Läckert

 
 
I dag snodde jag ihop en äppelpaj till
förmiddagsfikat, och testade då att toppa
pajen med mini marchmallows.
 
En improvisation som visade sig vara
verkligen lyckad, så det kan jag rekommendera
er att testa vid tillfälle.
 
Själv ska jag pröva det i kombination
med syrliga hallon nästa gång.
 
 
 
 
 
Barnen är nu helt feberfria och har ägnat
dagen åt att kivas och leka med varandra.
 
Till min glädje så har det främst rört sig om
det sist nämnda, och så här fint klädde Luran
Bogge med sina dockkläder...
 
 
 
 
 
Tur att barnen nu är pigga, det gör att jag
med lätthet kan stå ut med att jag själv istället
har åkt dit på denna dryga förkylning.
 
Nu blir det en stor kopp te i väntan på
att barnen kommer ner för ytterligare en
modevisning :-)
 
KRAM
 
 
 
 
 



Åsa säger

Åh,typiskt, klart Du oxå blir sjuk, jäkla sjuka, skönt det förhoppningsvis blir en sjukdomsfri sommar, sommaren ska ju bli bra mycket bättre i år än i fjol har jag bestämt
Äppelpaj... Mums så gott, länge sedan sist, paj är väl inte min grej, kanske ska jag övertala mamma att göra äppelpaj till mig :)
Börjar faktiskt fundera på om mitt sämre mående beror på medicinen, typ biverkning, blir jag inte bättre ska jag ringa sjukan för så här vill jag inte ha det
Så söt Bogge är :) skönt när barna leker bra ihop
Ha en fin fortsättning på lördagen kram

2013-04-13 @ 18:55:06
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ljuvligtvitt och busiga gossar säger

Go´kväller vännen ;)
Va skönt att läsa att dom mår bättre nu. Och det riktigt syns på dom ;) Busigt söta är dom!
Måste varit en hemsk natt du hade. Har du fått tillbaka lite sömn?

Jasså silvergrå? Den ska jag spana efter. Men jag vet inte till vad. Jag bara gillade färgen. Ser nästan ut som äkta grånat trä ju :)

Minimarshmallows är gott till mycket :) Prova att göra med bara bär under, det är också gott.

Vad hittar ni på ikväll?
När barnen somnat så blir det film för min och J´s del :) Och nyss beställde jag hem något SPÄNNANDE, som jag kommer avslöja lite senare i veckan...

Många kramar ♥

ansepanse säger

hahaha - dina busungar är helt underbara <3 och vadå förresten, de är ju mina långtbortbarnbarn <3 också ju, vad skönt att de är helt friska igen men så tråkigt att du åkt på eländet istället, värm du dig med té och försök att vila upp dig nu när barnen är friska igen
Sv: tackar och bockar <3 <3 för alla grattiskramar
kramen <3

2013-04-13 @ 19:01:22
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda/Candygirl säger

Snygg outfit. :-)

Svar: Vi kan inte värma Lilla Gula Huset med att elda ved. Den här veden kommer enbart användas till myseldning i grillringen och som bränsle när vi röker. Annars brukar vi elda spillvirke från min pappas jobb men nu är vi "självförsörjande" ett tag...

2013-04-13 @ 19:04:32
URL: http://www.candygirl.nu
Jennie & FrökenFlis säger

vilket roligt tips, det ska jag komma ihåg till nästa gånf vi ska baka äppelpaj :)
Och va skönt att barnen är friska och krya nu<3

Kram!

2013-04-13 @ 19:06:19
URL: http://jenniesays.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Så gott med paj! Skönt att barnen kan leka fint med varandra! Hahaha, snygg outfit! Krya på dig!
Kram

2013-04-13 @ 20:13:31
URL: http://skuggis.wordpress.com
Ing-Britt Rosenback säger

Hej vännen!
Åh vad gott det både lät och såg ut och vilken fin form sen :).
Skönt att barnen känner sig bättre och det syns verkligen på de busiga bilderna. Dom verkar verkligen helt underbart Goa dina ungar <3. Tråkigt att inte du mår bra men var väl nästan väntat.
Här har vi haft fullt upp och Tilda är allt nöjd. Kom ju några stycken iaf och att hon fick en surfplatta är hon väldigt nöjd över. Sen har hon fått pengar till ett sminkbord hon önskat sig så imorn blir det en sväng till Ikea.
Ha nu en riktigt mysig kväll, kram Ing-Britt

2013-04-13 @ 20:20:47
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Susan säger

Hihi...så fin Bogge blev i sin outfit ;)

Skönt att dom är feberfria...nu är det mina barn som åkt på förkylningar. Ingen feber dock än så länge så håller tummarna för att dom slipper det.

Kramar

2013-04-14 @ 09:53:27
URL: http://susan.itelit.com
Znogge säger

Så skönt att barnen börjar bli friska. Nu får du ta och krya på dig.

Kram

2013-04-14 @ 09:54:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

Sv: kommer inom för att önska er alla en fin söndag, hoppas att du fick en god natts sömn och att du inte har blivit värre i din förkylning
bamsigaste kramen <3

2013-04-14 @ 10:57:34
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Go'morgon vännen, jag hoppas alla är pigga, glada & krya i dag, att alla sjukor är försvunna för tid å evighet.

I morgon ska ett blodprov tas på Elin, hos skolsyster, smidigast så, för att se ifall Elin har blodbrist å därför är hängig, trött å inte riktigt orkar.

Här grillar vi marshmallows annars är det inte så ofta jag använder marshmallows, testade ju i muffins för ett tag sedan, annars inte alls.
Lite för sött för det ska vara gott tycker jag :)

I eftermiddag kommer mina föräldrar hit och äter, min mamma är fortfarande inte pigg :(

Ha en fin söndag *kram*

2013-04-14 @ 11:37:13
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Britt säger

Nu blev jag sugen på äppelpaj,det är mums det.Mina barn klagar att jag inte bakar längre.Det händer inte så ofta nu för tiden.När barna var små bakade jag allt från matbröd till kakor.Men nu pysslar jag med hunden istället...När barnen börjar kivas då är de friska.Jag tror att våren är på väg,fåglarna börjar att bygga bo i holkarna såg jag idag.Men än har jag inte sett någon tussilago.Kram

Svar: Du är nog inte ensam om det, mamma sa just det att tän, förr bakade jag allt matbröd själv, nu blir det knappt fika bröd... Å jag har själv helt tappat stingen emd bakandet. När jag la om till nyttigare livsstil rök liksom bakandet på kuppen, men en paj el kladdkaka kan det dock bli ibland ;-D Här öser regnet ner i dag, bra, det tar bort den snö som ligger. Inga tussilagos här heller, men snart hoppas jag :-D KRAM!
Therese Bjärstig

2013-04-14 @ 19:27:17
Frida säger

Men åh vilken bra idé! Har dessutom en påse minimarshmallows i skåpet som legat där ända sen jul, perfekt sätt att bli av med dem :)

2013-04-14 @ 19:44:54
URL: http://fridasofia.se/blogg
Petra säger

Hej!
Underbara bilder. =) Så mkt kärlek.
Ja men det var ju inte så farligt dyrt ändå. Det är du värd många gr om. Fasen att inte den butiken finns här nereomkring.
Ja kör en sockerfri månad du oxå. Vilken kick & energi de ger en. Jag var tvungen, jag hade kärat ner mig rejält nu igen i allt gotte =(

kram kram underbara du

2013-04-14 @ 19:57:30
URL: http://zupermamman.blogg.se
Tina säger

Haha! Vilka sötnosar! Men så drygt att du har åkt på bacillerna nu vännen! Hoppas att det inte blir något långvarigt! Du får vara rädd om dig min älskade vän! KRAM

2013-04-14 @ 20:49:43
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Fröken L säger

hej gums..

haha vilka söta ungar du har!!! bogge ser ju helt tossig ut, haha.. Åhhh det är sååå drygt med alla sjukor, jag precis som du blir sjuk för mista lilla, har nog aldrig var så mycket sjuk som jag varit de sista åren.. :(

igår sov jag bort hela dagen, helt väck.. idag känner jag mig piggare som tur är..

kramrkam

2013-04-15 @ 08:52:39
URL: http://liteomalltihop.blogg.se/
Lizas Lantliv säger

Hihi så söta dom är! ;)
Åh så gott med paj!
Jag bakade istället en kladdkaka med just minimarshmallows!
Idag har vi haft kosläpp!
Jaa tiden rinner iväg för mig o är trött o seg om kvällarna men ska ta mig i kragen, lovar! =)

Ha det fint!

Massa kramar!!

2013-04-15 @ 11:20:20
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: