Mini i mini




Förra veckan köpte jag en mini saintpaula som
jag *peppar peppar* ännu lyckas hålla vid liv.

Någon liten kruka som passade hade jag emellertid inte,
men Lurans rosa miniatyrmugg i emalj fungerar
ju utmärkt som kruka :-)

Tidigare har jag tyckt att saintpaula varit lite av en
"tantblomma" liksom pelargonier och begonior är det,
men på senare år har jag omvärderat min hållning i frågan.

Eller så har jag helt enkelt gått och
 blivit tant själv! *ler*

Här är det full fart sedan någon timme,
Luran ändrade sig nämligen i morse och ville inte
till förskolan själv, utan vara hemma och se till att
Bogge och mamman i huset inte äter upp alla
chokladbollar som hon och jag gjorde i går,
eller att vi gör något annat kul ;-)

För i dag kan vi kanske hitta på något.

Bogge tempade vi lite varm (37,6) i går kväll, 
men mindre än en halvtimme senare hade han
normaltemp igen och har så haft sedan dess.

Endast lite snor och hosta skvallrar om det som
varit, och varken febernedsättande eller
slemlösande/hostmedicin har behövts
det senaste dygnet.

Så skönt!

Ute är det plusgrader, asfalten har tittat fram
på gatan och kanske innebär det att vi också kan
vinka hej då till bacillerna?!

För visst låter vår och friska barn ljuvligt?

Det klingar som skön musik i mina öron iaf ;-)

Ha nu en fin dag!


KRAM









♥ Sojkas framtid ♥ säger

Det låter som vår! ;)

kram

2012-03-22 @ 07:06:01
URL: http://www.sojkasframtid.se
carina säger

Här hade jag en halv febrig son i morse, men inte så mycket, att jag inte tyckte att han kunde gå på jobbet.



Här har vi 7 grader varmt och solen börjar titta fram :)

Det är våren, det är våren som har kommit till oss....

Kramen på dig vännen♥

2012-03-22 @ 07:39:29
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Tina säger

Ja nu säger vi hej då till vintern och bacillerna och hälsar våren och friskheten välkommen! Hoppas ni får en mysig dag gumman! Jag ska masa mig iväg till köket och ställa fram lite frukost tänkte jag. Alla mår bra här, inga lösa eller bubbliga magar. Massor av kramar!

2012-03-22 @ 07:48:59
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Cissi säger

Här har dom sopat gatorna och (vågar jag skriva det) bacillerna verkar borta peppar peppar

Imorgon åker vi till Rom :D



Kram

2012-03-22 @ 08:29:25
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Russin säger

hej hej vännen



här har vi med St Paula i emaljkopp, så sött.. :) Skönt att febern försvann, nu får det väl räcka med sjuka hos er med, jag är så förbaskat trött på detta med sjukdomar att jag kräks snart på dom.. :(



här invigde vi "springskorna" på stinas fötter igår.. Gräset har börjat växt och alla vårblommor blommar för fullt ute.. :)



nu ska gubben och jag upp till vår lada helt själva då lilla bubbelmaja är hos dagmamman.. :)



KRAAAM

2012-03-22 @ 09:10:46
URL: http://russinsdagbok.se
Popprinsessan säger

Låter toppen! Här är det också lite vår i luften även om det är mulet och grått just idag.



Jag tycker också att begonia är en pensionärsblomma :-) Men vem vet, jag ändrar mig kanske också snart, har ändrat mig om pelargonia :-)



Hoppas att ni får en mysig dag,

kram!

Ljuvligtvitt - lantligt inredning, ProMarker & två små gossar säger

Hihi, jag har också tyckt pelargoner och andra blommor varit tantblommor, men nu är det de enda jag har :P Jag har med blivit tant ;)



Vilken söt liten mugg, perfekt som kruka ju!



Gulligt att hon vaktar sina chokladbollar..tss :)

Synd att Bogge inte är frisk än.

Men som du skriver, nu är verligen våren här och då brukar ju de flesta baciller försvinna.



Ha en fin dag!

Kram

2012-03-22 @ 09:36:56
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
Ing-Britt Rosenback säger

Hejsan vännen!

Håller verkligen tummarna att ni nu får vara friska.

Visst låter det underbart att snön börjar försvinna även hos er.

Missionshuset drömmer jag om att det ska bli mitt hem när barna blir stora men till dess får vi hyra ut det, är alldeles för litet för oss idag. Det är flera fastigheter vi tänkt överta med ganska många lägenheter då Tommys pappa börjar bli gammal. Men skriv inte om detta finns så många avundsjuka som inte behöver veta förens allt är klart.

Ha de så bra och hoppas ni hittar på nåt kul nu när Luran stannade hemma :).

Många kramar Ing-Britt

2012-03-22 @ 10:00:37
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
ansepanse säger

:) då är jag också tant i så fall :) jag har ju två saint paulior i köksfönstret nu, vi får se hur länge jag kan ha dem innan jag tar död på dem :) jag är ganska bra på sådant jag också

vad skönt att Bogge är feberfri nu och självklart måste Luran stanna hemma och övervaka Bogge och mamma så att inte ni länsar skålen med chokladbollar :D

en fin dag till er tre ♥ bamsekramen

2012-03-22 @ 11:40:24
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Petra säger

skönt ja, hoppas dom e friska än, Ja vem vet vad ni hade tänkt hitta på =)

Kram



fint med blomman i den. Nej tant e du inte

2012-03-22 @ 21:29:11
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: