Tomten tappar väl aldrig bort önskelistor?

 Foto: Vita Hemligheter
 
 
 Luran frågade om det var för tidigt att börja
skriva en önskelista till jul redan nu.
 
Tomten kanske hinner tappa den eller 
så kanske Nissarna städar bort den...
 
Men det är risker man får ta tycker jag ;-)
 
Dock skulle hon fundera lite till innan hon
 börjar skriva/rita sin önskelista sa hon,
men här har ni en som inte behöver
ödsla tid på att fundera ;-P
 
 
 
Foto: Vita Hemligheter
 
 
Tomten, här kommer mitt första utkast till önskelista 
(bäst att gardera sig och redan nu flagga för att den kommer att
uppdateras och expandera ju närmre jul vi kommer).
 
Önskelista anno Julen 2012
Systemkamera
Stalon ljuddämpare 
Hölstersäck alt. dubbel vapenrem
En snygg taklampa till uterummet
Symaskin
 
I vanlig ordning lär väl Tomten emellertid redan veta att jag
inte inte skött mig till 100% och att jag gjort en hel del
hyss under året, och därmed inte kvalificerar
mig för någon av dessa klappar...
 
 Så för att vara på den säkra sidan och gardera mig
att det i alla fall ligger ett paket till mig under
granen, funderar jag starkt på att beställa
en tegelpanna från Vita Hemligheter.
 
Jag tycker nämligen att det
står mitt namn på dem ;-)
 
Vad gäller julklappar till nära och kära så är
två klappar redan inköpta och inslagna, jag tycker
om att smyga igång med inköpen av klapparna redan nu.
 
Dels sprider man kostnaderna lite, dels slipper
man paniken och trängseln i butikerna i december.
 
Är ni fler som börjat tänka på julklappar
redan nu?
 
 
 
 
 
 



Ing-Britt säger

Hejsan!
Åh dom är sååå fina hennes tegelpannor och jag tänkte faktiskt på dig när jag såg dem..ja även på mig själv oxå ;).
Klart man ska vara ute i god tid med sin önskelista och även påminna tomten ett par ggr så man är säker på att den inte kommit bort.
Vad gäller vårt dilemma här hemma så har inget hänt idag. Fick tid för möte på tisdag först :(.
Ha nu en mysig kväll så hörs vi imorgon och tack förresten för din upplysning om muren, så har vi inte tänkt på saken.
Många kramar Ing-Britt

2012-10-11 @ 20:41:03
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Nadja säger

Jag har gjort bort en hel del av julklappsinköpen den här veckan när jag varit i Sundsvall på labbvecka:) skönt att nästan ha allt färdigt:)

Svar: Men så skönt! Tack och lov att det inte bara jag som är en knäppis, det finns dessutom fler av oss i samma kvarter ;-P Vad är oddsen för det liksom *fniss*
Therese Bjärstig

2012-10-11 @ 20:44:28
URL: http://erikssonnadja.blogg.se
Camilla säger

Klart du är värd alla klapparna på önskelistan :) Själv köpte jag för en tid sedan de första klapparna men där har det stannat. Nu hoppas jag Stockholm ska bjuda på supershopping inkommande helg så kanske det blir fler julklappar :) KRAM och trevlig helg till dig!

2012-10-11 @ 20:56:36
URL: http://norrena.blogspot.com
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Jag har varit inne och spanat på dem jag med. Skulle vilja ha en med texten "Today you are you, that is truer than true. There is no one alive who is youer than you."

Och jag kan informera om att farsan ALDRIG slarvar bort önskelistor. Det har aldrig hänt på Nordpolen. Dessutom - som en arbetsmarknadspolitisk åtgärd - har man börjat bortse från en del hyss. I dagens samhälle (efter att Moder Theresa dött) så skulle ALLA få kol istället för klappar om han inte skulle se mellan fingrarna. Och nissarna har så svårt att bli accepterade i resten av världen... Så både du och Luran kan vara lugna ;-)

2012-10-11 @ 21:00:06
URL: http://tomtensdotter.se
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Haha vad är oddsen för att vi kommenterar hos varandra EXAKT samtidigt? Glöggskål på det ;-)

2012-10-11 @ 21:01:23
URL: http://tomtensdotter.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Det e aldrig för tidigt att börja skriva önskelista!
Kram

2012-10-11 @ 21:04:01
URL: http://skuggis.wordpress.com
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Jag har också glöggat i medicinskt syfte idag. Har testat den nya lingon/pepparkaka. God. Gillar.

Nädå... Lite hyss är ok. Så länge man inte är ond. DÅ får man kol.

2012-10-11 @ 21:13:33
URL: http://tomtensdotter.se
Emelie - Emelies Christmas säger

Igår kunde inte jag somna (vet inte varför!) så då låg jag i sängen och började fundera. Du har säkert varit med om det du också någon gång.
Jag kom på att jag skulle anordna ett glögg-party i år. Jag tänkte ut vad jag skulle bjuda på mm.
Jag klurade ut några fler inlägg till bloggen.
Men jag kom även in på det här med vad jag ska önska mig i julklapp i år. Efter mycket funderande kom jag på det! Jag ska önska mig pengar och presentkort så att jag kan köpa nya kläder. Häromdagen var jag lite frustrerad då jag inte kunde hitta något som passade... Och jag har verkligen massvis med kläder. Jag tror att jag behöver en helt ny garderob helt enkelt! Så, så får det bli! :P haha

Svar: Det viktigaste är ju att behålla vikten. Jag har fortfarande några kilon kvar som jag vill bli av med. Men jag har inte heller så bråttom. Det får ta den tid det tar :)

Kram

2012-10-11 @ 21:21:48
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Tina säger

Hej finaste! Åh vilka fina tegelpannor, det står verkligen ditt namn på dem. Jag tittar på Criminal Minds och äter godis!!!! Har inte ätit godis på hela året men började igen i fredags! SÅ DU T OCH ONÖDIGT! Ja ja bara att ta nya tag. Hoppas du njuter av din kväll med kakorna ;-) Önskar du skulle med på lördag! Kram ❤

2012-10-11 @ 21:29:33
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Linda/Candygirl säger

Jadå.. klappar kan man ju tänka på jämt. Jag har ett par klara och nån färdig "i huvudet" däremot vet jag inte vad jag önskar mig själv. Än...

2012-10-11 @ 22:45:09
URL: http://www.candygirl.nu
Ljuvligtvitt säger

Det står verkligen ditt namn på ;)
Tänkte direkt på dej när jag såg dom hos henne, men så vågade jag inte tipsa dej om mer renar & horn ;P BRA du hittade dom ändå!

Brukar inte vi kvinnor göra så? Köpa våra egna julklappar? ;)

Hoppas du får en systemkamera, den skulle användas flitigt! :) Och vi läsare skulle ju på ett sätt också kunna njuta av den ;)

Sov gott och ha en underbar fredag imorgon!! <3
Kramis

maria säger

Jag frågade Malva vad hon önskar sej och det enda hon kunde komma på var en "låtsas snopp" hahaa. Det ska hon inte få....

2012-10-11 @ 23:16:21
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se
Susan säger

Jag brukar vara den som är ute i sitsa minuten men detta året ska jag banne mig inte vara det...haha.

En perfekt tavla för dig tycker jag=)

Kramar

2012-10-12 @ 07:15:39
URL: http://susan.itelit.com
ansepanse säger

vilka fina tegelpannor :) men nej vännen, inga tankar på julklappar :( de kanske till och med helt uteblir den här julen, känner inte alls för det där..... det finns liksom ingenting kvar :(
Sv: vad roligt att Luran får bättre självförtroende hela tiden när det gäller vatten och simövningar :)
bamsigaste kramarna vännen <3

2012-10-12 @ 10:38:13
URL: http://kinaguld.blogg.se
Cissi säger

Haha jag slutar aldrig förvånas!
Själv tänker jag varje år att jag SKA börja handla i tid men ändå är jag sent ute varje år...och tvivlar inte på att det även kommer bli så i år ;)

Kram

2012-10-12 @ 12:12:09
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Moster Carol säger

Igår hjälpte jag E att skriva en önskelista (både till födelsedag och jul såklart ;-P)
Själv har jag redan blivit stressad över julen för att inga klappar är fixade än....

Om jag hade haft råd så hade jag skitit i julen i år och dragit någon annanstans för att slippa allt... :-/

Trevlig helg!

Kram

Svar: Hade du haft råd hade du kunnat lejja en personal shopper och hushållerska som fixat allt å ist varit hemma å njutit ;-P För ärligt, inte vill man väl åka bort på jul?!?! Näe, tänkte väl det ;-P Då vill ni ju umgås med oss ;-) KRAAAAM
Therese Bjärstig

2012-10-12 @ 12:48:17
Åsa säger

Klart tomten inte tappar bort listorna, då vore han ju inte tomten! ;-) Jag har redan köpt julklappar, makens små syskonbarnsjulklappsäck laddades när jag var på Ullared!

2012-10-12 @ 19:11:29
URL: http://bloggenimittliv.blogspot.com
Anna säger

Åhh, den där tavlan med renen på kanske ska få hamna på min önskelista. Sååå fin!

Jag brukar försöka gör klart julklapparna innan december så slipper man alla julstress i handeln!

Kramen!

2012-10-12 @ 21:09:05
URL: http://husprojektet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: