Underbara vänner

En gullig hjärtformad griffeltavla med hänge och krita
som jag fått av min underbara granne och vän ♥
 
 
Här på Sockenvägen har dagen börjat med omplåstring
och omläggning av hund, lite snöskottning
och massor av kaffe.
 
Nu ska jag snabbt se över lite bokföring för att sedan
ha ett möte över skype med min forkargrupp, samt
skriva lite på en artikel och göra en intervju.
 
Att på betald arbetstidprata älgförvaltning
med jägare och markägare känns nästan 
inte som ett jobb, så jag kan inte klaga
 på mina arbetsuppgifter för tillfället ;-)
 
 
 
 
 Dessa fina griffeltavlor finns enligt ryktet på Blomster...
 
 
Det är emellertid skönt att kunna ta en paus
med en kopp kaffe och kika in till er mina fina 
bloggvänner, eller kanske ännu hellre kika över "live"
till grannen som också råkar vara en av mina
mest uppskattade vänner.
 
Våra grannar ställer upp i vått och torrt, och det
är en oerhörd lyx och trygghet att ha det så.
 
Kör det ihop sig på något sätt och man behöver
hjälp med barnen, hunden eller något annat
så är de aldrig omöjliga utan ställer upp.
 
Guld värt ♥
 
Det är därför extra skoj de få gånger man får gengälda
alla de gånger de ställt upp för oss :-)
 
 Familjen på tolvan är nämligen inte "bara" vanliga
grannar och vänner - utan just underbara sådana!
 
 
 KRAM
 
 
 
 



Åsa säger

Härligt med Goda Grannar :)
Att kunna hjälpas åt å ställa upp för varandra är GULD.
Ditt jobb måste ju passa Dig precis, jobb & hobby 2 i 1 :)
Ha en fin onsdag *kram*

2012-10-31 @ 09:07:54
Ing-Britt Rosenback säger

Morrn min vän!
Hoppas du vaknat till en fin dag, här har vi grått men iaf inte något regn. Båda barnen har sovit hos vänner inatt och Tommy jobbar så jag passade på att ta en välbehövd sovmorgon och har nu ätit frulle i soffan :).
Visst är det härligt med vänner som man kan lita på både i vått och torrt, de är guld värda <3. Och även om vi aldrig träffats irl så känns du som en riktig vän jag gärna delar både sorg och glädje med och kan tro att din fina granne känner sig lika glad över att ha dig som du över att ha henne <3.
Ha nu en bra dag och lycka till med jobbet.
Många kramar

2012-10-31 @ 09:47:16
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Tina säger

Och DU är också en UNDERBAR vän finaste! Hoppas du får en fin dag! Massor av kramar!

2012-10-31 @ 10:10:01
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
carina säger

Toppen med goa grannar :)
Jag kommer att sakna våra grannar när vi flyttar, men man kanske kan ta dom med *L* Dom är så toppen bra :)
Ha en goder dag!
Kramen fina♥

2012-10-31 @ 10:19:58
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
farmor säger

Har gjort plättar till barnen,lämnar dom i morrn,ha en bra dag.

Svar: Du är så gudomligt rar - TACK!!! <3
Therese Bjärstig

2012-10-31 @ 10:30:11
ansepanse säger

vad fint med sådana grannar, det är gott att få hjälp när man behöver det
jag ska också plåstra om och lägga ett förband efter konstens alla regler, ringde nämligen min diabetssköterska och hon sa att jag skulle göra så, jag har en väldigt ond tå, den är svullen och röd, så jag ska "stadga" den tillsammans med tån jämte i ett förband
bamsigaste bamsekramarna vännen <3

2012-10-31 @ 11:55:48
URL: http://kinaguld.blogg.se
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Du har lyx med både inredning och jobb nu alltså ;)
Så härligt för dig!

Men vilka toppen grannar du har! :)
Så fint hjärta du fått av dom!

Låter säkert knäpp, men jag vill också skotta snööö nu! Gratis träning ju ;P

Ha en kanon fin dag! ♥
Kramar

Cissi säger

Sånna vänner/grannar släpper man inte i första taget, så värt <3

2012-10-31 @ 12:04:20
URL: http://cissileandersson.blogg.se
cecce säger

Kikar bara in lite snabbt balnd alla barn och halloweenpyssel för att meddela att jag skickade ett litet paket till dig igår. Hoppas nu det kommer fram:-)

Ha en riktigt fin dag min sköna!

Kram Cecce

2012-10-31 @ 12:19:02
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Lizas Lantliv säger

Vilken söt griffeltavla o vilken lyx med så fina grannar!

KRAMEN!!

2012-10-31 @ 16:09:25
URL: http://lizaslantliv.blogspot.se/
Johanna - Mamma till Leija säger

Underbara vänner e guld värt! :)
KRAM

2012-10-31 @ 21:18:22
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: