Kunde inte hålla mig


Förgätmigej, kanske det vackraste ogräset av dem alla?


I dag
har jag passat på att ta friskvård solen
lyser och det spratt i benen av längtan efter att ge sig
ut och springa de sista iform-passen.

Jag tejpade vristen noga, värmde upp och begav mig
sedan i lungt tempo kring sjön. Själva flåset är det ingen
fara med, det finns kvar och jag tog mig runt utan
större problem. Värre är det med vristen som
nu åter igen svullnat och värker :-/



Doftpåsar är något som används flitigt här hemma,
då de ger en illusion av nystädat ;-)


Således får det bli någon eller några dagars vila
innan jag försöker mig på nästa pass.

kan det gå då man inte kan hålla sig, men jag
ser det ändå som något positivt då mitt "soffpotatis jag"
aldrig längtade efter träning ;-P 

Det känns för övrigt skönt att detta är en kort arbetsvecka,
 den stundande midsommaren är efterlängtad.



Dessa doftpåsar finns på Blomster, och är inköpta för
att placeras dels i källaren som snart är städad, dels i
sommarstugan då också den är sommarstädad.

Trevlig samvaro med nära och kära väntar,
och jag har så smått börjat planera packning,
vad som ska handlas, mat m.m.

Vilka midsommar planer har ni?

KRAM




 



Emma säger

Jag gjorde mitt första löppass idag. Tänte en PW men när jag gått en km så spratt det i benen. Sprang då 5 km så grymt skönt! Härligt sätt att starta semestern på.
Ang Förjätmigej så tänktes jag alltid på min pappa när jag ser dem. Vi hade ett hemligt ställe han och jag där vi brukade plocka dem när jag var liten.
Kram Emma

2012-06-18 @ 12:26:16
URL: http://www.embra.blogg.se
Cissi säger

Skönt att du kom ut ändå :)

Nystädat blev det på riktigt igår då det ändå ösregna... :/

Midsommar ska vi fira på Åland med grannarna (fick en all incl. resa dit när jag fyllde år!) Kommer bli superkul!

Själv?

Kram

2012-06-18 @ 12:40:46
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Petra säger

Hej hej!
Nej, inte slagit upp skadan mera?!! Skit oxå (flåt)
Vila då rejält innan nästa pass. Jag e orolig över att jag tappat allt nu när jag e dålig. Men du hade kondisen kvar? Skönt att höra.
MM feber igår oxå så får väl va lugn idag oxå minst. VILL UT & TRÄNA!! Det känns skönt iaf att jag längtar ut.
TAck goa du!!

Eventuellt ska vi dra husvagnen upp till Dalarna till mosters sommarhus. LÄngtar!

Kram fina fina duktiga du!

2012-06-18 @ 13:05:40
URL: http://zupermamman.blogg.se
Tina säger

Hej finaste! Så duktig du är! Hoppas det onda i vristen försvinner snabbt igen! Vi har faktiskt inga planer alls för midsommar men det känns helt ok. KRAM!

2012-06-18 @ 13:07:31
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Ljuvligtvitt säger


Åh finns det i doftpåsar också?
Kanske vi skulle skaffa oss så vi med kan få illusionen av nystädat oftare ;)
Och du har ju valt helt rätt doft, den är ljuvlig ♥
Köpte ju voltinljus i den doften, och de doftar i rummet utan att de ens är tända, sånt gillas.

SV: Japp, de har både kanna och burkar :) Sånt jag gillar att köpa. De lite "udda" sakerna, för tallrikar och muggar m.m går så lätt sönder här hemma..så det får duga med vanligt vitt porslin som ändå "matchar" kannan osv..
Men nu är det snart dags för nya muggar, så då tänker jag inte vara lika duktigt som dej och låta bli ;)

Ha en fin måndag :)
KRAM!!

2012-06-18 @ 13:52:41
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se
Åsa säger

Vi gillar att du inte kan hålla dig! Man får aldrig för många inlägg härifrån!!

Vad gäller midsommar - det blir fest i goda vänners lag; sill, potatis, gräddfil, grillat, kubb, sång, nubbe (jag som avskyr nubben har hört att det finns en alkoholfri så om det är en sanning ska jag nog testa det) och jordgubbar - kan det bli mer midsommar?

Kram!

2012-06-18 @ 14:06:31
URL: http://bloggenimittliv.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija ♥ säger

Dumma vrist, men gött att du klarade av en runda ändå!
YK doftar så gott! Mamma fick en värmeljuslykta & sen skulle man lägga en liten doft där uppe som smälte & doftade sen gott! Lätt att missbruka, fnizz!
Har inte bestämt vad som händer på midsommar än. I 2 år i rad har vi firat ett gäng (Carina, Christoffer, Miguel, Amelie, Johan & jag + några andra). Vi kanske ska fira i år med, men Amelie ska jobba på kvällen, så vi får väl se. Annars tänkte jag höra om jag kan fira med S som ska va med sin syrra & annan släkt. Hade varit lite mysigt!

2012-06-18 @ 14:21:59
URL: http://skuggis.wordpress.com
Helen säger

Vad duktig du är!! Kul att du kommit ifrån din soffpotatis status:) Jag är inte där än men jag jobbar på det:)

Kram

2012-06-18 @ 14:37:37
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Amanda säger

Ajaj...du får vara rädd om din fot! Du ska nog se till att vila den ordentligt innan du ger dig ut igen. :/
Kram

2012-06-18 @ 15:40:08
URL: http://creyla.blogg.se
Emma säger

Va duktig du är. Hoppas att det onda ger med sig snabbt nu så du får köra färdigt ditt program. Här går det segt med programet.. 2 veckor kvar nu men nu är det tungt. Skulle egentligen ha styrketränat ikväll men skippar d å ska försöka ta mig ut på ett intervall pass i stället, men kan inte påstå att jag känner mig peppad men d släpper säkert när jag väl kommer mig ut. Kram på re.

2012-06-18 @ 19:06:12
URL: http://emmaochviktor.wordpress.com
ansepanse säger

jag älskar också förgätmigej, här i vår trädgård har vi nästan som ett hav av dem :)
du måste vara rädd om dig vännen
bamsekramar <3

2012-06-18 @ 19:27:38
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: