väl Gunnar Grodas julkalender och jag tackar honom och dig för härliga inspirerande inlägg.

kram Annika

2011-05-07 @ 17:31:16
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
ansepanse säger

så fint du skriver, visst är människorna viktigare än det matriella, mycket viktigare

Sv; tänk att du har gått och tänkt på mig, tack det värmer

ha en fortsatt fin helg - bamsekramar

2011-05-07 @ 20:28:38
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Johanna - Bf 10 September ♥ säger

Och du é min guldkant vännen! :)

Sv: Tack! Det blev en hel del bilder. Ska sätta igång & redigera dom nu. Därför jag é uppe i ottan & inte har ro att ligga & sova ;)

Kram kram

2011-05-08 @ 07:37:27
URL: http://skuggis.wordpress.com
Louice säger

Vad underbart du skriver och visst är det väl så. Det är inte allt det materiella som räknas utan dem vi har omkring oss, våra nära och kära och alla människor som på ngt sätt bryr sig. Det om ngt är det som betyder ngt.

Du är en av dem som förgyller min vardag, dina varma kommentarer betyder mycket för mig.

Ha det gott!

Kramar

2011-05-08 @ 09:22:48
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: